Paljonkohan instrumentarium menetti asiakkaita
Otsikossa kysymys
Kommentit (17)
En ole uskaltanut siellä käydä enää moneen vuoteen, myynti sen verran aggressiivista.
Meidät ainakin, minä ja esikoiseni tarvitaan silmälasit, ja uudet hankitaan pyhien jälkeen. Kuopus (ja se esikoinenkin) hankkivat uudet aurinkolasit noin kerran vuodessa, yleensä Instrusta. Ei enää.
Voisi mennä ihan kettuilemaan sinne. Kyselemään, että minkä värisiä työntekijöitä täällä on, joko punaiset ovat saaneet potkut, minua saa palvella vain vihreä työntekijä, ja vaadin lisäalennuksen, kun ylipäätään suostun asiakkaaksi. Ja kaiken vikuroinnin jälkeen sanon, että taidan sittenkin käydä ostamassa oman paikkakunnan pikkuputiikista, joka ei ole ketjuliike.
Vierailija kirjoitti:
Voisi mennä ihan kettuilemaan sinne. Kyselemään, että minkä värisiä työntekijöitä täällä on, joko punaiset ovat saaneet potkut, minua saa palvella vain vihreä työntekijä, ja vaadin lisäalennuksen, kun ylipäätään suostun asiakkaaksi. Ja kaiken vikuroinnin jälkeen sanon, että taidan sittenkin käydä ostamassa oman paikkakunnan pikkuputiikista, joka ei ole ketjuliike.
Eli ne ihmiset, jotka juuri joutuivat nöyryytetyksi, saavat lisäksesi sinun kettuilua. Aha. Mikset uskalla mennä Pasi Punaisen luo suoraan?
Ongelma on johdossa. Pomo saa syyttää itseään. Asiakkaat katoaa kilpailijoille. Adios!
Haluaisin kysyä Instru Optiikka Oy:n toimitusjohtaja Pasi Anttilalta ja toivon myös rehellisen vastauksen:
- Kuis meni noin niinku omasta mielestä? Tuliko kustua omiin muroihin?
Moni ei ymmärrä että kuinka nerokas keino tuo instrumentariumin käyttämä sinänsä on. Kysymyshän on tilanteista joita on yritetty jo ratkaista vaikka millä keinoilla siinä onnistumatta. Luultavasti kaikesta huolimatta nyt ne punaisiin luokittellut työntekijät miettivät omaa käytöstään työpaikalla ja yrittävät jatkossa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti, mikä juttu tää on? Ilmeisesti joku rasistinen.
Nöyryyttävä kastijako:
Pakko todeta että en ole aikaisemmin tutustunut aiheeseen (nyt surffasin aiheen). Mutta sen verran musta vaate tuli minulle että boikottiin meni niin kauan kuin nykyinen hallitus ja toimitusjohtaja ovat yrityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei ymmärrä että kuinka nerokas keino tuo instrumentariumin käyttämä sinänsä on. Kysymyshän on tilanteista joita on yritetty jo ratkaista vaikka millä keinoilla siinä onnistumatta. Luultavasti kaikesta huolimatta nyt ne punaisiin luokittellut työntekijät miettivät omaa käytöstään työpaikalla ja yrittävät jatkossa enemmän.
Esimies voi aloittaa milloin vaan kahdenkeskisen keskustelun työntekijänsä kanssa, jos ei ole tyytyväinen työntekijän työpanokseen. Ja näin pitääkin tehdä.
Olihan tämä vähän amerikkalainen juttu, mutta oikeilla jäljillä (silleen hävettävän kömpelöllä suomalaisella tavalla); Suomessa on asiakaspalvelussa paljon jälkiDDR-meininkiä, ja sitä sairastavia työntekijöitä kuuluukin herätellä tajuamaan että ovat palveluammatissa.
En kyllä itse olisi mennyt ihan noin pitkälle, tuli vähän sellaiset ”hyttystä tykillä”-vibat.
Mutta itse asiasta olen samaa mieltä Pasin kanssa.
Millä kriteereillä nuo värit valittiin.
Onko vihreä asiakkaan kannalta ärsyttävä tyrkyttäjä. Tai ei myy asiakkaan toivomia halvempia laseja, vaan kallleimpia.
Pasi Anttila sai punaisen värin koska ei osaa olla johtaja, vaan turvautui noyryyttamiseen, uhkailuun ja valehteluun.
Nissen on samaa lafkaa, muistakaa boikotoida sitä myös