Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu on tältä vuodelta ohi ja on aika kerätä koristeet kaappiin ja viedä kuusi ulos

Vierailija
24.12.2019 |

Jouluaattoilta tekee loppuaan ja on aika myös lopettaa tämä pelleily muutenkin. Meillä joulu loppuu aattoliltaan. Kuusi tuotiin toissapäivänä ja kun lapset nukkuu, se riisutaan ja viedään ulos. Samalla kerätään kaikki koristeet kaappiin taas odottamaan ensi vuotta.
Nyt joulu on ohi ja seuraavaksi juhlitaan uuttavuotta.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähtee tänään kuusen mukana mies myös hankeen! Saat anan sika sammui uunin ääreen kinkkua paistaessaan, kun minä olin ostamassa hänelle parin tonnin rannekelloa lahjaksi! Kello lentää miehen perässä aivan kohta!

Vierailija
22/34 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joulu alkaa jouluaatosta, nyt vaan nautitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bye bye joulu! Ei tuu ikävä.

Ihanaa,kun alkaa tammikuu ja aletaan mennä kohti kevättä.

Olen niin kurkkua myöten täynnä joulu-vouhotusta,joka alkaa jo lokakuussa.

Onneksi velana ei edes tarvitse pakolla yrittää mitään joulu-tunnelmaa lasten takia.

Kävin perheeni kanssa valmiissa pöydässä syömässä ja mieheni kävi äitinsä luona sömässä.

Juon tässä muutaman mukillisen terästettyä glögiä mieheni kanssa saunan jälkeen ja siinä meidän joulu.Kiva oli toki seurata sisarusten lasten lahjojen saantia.Siitä tulee hyvä mieli.

Muuten kyllä,joululle on mulle ja miehelleni ihan sama.En koristele,enkä toivottele hyviä jouluja,koska se ei tunnu luontevalta.

Vierailija
24/34 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ehtiny alkaakaan ja nyt jo ohi. Hyvä.

Vierailija
25/34 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan kun loppui

Vierailija
26/34 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, tiedätkö mitä tarkoittaa aatto? Ei aatto ole joulu. Joulupäivä ja Tapaninpäivä ovat joulupäiviä, ei aatto ole kuin aatto. Sinä siis vietät hääpäivät ja synttäritkin jo niiden aattona?

Ja oikeasti perinteisesti aattona se kuusi vasta laitetaan, koska, no se on aatto ja se on sitä että valmistaudutaan joulun viettoon.

Toivottavasti kukaan ei oikeasti ole noin tyhmä että opettaa lapsilleenkin tuollaisen tyhmyyden ja lapset nolataan aina sitten joka käänteessä kun puhuvat tuollaisia typeryyksiä ympäriinsä.

Vierailija
27/34 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöljä!

Vierailija
28/34 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bye bye joulu! Ei tuu ikävä.

Ihanaa,kun alkaa tammikuu ja aletaan mennä kohti kevättä.

Olen niin kurkkua myöten täynnä joulu-vouhotusta,joka alkaa jo lokakuussa.

Onneksi velana ei edes tarvitse pakolla yrittää mitään joulu-tunnelmaa lasten takia.

Kävin perheeni kanssa valmiissa pöydässä syömässä ja mieheni kävi äitinsä luona sömässä.

Juon tässä muutaman mukillisen terästettyä glögiä mieheni kanssa saunan jälkeen ja siinä meidän joulu.Kiva oli toki seurata sisarusten lasten lahjojen saantia.Siitä tulee hyvä mieli.

Muuten kyllä,joululle on mulle ja miehelleni ihan sama.En koristele,enkä toivottele hyviä jouluja,koska se ei tunnu luontevalta.

Aika ankea ihminen :) omien lasten takia ei yrittäisi mitään joulua, mutta silti sisarusten lasten joulun katsominen on kivaa... just

Ja hyvin, hyvin harva vouhottaa joulua lokakuussa, vaikka kaupat toki alkavat sitä rummuttaa jo silloin koska lokakuu on vuoden huonoin myyntikuukausi. Eikä se vouhotus muutenkaan ole kovinkaan yleistä, joulut menee ihmisillä aika rutiinilla, samat ruuat ja koristeet, vain pienten lasten aikana on sitten enemmän sitä lahjajuttua, kun lapset on teinejä ei ole enää sitäkään.

Vierailija
29/34 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä heitettiin kaikki joulusuklaat ja jouluruuat roskiin. 

Vierailija
30/34 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluhan on vasta alkanut. Vai päättyykö se  teillä joululahjoihin?

p.s. tietää huonoa onnea jos vie kuusen ja koristeet pois ennen loppiaista.

Parasta nyt vaan viettää joulua ihan suosiolla.

Vierailija
31/34 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ihan mun veljen vaimolta :D

Ai se kamala, sivistymätön akka, jota teidä äiti inhoaa? :DDDD

Vierailija
32/34 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottepa ankeita. Joulu loppuu vasta loppiaisena. Meillä lähtee kuusi ja koristeet vasta silloin, jouluvalot saa olla kevääseen.

Meillä vietetään joulua vasta tänään. Aattona on pakolliset sukulaiskyläilyt ja joulupäivänä avataan lahjat, syödään pitkän kaavan mukaan jne. Sama huomenna. Perjantaikin vielä vapaata joten arkeen ei oikeastaan tarvitse palata kun vasta ensi vuonna.

Tämä on ihanaa aikaa ja pakoa arjesta.

Vierailija
33/34 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattoillasta on jo 24h aikaa. Arki(teko)kiire päälle jo. Pitäisi olla jo! Mites stressi, kai löytyy jo kunnon verenpaineet arjen odotuksista, onhan nyt jo kohta vuorokausi takana maailmanlopun tavoin pilalle menneestä joulusta? Kai joku kiittämätön teini on jo päässyt yli siitä elämänmurskaavasta pettymyksestä, kun joulupukki toikin tonnin iLuurin sijaan vain 700e luurin? Miksei kinkun jämät ole jo biokeräyksessä? Ja älä vaan sano, että perunalaatikkoa on vielä jääkaapissa. Joulu 2019 on antiikkihistoriaa. Koittakaa nyt jo siirtyä elämässä eteenpäin!

Vierailija
34/34 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu onviime aikoihin asti kestänyt loppiaiseen,joka onjoulun viimeinen pyhä,itämaan tietäjien juhla.

On olemassa maita,muistaakseni esim.Espanja,jossa lahjat jakaa itämaan tietäjät loppiaisena.

Vanhalla ajalla meillä vietettiin Suomessa Nuutinpäivään joulua,mutta Loppiaiseen se on nykypäiville nykyisin ollut.

Tämä uusi suuntaus,joulu alkaa lokakuussa ja loppuu Tapaniin,on aikas erikoinen.Mutta kai se sopii heille,joiden jouluun ei kuulu mitään hengellistä,vaikkapa edes tavan vuoksi.

Joulu ei nykyään ole kuin lahjavyöry,ruokaa ja se siitä.

Minä vien kuusen ulos loppiaisen jälkeisenä arkipäivänä,kynttilät jha valot voivat olla vielä kauemmin.

Heitä en ymmärrä,jotka polttaa valoja huhtikuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi