onko teidän mielestä liian aikaista.....
tulla uudelleen raskaaksi kun esikoinen on 5kk? esikoinen on sektiolla syntynyt. lähipiirini tuntuu ajattelevan että on liian aikaista..itse en niin ajattele.
onnellinen 10+1
Kommentit (4)
Minä odotan nyt viikolla 26 ja esikoinen on 9kk, ikäeroa tulee siis vuosi ja pari viikkoa päälle.
Minulle ei ole yhtään aikaista :)
Tosin en tiedä vaikuttaako tuo synnytystapa (sektio) sinulla sitten jotenkin, voithan soittaa neuvolaan ja kysyä?
Toivoimme uutta raskautta ihan heti edellisen perään, mutta niin vain kakkonen antoi odottaa tuloaan yli 10kk. Esikoinen oli aika tarkkaan 11 kk kun tein plussatestin.
Nyt olen todella tyytyväinen, että ikäeroa tulee vähän enemmän, jo elämäntilanteen takia mutta myös lasten vuoksi. Kun kakkonen syntyy, esikoinen osaa jo puhua jonkun verran enkä ole aivan kahden " vauvan" kanssa. Joku voi jutellakin mulle kotona :)
Mutta jos olisi tullut uusi plussa kun esikoinen 5kk niin varmasti olisin ollut todella tyytyväinen, ja silloin se tilanne olisi hyvä. Samaa kantaa otan kuitenkin kuin edellinen, että kannattaa jutella lääkärin kanssa ja varmistaa että sektiohaavasi kestää jo uuden raskauden eikä mitään erikoistoimenpiteitä tarvi tehdä. Jotkut lääkärit kuulemma suosittelevat 1v väliä, kai se riippuu sektion onnistumisesta ja parantumisesta?
Oma hyvä ystäväni tuli uudelleen raskaaksi kun sektiolla syntynyt esikoinen oli 7kk. Nyt on viimeisillään ja hyvin on mennyt. Hän kävi myös ultrassa etukäteen varmistamassa, että sektiohaava on umpeutunut.
Coe rv 22+1
Meillä tyttö syntynyt nyt toukokuussa ja ollaan ajateltu antaa pikkukakkoselle heti mahdollisuus. Tärppää kun on tarkoitus tärpätä. Saattaa olla aluksi rankkaa mutta.. Mulla kans sektio taustalla. Synnytys pysähtyi 4-5cm->kiireellinen sektio. Sanoivat että seuraavassa raskaudessa synnytystapa-arvioon josta seuraa hyvin suurella todennäköisyydellä myös sektio.
Tuttavani sai huhtikuussa pojan sektiolla. Esikoinen syntyi heille helmikuussa 2005, hänkin sektiolla ja ainakin tuttavallani kaikki meni ihan hyvin. Olikohan esikoinen sitte 3-4kk kun tuttavani tuli raskaaksi... Lääkäri sen kai parhaiten tietää, miten asiat on, kannattaa siis kuunnella heitä tuttavien sijasta.
Onnellista odotusta!
Tiina 15+4