Sain 2500€ joulurahaa isoisältä ja isoäidiltä, iskältä ja äidiltä taas 1500€
Oon niin sika kiitollinen niille, vaikka miesystäväni nyt joulupäivänä keksi jotain passiivis aggressiivista nillityksen aihetta tosta. On muuten ollut niin ihana joulu sukulaisten luona. Ihmisen parasta aikaa vuodessa. : )
Kommentit (27)
Mä sain tiskihanskat.... Oikeesti.
Voi, nyt voit ostaa jotai kallista, vaikka ullakkoyksiön Eirasta.
Ei kannata miehelle puhua rahoista mitään jos on tuollainen nillittäjä. Mitä ihmettä sitä sinun rahalahjat kaivelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain mun vanhemmilta aikoinaan paljon rakkautta ja läsnäoloa. Siitä olen äärettömän kiitollinen vielä vuosienkin jälkeen vaikka äiti on jo nukkunut pois eikä isovanhempiakaan ole. Raha tulee ja menee. Mut jos kylmällä käteisellä sun sydämes täyttyy lämmöllä ja rakkaudella vuosiksi eteenpäin, niin mikä ettei 😊
Miten rahalahjan antaminen sulkee pois rakkauden ja läsnäolon?
Minä annan rahaa lahjaksi, kun siitä ei ole puutetta ja parempi antaa jo nyt eikä vasta kuolemani jälkeen.
Köyhien on jotenkin tunnettava itsensä paremmiksi kuin varakkaiden. Yksi tapa on väittää, että varakkaiden perheissä ei ole rakkautta, vain rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Laiskat ihmiset antavat rahaa lahjaksi
Joo olen tosi laiska enkä osta mitään lahjoja, kun en välitä koko joulusta muutenkaan. En ole viettänyt joulua Suomessa 14:ään vuoteen. Kolmelle sisaren tyttärelleni annan kullekin 1000 euroa lahjaksi. He tuntuvat olevan oikein mielissään tästä eivätkä ainakaan tähän asti ole valittaneet että annan rahaa enkä osta jotain ajatuksella ostettua lahjaa, kun muuten ollaan erittäin läheisissä väleissä kuitenkin.
Minäkin annan lapsilleni isoja rahalahjoja. Se nyt vaan on muodostunut tavaksi, kun eivät mitään romuja kaipaa ja olemme sen verran maallisia ja käytännöllisiä muutenkin. Saavathan he tietenkin jotain muutakin pientä.
Olen aina ollut lasteni elämässä mukana ja olen aikanani laittanut lasteni edun mm. urahaaveideni edelle. Siihen minulla oli hyvätuloisena ja ahkerana varaa.
Naapurin sydämelliset köyhät viettivät seinän takana kunnollisia, rakkaudentäyteisiä ja rahalahjattomia joulujuhliaan. Ympäripäissään, kuten kunnon sosialistit.
Hyvää Joulua kaikille.