Ex vaimoni kehitti todella toimivan siivousjärjestyksen , mutta nykyinen ei suostu siihen.
Minulla on suurin osa kotitöistä, mutta nykyisen vaimoni tulisi hoitaa pyykit , tiskikoneen tyhjennys ja lumityöt. Mutta ei halua ja sanoo , että kaikki tulisi tehdä yhdessä joka ei toimi ollenkaan ja talo jää likaiseksi.
Kommentit (11)
Uusi vaimo, uusi yhteinen ratkaisu. Niin se vain on. Ei ole yhtä ohjekirjaa, joka toimii kaikkien naisten kanssa.
Ehkä sun entinen tykkäsi pyykkäämisestä (tai ei pitänyt pahimpana hommana) ja tämä nykyinen vihaa sitä? Silloin häntä totta kai haittaa, jos joutuu yksin hoitamaan kaikki pyykit, ja haluaa mieluummin jakaa nuo ikävät työt puoliksi. Ehkä hän pitää enemmän esim. imuroinnista ja hoitaisi sen kun sinä pyykkäät?
Ei ole mitään yhtä toimivaa ratkaisua. Oli ratkaisu, joka sopi sinulle ja exällesi hyvin, mutta ei toimi nykyiselle vaimollesi. Silloin se ei ole nykyisessä suhteessasi toimiva ratkaisu, vaan toimiva ratkaisu on sellainen, johon molemmat ovat tyytyväisiä tai - mikäli tämä ei onnistu - on molemmilta kohtuullinen kompromissi.
Jos ottaisin lumityöt, saisin niistä sairasloman lopputalveksi ekana päivänä. Alaselkä ei kestä.
Eikö sen ekan vaimon pitäisi sitten hoitaa osuutensa. Miksi sotket nykyistä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sen ekan vaimon pitäisi sitten hoitaa osuutensa. Miksi sotket nykyistä mukaan.
Eksä asuu nykyään Italiassa , että ei voi auttaa ja nykyinen asuu paikalla jota pitäisi siivota.
ap
Vierailija kirjoitti:
Uusi vaimo, uusi yhteinen ratkaisu. Niin se vain on. Ei ole yhtä ohjekirjaa, joka toimii kaikkien naisten kanssa.
Eli siivouksen tarkoitus ei olekaan siivota??
ap
Miten se nyksä haluaisi hoitaa homman? Tehdä kaiken mahdollisen yhdessä samaan aikaan? Yrittäkää löytää joku kompromissi, jossa osa tehdään yhdessä (esim. Ruuanlaitto), osa vuorotellen ja osan jaatte vain toisen vastuulle yhteisen neuvottelun tuloksena.
Mua vituttaa vieläkin kun mies viikkaa pyykit niinkuin sen exä on opettanut( tiedän siitä kun niillä on lapsi ja olen nähnyt miten sen vaatteet on viikattu) silleen nurinkurin sisäänpäin. Me ollaan oltu jo pitempään yhdessä kuin ne oli mutta eipä ole mun siisti tapa tarttunut miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Mua vituttaa vieläkin kun mies viikkaa pyykit niinkuin sen exä on opettanut( tiedän siitä kun niillä on lapsi ja olen nähnyt miten sen vaatteet on viikattu) silleen nurinkurin sisäänpäin. Me ollaan oltu jo pitempään yhdessä kuin ne oli mutta eipä ole mun siisti tapa tarttunut miehelle.
Onko tullut mieleen, et lapsi on saattanut oppia viikkaustavan mieheltä? Ja eikö pääasia ole, että ne on nyt viikattuna kaapissa, eikä vain kasana?
No ei sullakaan ole yhtään pelisilmää. Et kai mennyt möläyttämään, että se exvaimon keksintö oli hyvä?
Vrt. mun exmies, joka oli aiheuttaa itselleen avioeron kertomalla toiselle vaimolleen, että ensimmäinen (minä) olin nuorena todella kaunis. Ei mitään itsesuojeluvaistoa.