Serkkuni mummini hautajaisissa:
" Parempi lyhyt ja rikas elämä kuin pitkä ja köyhä."
Serkkuani en ole nähnyt vuosiin ja nyt hän ilmestyi paikalle tyylikäs puku päällä, puhui koko ajan puhelimeen, poltti tupakkaa ketjussa. Puhui vain tietyille sukulaisille.
Ja oli mennyt heittämään tuollaisen sammakon suustaan.
Ikää tyypillä 28 v. Ei voi kuin ihmetellä, miten tuollaisen arvomaailman saa edes hankittua! :((
Kommentit (8)
Mummi oli tunnetusti tarkka omista rahoistaan.
eikä viitannut rahoihin. Tarkoitti, että parempi elää rikas elämä (rikas täynnä tapahtumia, ihmisiä, rakkautta) kuin köyhä (ilman että mitään tapahtuu, ilman läheisiä).
Läheisiä, kokemuksia, jne. En voi tietenkään tietää kyseisen serkun ajatuksia, mutta ainakin yleensä noin.
En muista, koska olisin viimeksi tavannut yhtä ylimielisen tyypin! Esim. mua ei edes tervehtinyt, vaikka samassa huoneessa oltiin. Ei edes katsonut mua.
Mutta mähän olenkin aina ollut vain tämän stadilaisen rinnalla ihan maalais-serkku.
Mua ottaa niin päähän " maalaisserkkuni" joilla asenneongelma minua kohtaan vain kun satun olemaan helsinkiläinen. Kävin aikana kyläilemässä, soittelin aina silloin tällöin, mutta kun huomasin että aika yksipuoleista on yhteydenpito niin lopetin. Ehkä sinunkin serkusta tuntuu että on ainoa joka ottaa yhteyttä?
Tuskinpa tälläistä menevää sinkkumiestä edes kiinnostaisi kahden lapsen kotiäidin seura juurikaan.
Voi voi, meidän isovanhemmat on niin paljon kokenu, ettei tosikaan!