Kehtaako nainen jolla pieni palkka, amk koulutus ja tavistyö deittailla hyvätuloista dilpomi-insinööriä?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien di on ollu joku valio? Siis joka toinen miesjän just on joku di, sehän on tosi perus. Kai niidenkin kaikkien jonkun kans tarvii seurustella jos seurustella haluavat.
"Suomessa on tällä hetkellä noin 60 000 työikäistä diplomi-insinööriä ja 115 000 insinööriä."
Insinööri on se tusina-ammatti, vaikeampi DI tutkinto ei ole läheskään yhtä yleinen.
Kyllä mä tiedän mikä noiden ero on, mitä ihmettä. Mulla on itselläkin akateeminen korkeakoulututkinto ja tuttavapiirissä useampikin di. Ihan tavallisten naisten kanssa ne on pariutuneet ja menneet naimisiin.
Edelleenkin tosi perusjuttu miehelle. Joko se on juristi tai di.
Sun akateemiseen korkeakoulututkintoon ei nähtävästi kuulunut tilastotiedettä eikä havaintopsykologiaa. Elät kuplassa. Luvuilla ei vaan saa mitenkään joka toisesta miehestä diplomi-insinööriä. Kannattaa laskuissa huomioida, että osa diplomi-insinööreistä on - järkytyksen kanahäkki - naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien di on ollu joku valio? Siis joka toinen miesjän just on joku di, sehän on tosi perus. Kai niidenkin kaikkien jonkun kans tarvii seurustella jos seurustella haluavat.
"Suomessa on tällä hetkellä noin 60 000 työikäistä diplomi-insinööriä ja 115 000 insinööriä."
Insinööri on se tusina-ammatti, vaikeampi DI tutkinto ei ole läheskään yhtä yleinen.
Näinhän se on. Jos vertaa vaikka terveydenhoitoalaan niin insinööri on vähän kuin sairaanhoitaja ja DI on lääkäri. Suunnilleen yhtä suuret on erot myös tutkintojen vaativuudessa.
Tästä päätellen ehkä naispuolinen lääkäri on parempi matchi miespuoliselle DI:lle, ovat samalla "tasolla".
Sairaanhoitajat voi tyytyä insinööreihin.
Itse sattumoisin mies-DI ja Tinderissä taitaa tällä hetkellä olla 3 naispuolista lääkäriä matchina joista valita :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä tiedän mikä noiden ero on, mitä ihmettä. Mulla on itselläkin akateeminen korkeakoulututkinto ja tuttavapiirissä useampikin di. Ihan tavallisten naisten kanssa ne on pariutuneet ja menneet naimisiin.
Edelleenkin tosi perusjuttu miehelle. Joko se on juristi tai di.
Sun akateemiseen korkeakoulututkintoon ei nähtävästi kuulunut tilastotiedettä eikä havaintopsykologiaa. Elät kuplassa. Luvuilla ei vaan saa mitenkään joka toisesta miehestä diplomi-insinööriä. Kannattaa laskuissa huomioida, että osa diplomi-insinööreistä on - järkytyksen kanahäkki - naisia.
Ja sun ei varmaan kannata ottaa ihan kaikkea täysin kirjaimellisesti? En esittänyt, että tasan joka toinen jossakin tilastossa olisi jotakin, vaan se oli kielikuva asian yleisyydelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Jos vertaa vaikka terveydenhoitoalaan niin insinööri on vähän kuin sairaanhoitaja ja DI on lääkäri. Suunnilleen yhtä suuret on erot myös tutkintojen vaativuudessa.
No ei ihan noinkaan. Esim minä amk inssi voin kahdessa vuodessa opiskella dipaksi omalla alallani, oma tutkinto on kandin arvoinen.
Sairaanhoitaja taas opiskelee hoitotyötä ja lääkäri lääketiedettä, aivan eri alat. Sairaanhoitaja ei voi mennä lääkäriksi opiskelemaan aloittamatta aivan alusta lääkiksessä
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö merkitsee eniten, jos olet kaunis ja hoikka niin kelpaa kyllä.
t. DI
Oletko itse kaunis ja hoikka?
DI on kyllä vähiten seksikkäin akateeminen miesten koulutus. Lääkärit taas melko takakireitä omissa porukoissaan pyörijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ihan noinkaan. Esim minä amk inssi voin kahdessa vuodessa opiskella dipaksi omalla alallani, oma tutkinto on kandin arvoinen.
Sairaanhoitaja taas opiskelee hoitotyötä ja lääkäri lääketiedettä, aivan eri alat. Sairaanhoitaja ei voi mennä lääkäriksi opiskelemaan aloittamatta aivan alusta lääkiksessä
Niin jo tutkintojen yhteensopivuutta miettii niin sairaanhoitaja ja lääkäri kauempina toisistaan. Mutta itse tarkoitin lähinnä vaativuustasoa. Vaativuudessa sairaanhoitajan ja lääkärin tutkinnon välillä suunnilleen yhtä suuri ero kuin DI ja insinööritutkinnon välillä.
