Onko etelänlomasi päiväohjelma: aamiainen, rannalle/altaalle, lounas, rannalle/altaalle, suihkuun, baariin, illallinen, baariin, nukkumaan?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kaikki vastanneet lähtevät rantalomalle kun eivät sinne rannalle edes mene? Oletteko jotenkin tyhmiä vai muuten vaan hitaita?
Eivät vastanneet sanoneet lähtevänsä rantalomalle eikä aloituksessakaan puhuttu rantalomasta.
Etelänloma eli rantaloma.
Lasten kanssa kohta lähden Fuerteventuraan ja juuri tuo on loman sisältö. Syömistä, uimista, rentoilua. Saa ladata akkuja. En jaksaisi lomallakin itse kokata. Oon totaali-yh.
Jos lähden rantalomalle, niin lillun kyllä meressä tai altaassa kaiken päivää, pois lukien nuo syömiset. Illalla sitten syömään pidemmän kaavan mukaan sekä pitkälle kävelylle.
Kulttuuri- ja kaupunkilomilla sitten onkin hektistä, kun tutustutaan kohteen nähtävyyksiin yms.
Yleensä pyrin yhdistämään samalla lennolla molemmat. Esim. viikko rantalomakohteessa, sitten siirtyminen kaupunkikohteeseen tai päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kaikki vastanneet lähtevät rantalomalle kun eivät sinne rannalle edes mene? Oletteko jotenkin tyhmiä vai muuten vaan hitaita?[/quote
Vai oletkohan itse vähän tyhmä ja hidas ; ) jos et, niin tajuat varmaan että osa porukasta lähtee etelään ihan vaan siksi että on ihana päästä lämpöön ja aurinkoon! Se jo monelle riittää, että on lämmössä ja auringossa, ei silti ole tarvetta maata rannalla 8h päivä. Capisce?
Ei.
Yleensä olis suunnilleen:
Herätys, aamiaisen kokkailua.
Lasten kanssa leikkimistä tai ainakin niiden vahtimista pihassa.
Kaupassakäynti päivää varten.
Altaalle.
Lounas.
Ehkä kävelylle rattaiden kanssa, että lapsi/lapset saa nukkua tai sitten nukutetaan omaan huoneeseen päikkäreille niin, että itse voi löhötä pihassa sen aikaa.
Altaalle tai kävelemään rantabulevardia.
Syömään johonkin ravintolaan.
Nukuttamaan lapset.
Viinilasillinen pihassa ja kahden keskeistä aikaa miehen kanssa.
Ehkä parina päivänä mennään rannalle altaalla on miellyttävämpää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kaikki vastanneet lähtevät rantalomalle kun eivät sinne rannalle edes mene? Oletteko jotenkin tyhmiä vai muuten vaan hitaita?
Aloituksessa ei puhuttu rantalomasta, vaan etelänlomasta. Olen ollut kaksi kertaa helmikuussa Lanzarotella. En minä lähtenyt sinne makoilemaan rannalla (itse asiassa en tehnyt sitä kertaakaan), vaan ulkoilemaan kesäisissä maisemissa. Keskellä Suomen talvea oli kiva päästä lenkkeilemään 20 asteessa lumettomilla ja jäättömillä reiteillä kesävaatteissa. Lisäksi tutustuin paikallisiin nähtävyyksiin (esim. Timanyafan kansallispuisto, kaktuspuutarha, laavakiviluolasto, paikallisen arkkitehdin suunnittelemat rakennukset).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät vastanneet sanoneet lähtevänsä rantalomalle eikä aloituksessakaan puhuttu rantalomasta.
Etelänloma eli rantaloma.
Minä olen käynyt etelänlomalla patikoimassa. En uinut kertaakaan kahden viikon aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa ei puhuttu rantalomasta, vaan etelänlomasta. Olen ollut kaksi kertaa helmikuussa Lanzarotella. En minä lähtenyt sinne makoilemaan rannalla (itse asiassa en tehnyt sitä kertaakaan), vaan ulkoilemaan kesäisissä maisemissa. Keskellä Suomen talvea oli kiva päästä lenkkeilemään 20 asteessa lumettomilla ja jäättömillä reiteillä kesävaatteissa. Lisäksi tutustuin paikallisiin nähtävyyksiin (esim. Timanyafan kansallispuisto, kaktuspuutarha, laavakiviluolasto, paikallisen arkkitehdin suunnittelemat rakennukset).
