Mikä toisessa ihmisessä ärsyttää?
Kommentit (34)
Se kun kaikesta neuroottisesti etsitään jotain vikaa/väärää/pahaa.
Tämä koskee itseänikin, sillä masentuneet aivot tekevät tätä. Olen tosin aika hyvin kuntoutunut jo ja silmät välillä auenneet kunnolla omalle negatiivisuudelleni ja itseni vähättelylle. Luin juuri vuoden takaista tekstiä mitä olin itsestäni kirjoittanut erääseen lomakkeeseen ja olin ihmeissäni miksi olin esittänyt asiat niin tarpeettoman huonossa valossa. Mutta sitä se on kun on kietoutunut mustaan verhoon.
Vierailija kirjoitti:
Olemassaolo. Jotenkin kuvottavaa toiset ihmiset automaattisesti. Saan mielenrauhan ainoastaan, jos en huomaa ketään ihmistä missään. En voisi kuvitella mennä esim. kenenkään kotiin, ajatuskin tuntuu saastaiselta.
:p Itse joskus kaupunkien järvimaisemissa kävellessäni pohdiskelen miltä kaikki paikat on näyttäneet ennen asutusta, että miten kaunis on voinut luonto joskus olla. Paratiisi. Sitten tällainen ihmissyöpä on levittäytynyt kaikkialle.
VIHAAN KAIKKIA JA KAIKKEA!! MIKSEIVÄT KAIKKI VOI AJATELLA JA TOIMIA, NIIN KUIN MINÄ AJATTELEN?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se itsekkyys on ja en tarkoita tervettä itsekkyyttä vaan sellaista korostunutta itsekkyyttä joka asiassa.
^tämä. Ihmiset, jotka pyrkivät voittamaan ja hyötymään muiden kustannuksella, niin että muille aiheutuu siitä harmia.
Asiat voi (ainakin edes yrittää) tehdä myös niin, että tulisi win-win tilanne. Kaikki voittavat eli pitää sekä itsestään, että muista huolta.
Toisessa ääripäässä näihin itsekkäisiin nähden on sitten taas sellaiset ns. liian kiltit ihmiset, jotka puolestaan ottavat aina itselleen häviön ja antavat muiden (itsekkäiden) jyrätä. Voivat olla marttyyreita ja uhriutuvia. Ajattelevat että niin kuuluu tehdä, vaikka ei se ole hyvä ratkaisu, että antavat itsensä kärsiä aina.
Vierailija kirjoitti:
Olemassaolo. Jotenkin kuvottavaa toiset ihmiset automaattisesti. Saan mielenrauhan ainoastaan, jos en huomaa ketään ihmistä missään. En voisi kuvitella mennä esim. kenenkään kotiin, ajatuskin tuntuu saastaiselta.
Sinulla on vaikea psykoosi. Hae apua .Ei ole normaalia voida pahoin ympäristöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaikka logiikan,tilannetajun,kohtuuden puute.
Tuo kohtuuden taju on melko yksilöllistä jokaiselle......
"MIKSEIVÄT KAIKKI VOI AJATELLA JA TOIMIA NIIN KUIN MINÄ AJATTELEN?"
Niinpä...
"MIKSEIVÄT KAIKKI VOI AJATELLA JA TOIMIA NIIN KUIN MINÄ AJATTELEN?"
Sekin voi toteutuessaan alkaa ärsyttää...
Hitaat ärsyttää. Eniten ehkä teennäiset yltiö positiiviset. Iloinen ja optimistinen voi olla mut teennäinen positiivisuus on ärsyttävää!
Se, kun keskustelu kuin keskustelu käännetään omaan itseensä. Ei anneta tilaa toiselle puhua, ei kuunnella. Kysytään kyllä kysymyksiä, mutta keskeytetään/tuomitaan vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Manipuloivat ihmiset ärsyttää. Sellaiset, jotka "salaisilla" toimillaan yrittävät saada jonkun ihmisen käyttäytymään haluamallaan tavalla.
Tuollaiseen kukaan ei jaksa edes vaivautua.