Nicolae Ceaușescun teloituksesta 30 vuotta. Mitä tapahtui elämässäsi tuona päivänä?
Olin tuolloin 3-vuotias ja itse en tätä muista. Sen kuitenkin tiedän, että isäni ampui kunnianlaukauksen tapauksen johdosta.
Kommentit (35)
Taisin laskea lukion pitkän fysiikan laskuja, avasin töllön ja uutislukija kertoi tapahtuneesta. Totesin itseksiäni "yksi kommaridiktaattori vähemmän, maailma muuttui juuri vähäsen paremmaksi" ja jatkoin lasmenista.
Kaksi vuotta myöhemmin juhlin kun NL lakkasi olemasta. Vielä kun saataisiin ko maata kätyröineet valtakunnanoikeuteen julkiseen häpeään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en kyllä usko etteikö kasarilla tullut telkasta uutisia joulunpyhinä!?
Mun muistaakseni ne ruumiit näytettiin uutisissa. Mutta olikin kymmenen vasta, joten muistikuvat voi olla väärät.
Se kuva oli joka paikassa. Uutisissa, lehdissä.
Vierailija kirjoitti:
Ajoin mopolla tuonne syrjäkylän kauppaan ostamaan keskiolutta.
M 46
Oli varmaan paikallinen Siwa, jos sinulle myytiin.
Muistan kun katsottiin tv:stä vanhempien kanssa tapausta. Minua kovasti säälitti vanha pari, etenkin nainen, joka rukoili armoa sotilailta. Vihasin ampujia.
Olin 26v ja vietimme mieheni kanssa kaksistaan joulua. Nuo uutiset pilasivat joulutunnelman. Mielestäni asiasta olisi ehtinyt kertoa joulun jälkeenkin. Joku vielä kehtasi valittaa, ettei asiasta tiedotettu tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Uutiskuvat täälläkin jääneet mieleen. Ne julkaistiin myös muistaakseni Apu-lehdessä. Rujoa katseltavaa lapselle.
Tilanteesta kuvattua filmiä esitettiin myös taajaan.
Lehdessä oli otsikko:"Jännitysnäytelmä nimeltä uutiset." Niin se olikin.
Vierailija kirjoitti:
Olin 26v ja vietimme mieheni kanssa kaksistaan joulua. Nuo uutiset pilasivat joulutunnelman. Mielestäni asiasta olisi ehtinyt kertoa joulun jälkeenkin. Joku vielä kehtasi valittaa, ettei asiasta tiedotettu tarpeeksi.
Ystäväni on Romaniasta ja sanoi että teloitus oli joululahja kansalle. Tuo pariskunta oli itse s**tanaa pahempia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap isäsi ampui kunnialaukauksen?
Siksi, että diktaattori oli teloitettu.
Vierailija kirjoitti:
WTF? Tuskin se nyt virallisesti oli kunnianlaukaus.
No ei. Isä kuitenkin ampui kiväärillään laukauksen ikkunasta.
Muistan kanssa nähneeni ruumiit uutisissa. Silloin 9v, enkä tajunnut asiasta mitään.