Nää on niin epähauskoja juttuja alunperinkin, eikä toi vammainen toisto toisto toisto toisto auta asiaa, etten ihmettele että te DI-burgerit olette epäsuosiossa niin naisten kuin muiden miesten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Nää on niin epähauskoja juttuja alunperinkin, eikä toi vammainen toisto toisto toisto toisto auta asiaa, etten ihmettele että te DI-burgerit olette epäsuosiossa niin naisten kuin muiden miesten keskuudessa.
Ihmeen nopeasti pariutuvat kuitenkin
Ei muutaku matoa koukkuun vaan! Mun medianomi-ystäväni on naimisissa erittäin varakkaan johtajan kanssa, joka on koulutukseltaan tekniikan tohtori. Oli ennen naimisissa rutiköyhän muusikon kanssa ja vaihtoi ihan tarkoituksella varakkaampaan mieheen, koska biologinen kello alkoi tikittää ja rahaa ei ollut. Nyt tällä ystävälläni on kaikkea sellaista, josta voin vain haaveilla: purjevene, katumaasturi, merkkivaatteita, valtavan kokoinen kerrostaloasunto jokinäkymillä, kaksi kaunista lasta, neljä koiraa ja on muutama kauneusoperaatiokin tehty. Oli jo ennen tätä rikasta miestä kivassa työssä mainostoimistoduunarina, mutta lopulta pystyi jättäytymään kotirouvaksi. Kadehdin niin paljon että aaargh :D
Mun mies on varastomies ja mä olen kuvataiteilija-yrittäjä, voitte arvata kuinka tiukilla eletään :D
Vierailija kirjoitti:
Ei muutaku matoa koukkuun vaan! Mun medianomi-ystäväni on naimisissa erittäin varakkaan johtajan kanssa, joka on koulutukseltaan tekniikan tohtori. Oli ennen naimisissa rutiköyhän muusikon kanssa ja vaihtoi ihan tarkoituksella varakkaampaan mieheen, koska biologinen kello alkoi tikittää ja rahaa ei ollut. Nyt tällä ystävälläni on kaikkea sellaista, josta voin vain haaveilla: purjevene, katumaasturi, merkkivaatteita, valtavan kokoinen kerrostaloasunto jokinäkymillä, kaksi kaunista lasta, neljä koiraa ja on muutama kauneusoperaatiokin tehty. Oli jo ennen tätä rikasta miestä kivassa työssä mainostoimistoduunarina, mutta lopulta pystyi jättäytymään kotirouvaksi. Kadehdin niin paljon että aaargh :D
Mun mies on varastomies ja mä olen kuvataiteilija-yrittäjä, voitte arvata kuinka tiukilla eletään :D
Tässä voi pohtia onko kyseessä oikea rakkaustarina. Mä tiedän omasta kaveripiiristä kaksi naista jotka tekivät saman ratkaisun. Toinen tunnusti mulle ettei ole oikeasti koskaan ollut suhteessa onnellinen, mutta kun puolen miljoonan euron asuntolaina on maksettavana ja se talo on niin ihana ja saa olla kotona lasten kanssa...
Me eletään vähällä rahalla, minä yrittäjä ja mies sai potkut keväällä pienipalkkaisesta työstä. En iki maailmassa vaihtaisi häntä rahamieheen. Monet ihmiset ovat niin pinnallisia, mutta loppuen lopuksi onnettomia.
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi teki klassikko jännämiehestä kilttimieheen vaihdon kun kello alkoi tikittää
Kaikki tuntemani dippainssimiehet ja myös inssimiehet on ihan mukavia ja fiksuja. Ne ei käytä v-sanaa pilkun paikalla. Niitä ei tarvitse hävetä ja ne tienaa ihan ok.
On noilla insseillä kaikenlaisia emäntiä. Osalla on vaimona insinööri. Insinöörivaimoja ei tietenkään kaikille riitä. Sehän olisi se paras match.
Insinööriperhe 😂
Tulee mieleen vanhat pelikortit -kalastajaperhe Lohi jne.
Olisiko insinööriperheen sukunimi Mutteri tai Laakeri?
Tiedän noita perheitä. Tunnen myös opettajaperheen ja sairaanhoitajaperheen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän noita perheitä. Tunnen myös opettajaperheen ja sairaanhoitajaperheen.
Noiden lapsetkin valitsee usein saman ammatin. Onhan tuo vähän hassua.
Vierailija kirjoitti:
Insinööriperhe 😂
Tulee mieleen vanhat pelikortit -kalastajaperhe Lohi jne.Olisiko insinööriperheen sukunimi Mutteri tai Laakeri?
Kampiakseli, Momentti, Voltti, Ampeeri, Harppi, Excel, Powerpoint...
Eivöt ne erot normaalielämässä eri koulutustaustaisten ihmisten välillä niin isoja ole. Sen sijaan ihmeelliset ennakkoasenteet voivat muodostua esteeksi. Kiva olla jokin kummajainen siinä "toisessa" porukassa.