Tämä. Talvisen etelänmatkan päätarkoitus on lähteä kivempaan ilmastoon ja siellä tehdään just sitä, mitä tekisi Suomessakin kesällä. Ei sinne lähdetä tekemään "etelänmatkan" tekemisiä, vaan kesätekemisiä.
Aika lailla noin, plus treenit kahdesti päivässä (aamiaisen jälkeen ja iltapäivällä). Koko loma menee yleensä hotellialueella ja siellä altaalla, aina allincl.
Ettekö te muut nussi etelässä lainkaan? Meillä kyllä ja paras aika on lounaan jälkeen päivällä juuri ennen päivänokosia.
Aamupalalle
Torkut
Retki + kahvit
Uimaan
illalliselle
Lukemista ja nettisurffailua
Nukkumaan
Jooga
Aamu-uinti
Suihku
Aamiainen (kasvismehuja ja hedelmiä)
Kävelyä tai pyöräilyä ympäristöön tutustumassa
Lounas jossain reitin varren ravintolassa
Hotellin altaalla iltapäivä
Kuntosali tai hieronta hotellilla
Suihku
Kaupungille shoppailemaan ja kävelemään
Illallinen kaupungilla
Hotelliin nukkumaan
Juuri oltiin miehen kanssa kaksi viikkoa Las Palmasissa. Tehtiin aamu- ja iltalenkki Canterasin rannalla, mutta ei kyllä kertaakaan menty rannalle makaamaan tai uimaan. Meillä oli huoneisto siinä rannan lähellä. Vieressä oli kauppahalli, josta haimme illallistarpeet, lounas syötiin kaupungilla tai kylissä, koska meillä oli auto viisi päivää. Käytiin myös kahdessa konsertissa Alfredo Krausen konserttitalossa, joihin hankimme liput jo Suomessa.
Tammikuussa lähdemme kahdeksi viikoksi Funchaliin, Madeiran pääkaupunkiin. Samantyylinen lomaohjelma on tiedossa plus ohjattu kokopäivän patikointi. Siellähän ei edes ole uimarantoja ja taitavat meriuimalatkin olla pääosin kiinni talvella.
Joo. Plus hierontoja, Thaimaassa kun olen. Ihanan rentouttavaa.
Ei. Pakettimatkalla emme ole koskaan altaalla kun se on täynnä lapsia kumiveneillään ja kaljaa lipittäviä isiä. Muutenkin pakettireissulla kerran 10 v
Aamiainen, rannalle joko lähellä tai kaukana, lounas tien päällä, tutustumista ympäristön kyliin. Vaatteiden vaihto hotellilla ja lähikyliin syömään. Iltakävely ja drinkki jossain siistissä baarissa ja nukkumaan
Aamupala, jos ehtii. Jos tulee nukuttua niin syödään sitten jossain. Sitten rannalle, kaupungille, tekemään jotain, käydään välillä baarissa, syödään jos on nälkä, jos tarvitsee tehdä töitä ollaan siellä missä parhaiten toimiva wifi. Ekat lomapäivät yleensä vaan ollaan eikä tehdä mitään ihmeempää. Ei yleensäkään edes tutustuta lomakohteeseen etukäteen vaan mennään fiiliksellä ja ilman aikatauluja.
Suunniytelen no kohteet mitkä haluan nähdä matkalla ja retkeilemme niihin. Rannalla emme oikein viihdy, iltauinti saattaa kyllä olla kiva, joskus joku rantapäiväkin.
Kuumalla riittää ruuaksi oikeastaan päivällinen, aiemmin voi syödä jotain pientä.
Liika aikatauluttaminen lomalla ei ole mun juttuni.
Mä en tykkää käydä rannalla. Hotellin uima-allas on parempi. Meidän hotellit on aina 5 tähteä, mikä on ehdoton edellytys viihtymiseen.
Pitkä kävely aamulla, joskus salille, aamiainen, rannalle. Joskus hierontoja tai muita hoitoja. Joku päivä ostoksia. Rannalla suppailua tai muuta aktiviteetteja.
Rantapäivän jälkeen ruokaa, suihkuun ja nukkumaan pitkät yöunet. En jaksa iltamenoja enää ja kuumassa ei tee ruokaa mieli, menee rahat hukkaan ravintoloissa. Ikää 45v. Tykkään reissata yksin, koska saan lomailla omassa tahdissa. Tinder-treffeiläkin olen joskus käynyt kahvilla tai viettänyt aikaa rannalla uusien ihmisten kanssa.
Toiset kuluttaa jopa uima-altaalla maaten viikon. Ja kehtaavat vielä kertoilla siitä muille. ;)
Loma on lomailua varten.