Onnistuuko tasapainoinen ja onnellinen parisuhde naisen kanssa, joka on lapsuudessa kokenut pelkoa ja väkivaltaa?
Kommentit (15)
Onnistuu. Olen hellä luonteeltani vaikka sain vyöstä pakaroille pienenä.
Kapeakatseista luokitella ihminen menneisyyden vuoksi. Suhde on kahden kauppa
Riippuu siitä, onko kyseinen ihminen käsitellyt traumansa. Puolison parisuhdekyvyillä on myös merkittävä rooli tosin väittäisin traumansa käsitelleen olevan niin tuntosarvet herkkänä kumppania valitessaan, että tunnevammaiset kaltoinkohtelijat jäävät ohimeneviksi jutuiksi. Sen sijaan trauman käsittelyn ollessa tekemättä tai kesken, voi virhevalintoja sattua tai kaltoinkohdeltu jopa hakea tuttua asetelmaa. Tällöin suhde on aika huonolla pohjalla.
Riippuu siitä millainen synnynnäinen tempperamentti ja millaiseksi persoonallisuus on kehittynyt.
Riippuu omista tarkoitusperistäsi. Jos näet kumppaniehdokkaan vain tuon pohjalta etkä ihmisenä niin suhde on hataralla pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, onko kyseinen ihminen käsitellyt traumansa. Puolison parisuhdekyvyillä on myös merkittävä rooli tosin väittäisin traumansa käsitelleen olevan niin tuntosarvet herkkänä kumppania valitessaan, että tunnevammaiset kaltoinkohtelijat jäävät ohimeneviksi jutuiksi. Sen sijaan trauman käsittelyn ollessa tekemättä tai kesken, voi virhevalintoja sattua tai kaltoinkohdeltu jopa hakea tuttua asetelmaa. Tällöin suhde on aika huonolla pohjalla.
On käsitellyt mutta nainen on luonteeltaan herkkä ja lempeä. En ole itsekään mikään halonhakkaaja eikä tulisi mieleen huutaa naisille tai muillekaan.
En koe, että menneisyyteni määrittäisi minua. Karua, että kokemukset heijastuvat parisuhderintamalle. Onko itse kertonut sinulle asiasta? Tietysti menneet kokemukset näkyvät kaikilla joka asiassa eikä sinun tarvitse olla kumppanisi terapeutti, jos asiat etrnrvät siihen pisteeseen. Parisuhteeseen kuuluu myös vastoinkäymiset. Muissakin kuin tässä tapauksessa. Itse mainitset tasapainon, mikä syntyy sopivasta suhteesta vasta- ja myötävirtaa. Muista, että kukaan ei ole täydellinen. Et sinäkään. Se meistä tekee ihmisiä ja siihen me toisissammekin rakastumme.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä millainen synnynnäinen tempperamentti ja millaiseksi persoonallisuus on kehittynyt.
Nainen on lempeä, empaattinen, herkkä ja kiltti.
Jos ei ole pahasti traumatisoitunut, on käsitellyt asian ja on persoonallisuudeltaan tasapainoinen, niin en näe yhtään mitään ongelmaa.
Ainakin omalla kohdalla olin joutunut käsittelemään traumojani jo ennen kumppanin tapaamista, mutta jotenkin parisuhde lujitti omaa onnellisuutta ja kykyä selviytyä kaikista ongelmista. Ensimmäistä kertaa elämässäni koen voivani luottaa toiseen ihmiseen - enkä tarkoita sitä, että kaataisin menneisyyden ongelmia kumppanini niskaan, vaan sitä, että pystyn helposti elämään tasapainoisesti ja suunnittelemaan yhteistä elämää katse tulevaisuuteen suunnaten. Ilman pelkoa, jokin minulle uusi luotto tulevaisuuteen on tullut osaksi elämää. Uskon, että näin jatkuu vaikka joskus ero tulisikin.
Hyvin epätodennäköistä. Naisella on valtava luottamuspula. Hän ei kykene täysin sitoutumaan parisuhteeseen, koska pelko, epävarmuus ja ahdistus kumpuaa syvältä, eikä omia negatiivisia kokemuksian voi pyyhkiä olemattomiin. Koskaan ei voi etukäteen tietää, mikä tilanne laukaisee pelkotiloja ja jopa vakavaa masennusta. Kumppanin rooli ei tule olemaan helppo.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin epätodennäköistä. Naisella on valtava luottamuspula. Hän ei kykene täysin sitoutumaan parisuhteeseen, koska pelko, epävarmuus ja ahdistus kumpuaa syvältä, eikä omia negatiivisia kokemuksian voi pyyhkiä olemattomiin. Koskaan ei voi etukäteen tietää, mikä tilanne laukaisee pelkotiloja ja jopa vakavaa masennusta. Kumppanin rooli ei tule olemaan helppo.
Kumppanilta vaaditaan ehkä paljon, mutta kovia kokeneelle naiselle rakastava, hellä ja luotettava mies on paras. Sellainen mies, joka on sanojensa mittainen ja johon nainen voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei jos aiot myös pahoinpidellä hänet.
En pahoinpitele, en laiminlyö enkä kohtele kaltoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pahoinpitele, en laiminlyö enkä kohtele kaltoin.
Hyvä. Ei huutamista, ei paiskomista, ei äänen korottamista eikä äkkinäisiä liikkeitä. Pitää pystyä keskustelemaan kaikki, koska hän voi tarvita varmistusta. Mutta välillä se rakkauskin parantaa. Toisen voi rakastaa voimakkaammaksi ja kestävämmäksi hellyydellä ja pitkämielisyydellä. Tuollainen nainen, kun se rakastuu, se rakastuu koko kehollaan ja sielullaan lopuksi ikäänsä. Jos hyvin pidät niin huomaat tavanneesi maailman vahvimman naisen, kun hän pääsee näyttämään voimansa.