Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä mies tekee kaikki jouluruuat

Vierailija
24.12.2019 |

Mä hoidan vain leipomisen, mutta meillä ei mene leivonnaisia kovin paljon. Pipareita ja täytekakku, siinäpä se. Siivous hoidettiin yhdessä, ajallisesti sama määrä. Ei äiti joka perheessä hössötä. Lahjoja vain omille opiskeleville lapsille: rahaa tilille ja pienet käytännölliset lahjat, jotka saavat vaihtaa, jos ei ole mieluisia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnenpossu!

Vierailija
2/7 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa nykynaisista ei osaa keittiössä kuin mikrokuumennuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies teki kaiken muun, minä tein lanttulaatikon (valmiista soseesta). Kyllä meillä olisi ankea joulu jos se minun ruuanlaiton varassa olisi. Osaisin minä kaupan tiskistä kaloja ostaa, mutta hanhen rintapaloja en osaisi laittaa. Olen enempi sellainen arkipöperökokki.

Vierailija
4/7 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies leipoo kaikki piparit kolmen pojan kanssa. Paistaa kinkun. Paketoi lahjat. Siivous jää minulle, kun ei noita poikasia kiinnosta, onko siistiä vai ei.

Vierailija
5/7 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen meillä englantilaisen hedelmäkakun- jotenkin vaan miesten homma se. Samoin suolakalojen laitto kuuluu miehille.

Joulutortut tein eilen. Voitaikinan kaulitseminen käy riskillä helpommin. Samoin piparkakut. Mausteliemen keittely on miesten hommaa. Samoin kinkun paisto.

En koe noita rasitukseksi vaan ovat mukavaa puuhaa. Kuuntelen samalla hyvää musiikkia ja tykkään saada jotain aikaiseksi. Tänään illalla palkitaan lisää kun perheelle ja muille läheisille tarjolla itse tehdyt ruuat pöydässä. On niissä erityistä vs. Kaupan valmiit tai "tuunatut".

Laatikot teen myös juureksista itse. Niiden käsittelyssä ja soseuttamisessa reilut otteet tarpeen.

Kyllä vaimollekin jää valmisteluja aivan tarpeeksi.

M62

P.S. toki ymmärrän, että kaikkia ei kiinnosta, ole aikaa tai muuten mahdollista jouluruokia tehdä - Hyvää Joulua ja lämmintä yhdessäoloa Kaikille!

Vierailija
6/7 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivosin kodin täysin jne, mies osti ruuat ja tekee ne pääsääntöisesti mutta toki autan häntä. Mutta suht helposti tulevat kun kinkustakin on luovuttu. Kodin siivoukseen mies ei ole osallistunut miltään osin mutta toisaalta empä minä juurikaan ruoka-ostoksiin.

Vierailija
7/7 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen meillä englantilaisen hedelmäkakun- jotenkin vaan miesten homma se. Samoin suolakalojen laitto kuuluu miehille.

Joulutortut tein eilen. Voitaikinan kaulitseminen käy riskillä helpommin. Samoin piparkakut. Mausteliemen keittely on miesten hommaa. Samoin kinkun paisto.

En koe noita rasitukseksi vaan ovat mukavaa puuhaa. Kuuntelen samalla hyvää musiikkia ja tykkään saada jotain aikaiseksi. Tänään illalla palkitaan lisää kun perheelle ja muille läheisille tarjolla itse tehdyt ruuat pöydässä. On niissä erityistä vs. Kaupan valmiit tai "tuunatut".

Laatikot teen myös juureksista itse. Niiden käsittelyssä ja soseuttamisessa reilut otteet tarpeen.

Kyllä vaimollekin jää valmisteluja aivan tarpeeksi.

M62

P.S. toki ymmärrän, että kaikkia ei kiinnosta, ole aikaa tai muuten mahdollista jouluruokia tehdä - Hyvää Joulua ja lämmintä yhdessäoloa Kaikille!

Kaulitsiminen tekniikka laji ja yleiskone teillä pitäisi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän