Kylläpä jäi paljon jouluruokaa yli
Vähän harmittaa heittää noin paljon ruokaa pois, mutta vieraat söivät odotettua vähemmän.
Kommentit (11)
Me syödään niitä koko viikko.mitään ei roskiin
Vierailija kirjoitti:
Miksi heitätte pois? Syökää nyt pyhinä tai pakastakaa.
Ei ole enään tuoretta :(
Ap
Meillä ei jää muuta kuin kinkkua, 3,5 kg oli taas liikaa kun syömme sitä vain 2 pv. Eilen meitä oli 7 syömässä. Kaikki kalat ja mädit meni kyllä
Höh! Porvoossa heitetään AINA kaikki ruuat pois heti aaton jälkeen. Ihan normi settiä 🙄
no mitä muka ostit sellaista mikä ei kestä seuraavaan päivään! Höpöhöpö sanon minä! Kunhan naruttaa.
Meillä syödään koko viikko jouluruokia. Ei seisoteta tuntikausia pöydässä. Otetaan vain se määrä mitä syödään. Itsetehdyt ruuat jäähdytetään nopeasti kylmään.
Olen pyrkinyt vähentämään ruokahävikin määrää ja onnistunut. Vaikka on oma komposti että menee hyötykäyttöön niin omilla toiminnoilla pystyy sitä vähentämään. Syödään just kun ruoka on valmista ja loput heti kylmään. Ennen oli kai tapana että ruuat loju päydässä koko yön. Osa ruuista jää uudelle vuodellekkin ja olen tosi iloinen mitä tyhjemmältä näyttää kompostiämpäri. Jääkaappi on +1 ja hyvin säilyy.
Eviran mukaan oikeat jääkaapin suosituslämpötilat ovat +2 - +6 astetta.
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000000929917.html
niinpä,ihan oma vika kun on rahaa haaskata ja viedä tunkiolle/kompstiin/biojätteisiin! Pitää ostaa vaan se,minkä syö.
Liikaa rahaa, liian vähän järkeä.
Miksi heitätte pois? Syökää nyt pyhinä tai pakastakaa.