Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muillakin sellainen olo, että kaikki loppuu jouluun eikä tulevaisuuteen ole mitään (suunnitelmaa)?

Vierailija
26.12.2019 |

Olin suunnitellut joululahjoja ja joulunviettoa ja sellaista viikkoja, ja muutenkin mennyt kesä ja syksy kulki hyvin aiemmin tehdyin suunnitelmin, alkutalvi menee aina joulua odotellessa. Ja joulu on ihan parasta aikaa. Mutta kun joulu loppuu tänä iltana, niin tuntuu, että tulevaisuuteen ei ole mitään. En ole suunnitellut mitään talvelle, en ensi vuodelle, en mihinkään. En tiedä yhtään mitä minun pitäisi ensi vuonna tai edes lähiviikkoina tehdä, minkä asioiden parissa edes haluaisin olla. Onko muilla sellainen olo, että "kaikki" loppuu jouluun?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut tuollaisia ajatuksia viidenkymmenen vuoden aikana.

Vierailija
2/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tullut tuollaisia ajatuksia viidenkymmenen vuoden aikana.

Minulla on joka sellainen joulu kun vietän joulua kotikulmilla :( . Olen muutaman joulun viettänyt ollen parin viikon matkalla ja silloin ei näin tapanina vielä ole tullut tuo olo, vasta kotiin palatessa. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei aivan noin, mutta jollain lailla samaan suuntaan. Joulun "tekemiseen" meni paljon aikaa, vaivaa ja rahaa, ja nyt kun kaikki on aktualisoitunut ja vähitellen väistymässä, olen jotenkin uunona, että mitäs nyt sitten. Muutenkin elämänvaiheeni on täynnä avoimia kysymyksiä liittyen työhön, avioliittoon, asumiseen, lasten tuleviin kuvioihin, omaan keski-iän kriiseihin, ettei oikein tiedä, mistä päästä aloittais seuraavan projektin. Olo on odottava, malttamaton, hieman hermostunutkin.

Vierailija
4/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Sulla on joulukrapula. Varmaan monella jouluihmisellä on. Mä taas odotan, että päästään uudestavuodestakin, niin voi vihdoin sanoa ääneen, että odotan kevättä, päivä pitenee ja kohta aurinko vihdoin taas paistaa.

Vierailija
5/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei aivan noin, mutta jollain lailla samaan suuntaan. Joulun "tekemiseen" meni paljon aikaa, vaivaa ja rahaa, ja nyt kun kaikki on aktualisoitunut ja vähitellen väistymässä, olen jotenkin uunona, että mitäs nyt sitten. Muutenkin elämänvaiheeni on täynnä avoimia kysymyksiä liittyen työhön, avioliittoon, asumiseen, lasten tuleviin kuvioihin, omaan keski-iän kriiseihin, ettei oikein tiedä, mistä päästä aloittais seuraavan projektin. Olo on odottava, malttamaton, hieman hermostunutkin.

No minulla on vähän samaa, en haluaisi jatkaa nykyisessä työpaikassa mutta uuttakaan en ole saanut, nykyinen asunto otettiin vähän idealla väliaikainen mutta tässä asutaan vielä ja nuo kaikki tietenkin kytkeytyy lapsen tulevaisuuskuvioihin jne, eikä mitään ajatusta mistä pitäisi aloittaa ja mihin tarttua. Mitään niitä ei tarvinnut ajatella kun viikkojen ajan vain joulufiilisteli. Ap

Vierailija
6/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ei ollenkaan, mulla on ajatukset usein jouluna jo uudessa vuodessa ja mietin tavoitteita uudelle vuodelle eli katse on lujasti kohti tulevaa. Vanha vuosi loppuu ja saa loppuakin.

Vierailija
7/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei. Sulla on joulukrapula. Varmaan monella jouluihmisellä on. Mä taas odotan, että päästään uudestavuodestakin, niin voi vihdoin sanoa ääneen, että odotan kevättä, päivä pitenee ja kohta aurinko vihdoin taas paistaa.

Olen tosiaan jouluihminen, kesästä en tykkää ollenkaan enkä sitä odota, odotan sitten jo ensi talvea. Ap

Vierailija
8/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tosiaan jouluihminen, kesästä en tykkää ollenkaan enkä sitä odota, odotan sitten jo ensi talvea. Ap

No sehän se, odotus on palkittu, huippu on nyt nähty ja nyt on tyhjä olo. Ota seuraava etappi, joku lyhyen aikavälin tavoite?

Vierailija
9/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Jos joulu on huono niin tuntuu kuin missään ei olisi enää toivoa.

Vierailija
10/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu ei lopu tänä iltana, vaan tammikuussa. Loppiaisena! Koita nyt panostaa ja juhlia vielä  Uusi Vuosi ja suunnittele vaikka uuden vuoden lupauksia, joista (tällä kertaa) meinaat pitää kiinni. Loppiasen jälkeen alkaa suursiivous, joulukrääsät laatikoihin ja/ tai kierrätykseen. Puhdistat kämpän putipuhtaaksi ja katsot, mitä uudella vuodella on sinulle annettavaa. Anna uusien tuulien puhaltaa.

Kaikki ei todellakaan lopu jouluun. Päinvastoin.

Vierailija
11/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Jos joulu on huono niin tuntuu kuin missään ei olisi enää toivoa.

