Aiotteko katsoa jouluyön messun Vatikaanista. Tulee TV 1:ltä klo 22:30.
Me katsotaan. Ainakin minä ja mies sekä vanhin tytär, joka opiskelee teologiaa ja filosofiaa. Se on meidän jouluaattoillan kohokohta.
Kommentit (15)
Katson. Tärkeä perinne, vaikka olenkin ateisti.
Katoliset osaa nämä hommat kyllä. Julistaisiko ristiretken alkaneeksi tällä kertaa?
En, harmittaa vaan että unohdin ostaa unilääkkeet ennen joulua, muuten olisin mennyt jo nukkumaan.
Minä katson vaikka olen tiukka agnostikko. Kuuluu joulurituaaleihin :). Mukavan hypnoottisia ne laulut.
Katson joka vuosi vaikka en yhteenkään jumalista usko enkä mihinkään kirkkoon kuulu. Syön samalla juustoja, hedelmiä ja suklaata.
En. Katson sen sijaan Kovaa Lakia, uuspakana kun olen.
Katsoisin jos olisin kotona. Menen katoliseen jouluyön messuun täällä Suomessa.
Kyllä, tämä kuuluu myös mun uuspakanan joulurituaaleihin! Olen katsonut messun aina aikuisiälläni, varmaan tuosta 18 v alkaen eli yli 20 vuotta jo.
Kyllä katson. Toivon, että joskus olisin siellä paikan päällä. Kuuluu minun jouluun, vaikka olen ev.lut.
Myös täällä ateisti aikoo katsoa. Jännä, että se kiinnostaa, mutta joulukirkko ei.
Vierailija kirjoitti:
Myös täällä ateisti aikoo katsoa. Jännä, että se kiinnostaa, mutta joulukirkko ei.
Onhan katolisten (ja ortodoksien) menot paljon viihdyttävämpiä kuin luterilainen ankeus.
Kohokohta oli se, kun paavi piti "kaikkein pyhintä" puhetta ja takaoikealta hiipi mies, otti tiukan katsekontaktin paavin lakkiin, nappasi sen paavin päästä ja katosi. Paavi käänsi vähän päätään tyyliin "mitä vttua!?", mutta ammattiesiintyjänä jatkoi puhetta keskeytymättä.
Sisäpiirin jekku, toimi varmaan yllytettynä.
Totta munassa, paavi rulez!