Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömät eivät muuta ulkomaille töihin ja parempaan elintasoon.

Vierailija
27.12.2019 |

Suomesta lähti Yhdysvaltoihin ja Kanadaan vuosina 1821-1929, n.300000 ihmistä ja 1960 - 1975 Ruotsiin n. 500000.

Itse muutin paremman palkan perässä 1996 Hong Kong:Iin ja tänään eläkkeellä Bangkok:issa.

Surkeaan Suomeen en luonnollisesti palaa koskaan.

M 58

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai boomerin aivosi ymmärtävät, että tuo ei ole enää nykypäivä mahdollista?

Te ehditte jo kahmia nallekarkit, hyödyntämään lapsityövoimaa ja ryöstöriistämään maailman luonnonvaroja, jonka seurauksena menneiden vuosien räjähdysmäinen prosentuaalinen kasvu ei ole enää mahdollista.

Vierailija
2/13 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muuten yhtään perehtynyt tämänpäivän Yhdysvaltoihin muuttoehtoihin ja siihen millaiset edelletykset elämällään pitää sinne muuttavalla olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailta olis liian pitkä matka kesätöihin 😄

Vierailija
4/13 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun juuret on täällä ja rakastan tätä maata. En ole myöskään ihminen, joka sopeutuu muutoksiin helposti. Muutin takaisin synnyinseudulleni, koska kaipasin "kotiin" niin kovasti. Ei mulla ole ollut ikinä mitään lapsuudenkotia, mutta haluan päästä aina tuttuihin metsiin ja näiden järvien rannoille. Suomi on yksinkertaisesti osa mua ja mä osa Suomea.

Tilanteen pitäisi olla todella huono, että lähtisin täältä ainakaan pysyvästi pois. Joku vuosi vielä menisi, mutta olisi kauheaa olla poissa pidempään.

Isoisäni uhrasi mielenterveytensä tämän maan puolesta ja monelta meni henkikin. Ei tämä mun köyhyys ole vielä mitään. Enköhän mä vielä jotain keksi. Opiskelen tällä hetkellä ja jos valmistun, niin työllistyn aivan varmasti.

Vierailija
5/13 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ajat on ohi kun lähdettiin Kanadaan, Ruotsiin ,Jenkkeihin ja Australiaan kielitaidottomana hanttihommia painamaan. Se juna meni jo.

Vierailija
6/13 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys herää unestasi.Miksi täällä vauva sivuilla sössötät jos olet Bangokissa?

Vierailija
7/13 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ulkomaillakaan töihin pääse noin vain? Luulen että missä tahansa päin maailmaa työpaikoista kilpaillaan aika paljon. Toki jos on esim. sairaanhoitaja niin varmaan jonnekin Norjaan pääsee aika helposti töihin.

Vierailija
8/13 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että aika usein työttömillä ei ole koulutusta ollenkaan tai on alalta, jolla ei ole pulaa tekijöistä ei Suomessa eikä ulkomailla. Ei ne tuollaiset ulkomailtakaan työtä saa. Ja sitten taas ne ihmiset joilla on koulutus työllistävälle alalle, yleensä työllistyvät aika äkkiä Suomeenkin jos jostain syystä työttömäksi joutuvatkin. Esim. sairaanhoitaja tai koodari kyllä pääsee tosiaan ulkomaille töihin jos tahtoo, mutta pääsee ne täälläkin.

Vierailija
9/13 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätys herää unestasi.Miksi täällä vauva sivuilla sössötät jos olet Bangokissa?

Wide Wide Web, kaipa se netti toimii Thaimaassakin.

Vierailija
10/13 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet työttömät on myös ikääntyviä ja/tai fyysisesti rajoittuneita. Osa pitäisi pistää suoraan sairaseläkkeelle mutta sitä ei haluta tehdä. Mieluummin juoksutetaan vuosia pupukursseilla ja liibalaaba työpajoilla aikaa kuluttamassa. Toisilla on puoliso ja lapset jotka sitovat tänne, joillain asuntovelkaa asunnosta jota ei saa myytyä tai ikääntyvät vanhemmat joista pitää huolehtia. Syitä on monia, vain harvoille lähtö on todellinen vaihtoehto.

Vierailija
11/13 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet työttömät on myös ikääntyviä ja/tai fyysisesti rajoittuneita. Osa pitäisi pistää suoraan sairaseläkkeelle mutta sitä ei haluta tehdä. Mieluummin juoksutetaan vuosia pupukursseilla ja liibalaaba työpajoilla aikaa kuluttamassa. Toisilla on puoliso ja lapset jotka sitovat tänne, joillain asuntovelkaa asunnosta jota ei saa myytyä tai ikääntyvät vanhemmat joista pitää huolehtia. Syitä on monia, vain harvoille lähtö on todellinen vaihtoehto.

Just näin, itse olen työkyvytön fyysisestä syystä eikä vammani parane maisemaa vaihtamalla. Ellei ulkomailla ole sitten joku huippukirurgi joka ilmaiseksi vaivani hoitaa ja minut työkuntoon.

Vierailija
12/13 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni muuttaisin, mutta millä rahoilla?

Vierailija
13/13 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työttömillähän on varaa ja työpaikan saa tuosta noin vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä