Huomenta. Mikäs sai hereille tähän aikaan aamusta sinut?
Joulupäivä. Juuri juon kahvia piparin kanssa. Aamulypsy odottaa ja ruokkimiset. Olisi halunnut nukkua pidempään mutta pakko. Itseasiassa tänään hieman myöhempään aloitus..meni eilen joulutohinoissa niin myöhään.. 🤶
Kommentit (42)
Nukahdin rankan ryyppäyksen jälkeen (lapseton sinkku) joskus klo 18 enkä meinannut enää saada unenpäästä klo 23 jälkeen. Oikein lystiä pyöriä laskuhumalassa sängyssä ja odottaa että kello lyö 4 että kehtaa nousta ylös ja lenkille.
Liika syöminen. On vieläkin ähky olo joten uni oli huonolaatuista.
Nooooo monta lomapäivää vielä jäljellä ja päikkäreitä voi tarvittaessa vetää.
Heräsin 5.30, kun miehen herätyskello soitti. Torkutti vartin, ja sitä kilinää kuunneltuani uni hävisi enkä saanut enää nukahdettua. Tunti sitten nousin.
Vierailija kirjoitti:
Olen luullut että lypsytiloilla herätään klo 03-04 lypsyhommiin? Vai puhutko itsesi lypsämisestä? 🤨 Itse heräsin antamaan kissoille aamuruoan.
Lypsettävät voivat olla myös vuohia. Niillä ei taida olla niin tarkka aamuaikataulu kuin lehmillä, jotka on "tyhjennettävä" max 12h välein.
Itsellä vapaapäivä eli olisin saanut nukkua. Heräsin klo 5.15 siihen, että mies heräsi töihin. Harmittaa, kun ei nukuta silloin kun saisi nukkua ja sitten kun pitäisi herätä, niin silloin sitten nukuttaisi. Huomenna Tapaninpäivänä olisi itsellä töitä 12 tuntia.
Alkoi kakattaa kun jouluruoka haluaa ulos.
Heräsin viideltä kun kissa kävi oksentamassa sänkyyni. Oli käynyt syömässä jotain viherkasvia. Mukava silti olla hereillä aikaisin, kun tietää että voi ottaa rennosti ja nukkua päikkärit sitten kun huvittaa. Seuraavaksi leivon leivän tai alan neuloa. Tekee mieli puuhastella ilman stressiä.
Herätyskello herätti. En tykkää aamukiireestä vaan varasin itselleni reippaasti aikaa ennen töihinlähtöä.
Mies pyöri kuin pieni possu koko yön (söi itsensä ähkyyn...) ja nukuin huonosti. Sitten se lähti aikaisin aamulla töihin ja heräsin siihenkin. Valvoin pari tuntia ja juuri kun olisin taas nukkunut niin lapset heräsi.
Vierailija kirjoitti:
Olen luullut että lypsytiloilla herätään klo 03-04 lypsyhommiin? Vai puhutko itsesi lypsämisestä? 🤨 Itse heräsin antamaan kissoille aamuruoan.
Ei nykyään herätä. Robotti hoitaa lypsyt ja syötöt, emäntä vaan kääntää kylkeä ja pieree ja nostelee tukiaisia.
Heräsin omia aikojani seiskan jälkeen, tottunut koirien takia nousemaan niihin aikoihin. Nyt ne ei kyllä herättäneet, ovat väsyneitä jouluhulinasta kun talo täynnä väkeä :). Miehen kanssa nyt aamukahvilla, sit koirat lenkille ja sen jälkeen riisipuuro tulille. Mukavaa joulupäivää kaikille ❤️
Koiranpentu herätti äänekkäällä haukottelullaan. Ilmaisee näin, että haluaa ulos. Muu perhe nukkuu ja itse juon rauhallisen kupin kahvia ennen hulinan alkua.
2v herätti kukonlaulun aikaan kun halusi päästä leikkimään uusilla leluillaan. Olemme kylässä ja nukuimme samassa sängyssä joten minulla ei ollut toivoakaan jatkaa unia sen riemuparaatin jäljiltä...
Olen herännyt stressin ja ahdistuksen takia viimeset kaksi viikkoa joka aamu klo 3-4. Pitkiltä tuntuu päivät mutta tuon pidempään en nuku ja unilääkkeistä juuri päässyt eroon enkä missään nimessä enää aloita niitä (lihoin 25 kg noiden johdosta koska ruokahalu oli pohjaton).
Vitutus. Aika nostaa kytkintä tästä 10v suhteen irvikuvasta. Akka voi pihtaa missä lystää. Niih.
Aina herään klo 6, eikä tämä päivä ole mitenkään erikoinen.
Olin jo kahdeksalta kuntosalilla. Söin eilen niin paljon, että oli pakko mennä salille, kun on huono omatunto asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään herätä. Robotti hoitaa lypsyt ja syötöt, emäntä vaan kääntää kylkeä ja pieree ja nostelee tukiaisia.
Tiesitkö että maaseudulla voi olla myös omatarvelehmiä ja -vuohia. Ne muutamat kantturat täytyy lypsäistä ihan omin pikku kätösin.
Heräsin klo 6, kun ei enää nukuttanut.