Onko sairasta ihastua/rakastua varattuun ja miksi minulle käy näin?
Vaikka hän olisi ihan vain buustannut egoaan, tai jotain.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Osoittaako se varattu kiinnostusta sinuun? Vai onko ihastus yksipuolista?
Itsellä on se, että jos varattu tai muuten sellaisessa asemassa oleva, että olen "kielletty hedelmä" heille osoittaa kiinnostusta niin olen niin imarreltu ja haluan nähdä onko se toinen valmis riskeeraamaan parisuhteensa, perheensä, uransa yms minun takia. Mutta tiedän ja tiedostan sen, että se oma "vasta ihastukseni" on vain sitä, että olen imarrelty siitä miten paljon se toinen on valmis riskeeraamaan takiani. Ja pysyn erossa varatuista.
En tiedä, minulla on olo että jotain siinä on mutta hän on alkanut hillitä (mitä tietysti hyvä ihminen varmaankin tekee.. *huokaus*) .Joo tiedän tuon kuvion mistä puhut ja olen kokenut samoin.
Ap
Olisihan se ajatuksena ihanaa olla jollekin joku, keneen tällä on niin syvät tunteet ettei pääse yli, siis yleisellä tasolla. Ja en tiedä voiko syvimpiä tunteita edes pakottaa, ne vain on tai ei ole? Tarkoitan että tuskin edes pystyisin jotenkin "manipuloimaan" miehen tuntemaan mitään _oikeaa_ minua kohtaan vaan sellainen lähtisi hänestä itsestä.
Ap
Niin, ei siinä ihastumisessa ole mitään omituista, MUTTA edetäänpä skenaariossa hieman: Mies ihastuu sinuun ja pettää olemassa olevaa puolisoaan. Te paljastutte jossain vaiheessa ja mies eroaa. Millaisen miehen ihan rehellisesti itseltäsi kysyen, tällä tavalla saat ? Vinkkinä, vastaus ei ole kunnollinen ja parisuhdetta arvostava. Saat itsellesi miehen, joka hyvin helposti tekee saman sinun kanssasi.
Sinun ei tarvitse ajatella suinkaan sitä miehen olemassaolevaa puolisoa, mutta arvosta hyvä nainen itseäsi sen verran, että et lähde varatun perään. Siinä rytäkässä siipeesi saat myös sinä. Aika harva pettämällä alkanut parisuhde jatkuu pitkään ja jos arvon naiset ja miksei miehetkin osaisivat ajatella hiukan paremmin yläpäällään, niin ei tarvitse edes selittää miksi.
Ei se sairasta ole. Toki, jos rakastuu vain, jos toinen on varattu, niin sitten on ehkä itsetutkiskelun paikka
Varattuun sekautumalla saa vain sydänsuruja se ei johda mihinkään.Ajan haaskausta jonka voi käyttää paremminkin tutustumalla sinkkuihin jonka kanssa voi edes tulla parisuhde.Tietysti jos haluaa vain seksiä eikä moraalista väliä että lainaa toisen omaa, niin hetken nautinto.Ei voi kulkea yhdessä julkisilla paikoilla ,salailua ,valehtelua ym.Kuvitelmia että se jättää vaimonsa ei se jätä.Lopuksi mitä jää käteen hyväksikäytetty olo.
Tunnen tuollaisia ihmisiä jotka haluavat viedä toisen omaisuutta. Sille on oma nimikin.
Ei kukaan voi ihastuksen kohdetta valita. Jostain se kertoo, jos joku ihastuu monia kertoa varattuun. Varattuuun on myös turvallista ihastua, jos on itsellä korkea moraali. Siitä harvemmin syntyy mitään.
Varattuun rakastuminen on sitä että ihastut mielikuvituksen tuotteeseen, ajatukseen siitä miehestä. Et voi tuntea sitä miestä oikeasti, ellet vietä aikaa hänen kanssaan. Kaikki se huuma on fyysistä kemiallista hormonien tuomaa euforiaa, mutta se kaikki muu tunne tulee sit ajan kanssa kun tapailee/seurustelee. Tunteilleen ei toki voi mitään, mutta niitä on turha ruokkia millään "se katsoi mua ja hymyili" tai "ääk, se tykkäs mun ig kuvasta. Nyt se rakastaa mua" koska kaikki tuo on juuri sitä omaa kuvitelmaa sen olevan ihastunut. Näin ei kuitenkaan välttämättä ole, ellei hän sitä tuo selvemmin esille.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on se, että jos varattu tai muuten sellaisessa asemassa oleva, että olen "kielletty hedelmä" heille osoittaa kiinnostusta niin olen niin imarreltu ja haluan nähdä onko se toinen valmis riskeeraamaan parisuhteensa, perheensä, uransa yms minun takia. Mutta tiedän ja tiedostan sen, että se oma "vasta ihastukseni" on vain sitä, että olen imarrelty siitä miten paljon se toinen on valmis riskeeraamaan takiani. Ja pysyn erossa varatuista.