Meillä oli tänä vuonna huono ja vähäinen joulu, ehkä siksi nyt on niin vahvasti tällainen olo nyt. Niinä vuosina kun olen saanut "täydellisen" joulun (niitä ollut useita), niin siitä joulusta on saanut virtaa ja hyvää mieltä pitkäksi aikaa, nyt vain ahdistaa ja masentaa eikä tiedä mitä tekisi ja mitä voisi odottaa. Ap

Vierailija
12/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olet sekoittanut keskenään joulun ja kuoleman. Ja ehkä myös maailmanlopun.

Vierailija
13/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi hiihtokausi ja Uutta Vuotta aletaan valmistella. Lisäksi pitää alkaa miettimään neuvola-ajan varausta ja lapsen ilmoittamista harrastuksen kevätkaudelle. Myös yksi iso projekti vaatii suunnittelua. Töihinkin pitää mennä.

Vierailija
14/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi. Täytyy tosiaan tsempata itseään että selviää alkuvuodesta

Vierailija
15/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu ei lopu tänä iltana, vaan tammikuussa. Loppiaisena! Koita nyt panostaa ja juhlia vielä  Uusi Vuosi ja suunnittele vaikka uuden vuoden lupauksia, joista (tällä kertaa) meinaat pitää kiinni. Loppiasen jälkeen alkaa suursiivous, joulukrääsät laatikoihin ja/ tai kierrätykseen. Puhdistat kämpän putipuhtaaksi ja katsot, mitä uudella vuodella on sinulle annettavaa. Anna uusien tuulien puhaltaa.

Ehdota minulle joku uudenvuoden lupaus, en keksi mitään. En tupakoi enkä käytä alkoholia enkä karkkia, joten niitä en voi lopettaa. Ylikilot olen laihduttanut pari vuotta sitten, joten ei sekään. Siivoan ja laitan kotijuttuja sen minkä ehdin, joten ei sekään. Kiireisen arjen takia olen sen verran uupunut, että en osaa opetella mitään uutta taitoa kun mikään ei tallennu enää muistiin. (Anteeksi olen nyt näin ankea ihminen). Ap

Vierailija
16/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkoi hiihtokausi ja Uutta Vuotta aletaan valmistella. Lisäksi pitää alkaa miettimään neuvola-ajan varausta ja lapsen ilmoittamista harrastuksen kevätkaudelle. Myös yksi iso projekti vaatii suunnittelua. Töihinkin pitää mennä.

Hiihtokausi? Alkaisikin, täällä Helsigissä meillä vaan ei ole edes luvattu yhtään lunta lähiviikoillekaan. Olen kyllä iloinen puolestasi, jos teillä on lunta! Ap

Vierailija
17/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä jotain odottaa, mutta kun odotetttu asia tapahtuu on alettava odottaa jotain muuta kivaa. Minä odotan nyt joulun jälkeen että tänne suomen eteläiseenkin osaan saataisiin pakkasta ja lunta että pääsisi hiihtämään ja luistelemaan. Kevään odotus mulla alkaa jo helmi-maaliskuussa kun alan kylvämään siemeniä kesää varten (paprika, tomaatti, chili yms.) Pääsiäistäkin on kiva suunnitella kun se lähestyy.... 

Vierailija
18/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdota minulle joku uudenvuoden lupaus, en keksi mitään. En tupakoi enkä käytä alkoholia enkä karkkia, joten niitä en voi lopettaa. Ylikilot olen laihduttanut pari vuotta sitten, joten ei sekään. Siivoan ja laitan kotijuttuja sen minkä ehdin, joten ei sekään. Kiireisen arjen takia olen sen verran uupunut, että en osaa opetella mitään uutta taitoa kun mikään ei tallennu enää muistiin. (Anteeksi olen nyt näin ankea ihminen). Ap

Lupaa levätä ja ottaa aikaa itsellesi, vähän joka päivä....ja opettele sisäistämään, että olet ansainnut sen.

Eri

Vierailija
19/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Jouluun loppuu kaikki vanha. Asuntolaina loppuu ja uutenavuotena alkaa uusi ikuinen joulu. 😊

Vierailija
20/21 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo uv:en lupaus voi olla ihan mitä vain itse haluat ja mieleen välähtää. Esim:

- Soita ystävälle vähintään kerran kuussa ja ehdota tapaaminen jossain mukavassa paikassa.

- Lainaa kirjastosta vaikka elämänkertoja ja luet yhden kirjan kuukaudessa. Voithan tietysti panosta myös tähtitieteeseen, kokkikirjoihin, tai vaikka kotiremontteihin, mutta se kirja on luettava ensin.

- Tee kerran viikossa keskivaikea ristisanatehtävä (kartutat sanavarastoa)

- Leivo joku mieleisesi resepti vähintään kerran viikossa/ kuukaudessa.

- Hypi hyppynarulla vähintään kerran viikossa alota 20 hypystä ja nosta tavoitetta.

- Hulahula-vanteella sama juttu, nosta tavoitetta.

- Kirjoita pöytälaatikkoon vähintään 1 runo viikossa.

- Hemmottele itseäsi kerran viikossa kasvonaamiolla, vartalokuorinnalla tai jalkahoidolla (kaupoista saa voiteita ja kuorinta-aineita pikkurahalla, voit tehdä myös itse)

- Yhtenä päivänä viikosta ajattelet vain positiivisia ajatuksia

Listaa saa jatkaa...