Lue keskustelun säännöt.
Miten maailma on muuttunut viimeisen 25 vuoden aikana
26.12.2019 |
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/8f398b2d-802c-45f4-8d8e-d460c688…
Olipas paljon outoja asioita. Itse en ole vielä käyttänyt kuin youtubea ja Wikipediaa. Mikä ihme on tuo netflix kun siitä niin moni puhuu?
Kommentit (3)
Suurin itse kokemani muutos on commodore 64:n palikkaukkojen muuttuminen lähes fotorealistisiksi virtuaalihahmoiksi.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minulla on eri tuoli kuin 25 vuotta sitten. Mutta saman pöydän ääressä istun edelleen.
Netflixissä on sarjoja ja elokuvia. Voi katsoa telkasta, tietokoneelta ja puhelimesta. Meillä on sonera tv ja ostettu hbo- ja netflix- kanavat. Ei tule juuri "tavallista" telkkaa enää katsottua.
Onhan noita tullut kaikkia. On maailma kyllä muuttunut. 25-vuotta sitten olin 12-vuotias enkä ollut edes kuullut internetistä tai kännyköistä! Autopuhelimet muistan. Ekat kännykät ilmestyi kaveripiiriin ylä-asteella ringon muodossa. Itse sain ekan puhelimen ylä-asteen jälkeen. Silloin puhelimet oli vain yhteydenpitoon ja soittaminen kallista.
Nettikin maksoi ja oli aina puhelin varattuna kun nettiä käytti. Netti tuli meille kun olin 18-vuotias. Tietokone oli ollut jo muutaman vuoden. Kaverilla oli netti jo kun oltiin ylä-asteella. Olikohan se kiss-fm joku chat missä oltiin?
Kirjeenvaihto oli yleisempi tapa pitää yhteyttä kaukana asuviin kavereihin. Ja teksti-tv ja lehtien kaveripalstat. Sinä&minä, suosikki mekakx lehtien palstat siis 😊