Jotenkin narsistinen ajatusmaailma, tuo oman "vetovoimansa tason mittaaminen" Sitä en ole koskaan käsittänyt...
Vierailija kirjoitti:
Varattuun rakastuminen on sitä että ihastut mielikuvituksen tuotteeseen, ajatukseen siitä miehestä. Et voi tuntea sitä miestä oikeasti, ellet vietä aikaa hänen kanssaan. Kaikki se huuma on fyysistä kemiallista hormonien tuomaa euforiaa, mutta se kaikki muu tunne tulee sit ajan kanssa kun tapailee/seurustelee. Tunteilleen ei toki voi mitään, mutta niitä on turha ruokkia millään "se katsoi mua ja hymyili" tai "ääk, se tykkäs mun ig kuvasta. Nyt se rakastaa mua" koska kaikki tuo on juuri sitä omaa kuvitelmaa sen olevan ihastunut. Näin ei kuitenkaan välttämättä ole, ellei hän sitä tuo selvemmin esille.
Olipas sulla tuossa sukupuolirajoitteinen kommentti.
M49
Ei tietenkään, se voi olla ihan pelkkää sattumaa tai jopa kohtaloa, että tapaa ihanan ihmisen mahdollisesti työn tai harrastuksen kautta.
Mikäli tämä ko mies/nainen on vielä kiva ja ystävällinen ja ulkoisesti viehättäviä niin se vaan lisää tuota fiilistä.
Ikinä ei voi tietää miten olisi tai voisi olla jos ei tee mitään unelmansa eteen, siis ota sitä seuraavaa askelta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen tuollaisia ihmisiä jotka haluavat viedä toisen omaisuutta. Sille on oma nimikin.
Ei kai kukaan ihminen ei ole kenenkään omaisuutta. En minä ainakaan, vaikka varattu olenkin. Lapsetkin on lainaa vain.
Vierailija kirjoitti:
Varattuihin ihastuminen on omien tiettyjen narsististen piirteiden tyydyttämistä, haluat ottaa jotain mitä muilla on jotta voisit tuntea itsesi paremmaksi kuin varatun nykyinen puoliso.
Se tyydytys tullee tavallaan siitä jos saat vietyä toiselta ihmiseltä jotain. Siksi ihastut varattuun.
Omalla kohdallani asia ei todellakaan ole näin. Olen varattuun naiseen ihastunut sinkkumies ja ihastuminen johtuu naisen arvomaailmasta, olemuksesta ja siitä että hän vain on hän.
Ei, go for it girl 👍🏻 oletan siis että ap on nainen.
Vierailija kirjoitti:
No onko hän nyt mielestäsi nainen vai tyttö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti nainen, mutta mene ja tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti nainen, mutta mene ja tiedä.
Minne ja mitä?
Itsekin aina ennen moralisoin varattuihin ihastuneita ja näitä kolmansia osapuolia. Olin varma etten itse joudu ikinä vastaavaan tilanteeseen. Mutta hommat ei menny ihan suunnitelmien mukaan ja tapasin ihmisen kenen kanssa kemiat vaan kohtasi täydellisesti. Tunteita oli jo ehtinyt tulla peliin molemmin puolin kunnes vasta selvisi, että varattu mieshän tässä on kyseessä. Samanlainen elämäntilanne yhdisti meitä, sillä erotuksella että itse olin ymmärtänyt erota pitkäaikaisesta teiniaikojeni kumppanista ennen kuin suhde ehti lähteä jyrkkään alamäkeen.
Tyhmänä olen lähtenyt tähän mukaan ja edennyt pidemmälle mitä olis pitänyt. On henkisesti rankka tilanne ja asia mietityttääkin päivittäin. Pitäisi vaan laittaa homma poikki..