Punajäkälästä tietoa?
Mulla on kohta 2 vuotta ollut ihomuutosta kädessä. Punamustaa läikkää ja nyt sitä löytyy myös molempien reisien yläosasta. Lääkärit sanovat sen olevan punajäkälää ja määränneet vain vahvaa kortisonia, ei lähde pois. Olen googlannut punajälälän ja ainoa oire on nuo iholla näkyvät jutut. Ei kutinaa, ei kirvelyä. Mutta alueet alkavat leviämään ja vaikea peittää esim. kädessä olevaa. Onko kenelläkään hyvää keinoa saada tuota häviämään tai edes estämään leviämisen?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ihan samalta, mutta en löydä oikeastaan mitään muuta sopivaakaan, punajäkälä on lähin. En ole käynyt ihotautilääkärillä, lääkärin mielestä se olis ollut turhaa ja sit taas yksityinen maksaa aika paljon, mutta kai sinne pakko mennä, koska tilanne ei näytä paranevan.
Mä olen kokeillut monta kahden viikon kortisonirasvakuuria, ei vaikuta mitään. Ja kortisonikin on vahvaa. Poistunut tai pienentynyt ei ole kertaakaan, vaikka olen ollut myös sokerittomalla ja jauhottomalla (muista syistä) ruokavaliolla pidempiäkin aikoja.Ap
Älä menekkään lääkäriin ei se kannata. Täältä kysymällä apu löytyy.... kokeilepa Tummelia.
Vierailija kirjoitti:
Laimentamaton mäntysuopaa. Anna vaikuttaa 5 min. Huuhtele kunnolla. Toista muutaman kerran päivässä parin päivän ajan.
Pihkapohjaiset aineet on kaikille sienille myrkkyä.
Jäkälätaudit ovat autoimuuniisairauksia.. Elinikäisiä. Ei parane, mutta voi olla oireettomana. Siksi oikea diagnoosi on tärkeää. Siitä pitää ottaa koepala. Takaisin lääkärille ja vaatimaan oikeaa diagnoosia ja hoitoa. En usko, että sienet villiintyy ympäri kehoa. Kyllä ne yleensä on jollain alueella, jossa leviävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheltäni lähti sieni-ihottuma teepuuöljyllä, kannattaa ainakin kokeilla.
Ei punajäkälä ole sieni.
Kärpässieni on myrkkysieni 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ihan samalta, mutta en löydä oikeastaan mitään muuta sopivaakaan, punajäkälä on lähin. En ole käynyt ihotautilääkärillä, lääkärin mielestä se olis ollut turhaa ja sit taas yksityinen maksaa aika paljon, mutta kai sinne pakko mennä, koska tilanne ei näytä paranevan.
Mä olen kokeillut monta kahden viikon kortisonirasvakuuria, ei vaikuta mitään. Ja kortisonikin on vahvaa. Poistunut tai pienentynyt ei ole kertaakaan, vaikka olen ollut myös sokerittomalla ja jauhottomalla (muista syistä) ruokavaliolla pidempiäkin aikoja.Ap
Älä menekkään lääkäriin ei se kannata. Täältä kysymällä apu löytyy.... kokeilepa Tummelia.
Jäjäläsairauksien suhteen täältä voi kyllä löytyä parempaa tietoa, kuin terveyskeskuksesta. Ja tummeli ei ole huono ohje. Kortisoni rasvan kanssa kunnon kosteutus on tärkeää. Alle kortisoni, päälle paksu rasva.
Ap. Luitko ensin kaikkea tietoa punajäkälästä ennen kun teit aloituksen ???🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäjäläsairauksien suhteen täältä voi kyllä löytyä parempaa tietoa, kuin terveyskeskuksesta. Ja tummeli ei ole huono ohje. Kort
Voi voi, ja kadultakin voi löytyä muovipussi jossa on miljoona käteisenä ja jota kukaan ei kaipaa.
Korvienväli kannattaa hoitaa kuntoon.
Itselläni auttoi se, kun karsin pois elämästäni asioita, joita olin tehnyt vain, jotta saisin tiettyjen ihmisten hyväksynnän.
Kortisonia käytin myös, mutta sen vaikutus jäi aina lyhytaikaiseksi, kunnes lakkasin esittämästä kilttiä tyttöä.
Ei minusta edelleenkään tykätä, mutta voin nyt itse paremmin.