Mikä on tekosyysi ettet ole lukenut mitään kirjaa joulukuussakaan
Kommentit (25)
Koska olen ollut koko joulukuun spinningissä.
En ole tiedelehtien lukemiselta ehtinyt. Mitä olen menettänyt?
Vierailija kirjoitti:
Luen vain AV:ta.
Urheilen vain vauvapalstalla.
Olen lukenut seitsemän kirjaa ja aloittanut kahdeksannen joulukuussa. Jos joku ei lue, olkoon niin.
Ei jaksa. Ei kiinnosta. Eivät ne elämääni paranna sitten tippaakaan.
Ei vaan jaksa enää keskittyä kirjoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan jaksa enää keskittyä kirjoihin.
Adhd?
Olen siirtynyt äänikirjoihin, tulee työmatkat hyötykäyttöön ja pysyy kotona kirjahylly siistimpänä kun ei osta uusia kirjoja.
Eilen kuuntelin neljännen äänikirjan, kelpaako syyksi
MInäpä luin ja sain 28/30 laivuritentistä.
Olen tehnyt töitä lähes koko ajan, loppuajan huolehtinut perheen tarpeista (ruuat, pyykit jne) ja sitten nukkunut. Ei ole ollut muuhun aikaa. Nyt joululomalla lepään. Ehkä luen ehkä en.
Onko lukeminen tekosyysi kokea ylemmyyskompleksia? Tarpeensa kullakin.
Olen lukenut kirjaa viimeksi 11 vuotta sitten. En jaksa keskittyä.
Vierailija kirjoitti:
pysyy kotona kirjahylly siistimpänä kun ei osta uusia kirjoja.
Miten kirjahylly voi mennä sotkuiseksi kirjoista? Niitä vartenhan se hylly on olemassa.
Koska pitäisi lukea tenttikirjoja. Siksi en ehdi lukea niitä kymmeniä kirjoja jotka makaavat hyllyssään. Ajattelen, että kun aikaa on määrä x, lukemiseen käytetty aika ei voi olla viihdettä vaan sen on edistettävä valmistumistani (joka on jo myöhässä).
Av:lle tietysti on aikaa, eli ajan puutteesta ei oikeasti ole kysymys. Mutta se on minun tekosyyni.
Enpä ole joulukuussa ehtinyt lukemaan yhtään kirjaa, jos ei huomioida ammatti- ja harrastuskirjoja, joista olen lukenut vain mielenkiintoisemmat jutut.
Ennen olin kirjojen suurkuluttaja ja kuuluin jopa pariin kirjakerhoon ja kotiini tuli useampi päivä- ja aikakausilehti. Nykyään vain pari lehteä ja silti väitän lukevani enemmän, kuin ennen, mutta teen sen vain somessa. Ja kirjoja ostan harvoin ja nekin kierrätän heti.
Niinpä. Aina penätään syytä sille ettei urheile. Miksi itse ette lue?