13 miljoonaa euroa
13 miljoonaa euroa. Sen verran kirkko taas häviää, kun kirkosta eroaa noin 55 000 ihmistä. On ihan oikein ihmisiltä ottaa omat asiotulot omaan käyttöön ja oman perheen hyvinvoinnin parantamiseen.
Kommentit (7)
Tarvittaisiin hieman Päiviltä apuja, että 55 000 menisi tänä vuonna rikki. Jos ennen uutta vuotta ei tapahdu mitään dramaattista ja tämä viimeinen viikko menee viime vuosien malliin, niin saldo tulee olemaan noin 52 000.
Erosin kirkosta jo ajat sitten. Sen jälkeen olen säästyneillä kirkollisverorahoilla tehnyt joka vuosi viikon etelän lomamatkan.
Kymmenen vuotta sitten erosin, koska olin tiukka ateisti. Nykyään olen leppoisampi uskonnon suhteen, mutta en ole kirkon jäsenyyttä kaivannut.
Vierailija kirjoitti:
Piispa Laajasalon elostelutapauksen jälkeen minä ainakin lopetin tämän kultapossukerhon rahoituksen.
Pelkästään Laajasalon peruspalkka nielee 500 kirkollisveronmaksajan kirkollisverot. Päälle tulee tietenkin vielä kiiltokuvapojan "edustusbudjetti" shampanjoineen ja muine pönötyksineen. Luulisi ihmisillä olevan parempaakin käyttöä omille rahoilleen kuin kustantaa tälläisen pintaliitäjän menoa.
Jep, jep! Nyt olisi monelle helppo ja aika tuntuva palkonkorotus tiedossa. Harvemmin parin minuutin työlle saa näin hyvää vastinetta.
Ei ole mitään järkeä kuulua kirkkoon jonka oppeja ei jaa.
Piispa Laajasalon elostelutapauksen jälkeen minä ainakin lopetin tämän kultapossukerhon rahoituksen.