Sain 2500€ joulurahaa isoisältä ja isoäidiltä, iskältä ja äidiltä taas 1500€
Oon niin sika kiitollinen niille, vaikka miesystäväni nyt joulupäivänä keksi jotain passiivis aggressiivista nillityksen aihetta tosta. On muuten ollut niin ihana joulu sukulaisten luona. Ihmisen parasta aikaa vuodessa. : )
Kommentit (27)
Hyvä että edes joku on syntynyt kultalusikka suussa. Pyyhkiikö he vielä sinun kermaperseesikin?
Vierailija kirjoitti:
Mitä lahjoja itse annoit?
Mm. Velille 30€ lahjakortin verkkokauppaan, pikkusiskolle meikkejä, miesystävälle hajuveden ja vanhemmat sano etukäteen et ne ei tarvitse lahjoja. : )
Hienoa! Eikä tarvitse olla mitään kultalusikkaa, jos säästää kuukausittain rahat lapsensa joululahjaan.
12 / 1500 = 125e/kk.
Jos oikeasti haluaa antaa ison joululahjan jollekin ja on säännölliset ok kuukausitulot, niin ei ole probleema.
Mä sain mun vanhemmilta aikoinaan paljon rakkautta ja läsnäoloa. Siitä olen äärettömän kiitollinen vielä vuosienkin jälkeen vaikka äiti on jo nukkunut pois eikä isovanhempiakaan ole. Raha tulee ja menee. Mut jos kylmällä käteisellä sun sydämes täyttyy lämmöllä ja rakkaudella vuosiksi eteenpäin, niin mikä ettei 😊
Mä sain joululahjaksi Muhammadilta ihanaa +20 sentin ilotikkua
Vierailija kirjoitti:
Mä sain mun vanhemmilta aikoinaan paljon rakkautta ja läsnäoloa. Siitä olen äärettömän kiitollinen vielä vuosienkin jälkeen vaikka äiti on jo nukkunut pois eikä isovanhempiakaan ole. Raha tulee ja menee. Mut jos kylmällä käteisellä sun sydämes täyttyy lämmöllä ja rakkaudella vuosiksi eteenpäin, niin mikä ettei 😊
Miten rahalahjan antaminen sulkee pois rakkauden ja läsnäolon?
Minä annan rahaa lahjaksi, kun siitä ei ole puutetta ja parempi antaa jo nyt eikä vasta kuolemani jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä annan rahaa lahjaksi, kun siitä ei ole puutetta ja parempi antaa jo nyt eikä vasta kuolemani jälkeen.
No miksi sitä rahaa ei voisi jakaa muina päivinä ja vaikka just joululahjaksi jotain millä on tunnearvoa ja jää mieleen? Ei sen tarvi olla mitään erikoista, kunhan lahja on "sun näköinen" eli saaja tietää että olet sen häntä ajatellen valinnut.
Laiskat ihmiset antavat rahaa lahjaksi
Äiti antoi siskolleni 200 eur ja minulle saman 200 eur varustettuna lisäohjeella, että jaan sen tasan perheenjäsenieni (neljä muuta) kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitä rahaa ei voisi jakaa muina päivinä ja vaikka just joululahjaksi jotain millä on tunnearvoa ja jää mieleen? Ei sen tarvi olla mitään erikoista, kunhan lahja on "sun näköinen" eli saaja tietää että olet sen häntä ajatellen valinnut.
Ja poistaako se rahan antaminen myös antamasta muita lahjoja?
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Eikä tarvitse olla mitään kultalusikkaa, jos säästää kuukausittain rahat lapsensa joululahjaan.
12 / 1500 = 125e/kk.
Jos oikeasti haluaa antaa ison joululahjan jollekin ja on säännölliset ok kuukausitulot, niin ei ole probleema.
12/1500=0,008
Miten aloittaja noin vähän on saanut kun me palstalaiset saatiin 200 000-300 000 tuhatta.
Ite en ymmärrä miks pitää sillä tavalla rinnastaa tyyliin joko rahaa tai sit rakkaut. Molempia on olemassa, ja molempia (yleensä) vanhemmat antaa lapsilleen. Yleensä ne jollain taval korreloi. Kateus much? Siltä vähän haiskahtaa, en tajua miten muuten voi tollasesta nillittää.
Sika on kiitollinen - oink oink oink!
Vierailija kirjoitti:
Laiskat ihmiset antavat rahaa lahjaksi
Joo äidiltä sain aina lahjoja ja isältä rahaa. Olin kuitenkin oikein tyytyväinen tähän järjestelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12 / 1500 = 125e/kk.
12/1500=0,008
1500/12=125
Itsekin hellin aikuista, yhä opiskelevaa lastani antamalla fyrkkaa jouluisin ja itse asiassa muulloinkin. Kun molemmilla vanhemmilla on kohtuullinen palkka eli nettona 3k/kuussa ja asuntolaina on kokonaan maksettu ja lapsiakin vain yksi, niin mitäpä sitä pihistelemään. Käteistä annamme ehkä tonnin vuodessa ja tilille laitamme toisen mokoman. Lisäksi ostamme tarpeen mukaan uuden puhelimen, ipadin ja muita elämän perusjuttuja. Tuntuisi hölmöltä kerryttää rahaa pelkästään omalle tilille, kun muistaa kuinka kurjaa oli olla köyhä opiskelija n. 30 vuotta sitten.
kelpais tännekin, tosin antasin takasin jos sen saisin, koska en halu apuja elämääni rahan muodossa.
mutta arvasta sen vois voittaa.
Mitä lahjoja itse annoit?