Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu on aika hirveää aikaa yksinäisille ihmisille.

Vierailija
23.12.2019 |

Tuli mieleen kun kävelin tänään kaupungilla. Kaikki ovat perheen kanssa liikkeellä, pariskunnat keskenään jne. Miltä mahtaa sinkuista tuntua, jos on kauan yrittänyt etsiä partneria tai haluaisi lapsia? Joulusta on tehty kulutusjuhla, ja muka-onnellisten perhejuhla. Totuus lienee, että monessa perheessä on riitoja, tai jouluna kännätään. Yksinäiset ihmiset varmaan kuvittelevat, että muilla on täydellinen joulu.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsikynkässä ollaan usein ihmisten takia.  Esitetään että hyvin menee.

Kolme vuotta sitten oli jouluangsti, nyt ei.

Vierailija
22/32 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eron jälkeen nautin näistä yksinäisista jouluista vain koirieni kanssa.  Minua kyllä kutsutaan joulun viettoon sukulaisten ja ystävien taholta, mutta kieltäydyn kohteliaasti. 

Haista v-ittu, et ole aloittajan tarkoittama yksinäinen. Mietipä millaista olisi viettää joulua 10v putkeen ilman että yhtään kukaan tarjoaa kutsuja joulupöytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua surettaa se, miten harva lähettää enää joulukortteja. Itse lähetin kymmenkunta, sain vain kaksi. Yksi lähetti kyllä sähköpostin kautta joulutervehdyksen. Minulle se kortti kuitenkin kertoisi, että välittää olemassaolostani ja joulumielestäni edes sen verran, että valkkaa jonkin kortin ja kaivaa jostain esiin osoitteeni ja ostaa postimerkin ja sujauttaa postilaatikkoon. Mutta ei näemmä viitsitä edes sen verran. Ehkä huomenna sitten tulee vielä tekstari tai pari, mutta masentavaa silti, vaikka jotkut tietysti tälle nauravat. 

Ei, ne katsos somessa länkyttää ja näyttää kuvia täydellisestä joulustaan.

Postikortti vaatisi vaivannäköä jonkun toisen ihmisen.eteen.

Vierailija
24/32 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eron jälkeen nautin näistä yksinäisista jouluista vain koirieni kanssa.  Minua kyllä kutsutaan joulun viettoon sukulaisten ja ystävien taholta, mutta kieltäydyn kohteliaasti. 

Olet oksettava.

Tulet yksinäisten ketjuun kehumaan joulupöytärunsaudellasi.

Vierailija
25/32 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn yksin. Oli eilen yhden työkaverin kans pieni kina, se ei millään tajunnut, että joku tahtoo olla yksin jouluna.

Vierailija
26/32 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista v-ittu, et ole aloittajan tarkoittama yksinäinen. Mietipä millaista olisi viettää joulua 10v putkeen ilman että yhtään kukaan tarjoaa kutsuja joulupöytään.

Ei kaikki vaan tajuu. Mut mitäpä sen on väliä.

Vierailija
27/32 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten tunteitten sanoittamista, että ikään kuin yksinäisten kuuluu ollakin onnettomia jouluna ja heitä kohtaan saa siitä hyvästä kokea perustellusti sääliä, ovat silloin alempiarvoisia kuin mitä itse on. 

Vierailija
28/32 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tänään mietin miten kauheaa aikaa joulu tulee olemaan, kun minun vanhemmat kuolevat. Minulla ei ole itsellä perhettä tai ystäviä, olen tosi yksinäinen. Nyt kun toinen vanhemmista on huonossa kunnossa, alkaa miettimään, että tämä tosiaan voi olla meidän viimeinen joulu yhdessä.

Et voi tietää, mitä uusia ihmisiä elämääsi tulee. Itse olen perheenjäsenten kuoltua viettänyt vain muutaman joulun yksin, muut hyvän ystävän ja hänen perheensä tai sitten miesystäväni kanssa. Ja tutustuin siis näihin ihmisiin vasta perheenjäsenten kuolemien jälkeen. Kaikki joulut ovat olleet erilaisia, mutta aivan ihania. Älä siis mieti ja murehdi tuollaisia etukäteen, mitä vain voi tapahtua elämässä. Oikein hyvää joulua sinulle! <3

Vierailija
29/32 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on hirveää aikaa minullekin, ja olen perheellinen ja vielä oikein isosta suvusta. Haaveenani on päästä joskus koko joulukuuksi vaikka Iraniin.

Vierailija
30/32 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole välttämättä yhtään kurjaa. Riippuu miten suhtautuu asiaan.

Ihanaa löhöillä yksin sohvalla,selata palstaa ja katsella piirrettyjä :) Syödä voikkari ja juoda lämmintä.Kukaan ei kysele eikä tarvitse passata ketään.Ah mikä onnellisuuden rauha olla sinkku! Rauhallista joulua!

Vierailija
31/32 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Vietän joulun yksin.

Ainut ongelma on, että en vieläkään osaa

laittaa ruokaa vain yhdelle.

Sitä tulee liikaa, vaikka olen yksinkertaistanut

ruokalistaani.

Onneksi on pakastin.

Parillisena ollessa joulu oli täynnä

pakkoja. Kamala paniikki suorittaa ja ehtiä.

Vaikkei ollut lapsia.

Nyt saan tehdä ihan mitä tykkään.

Isovanhemmat ja vanhemmat on jo

poissa.

Vierailija
32/32 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen joulu leskenä ja yksin kotona. Tunnen syvää rauhaa, en olisi millään jaksanut mennä vanhempien luo kuuntelemaan sisarusten voivottelua miten minulla on vaikeaa ja surkeaa. Ei ole. Suren tottakai mutta en minä ole kuollut eikä elämäni ole pysähtynyt. Elän omaa elämääni ja arkeani juuri kuten itse haluan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme