Yksinäisten palstalaisten joulu
Miksi olette yksin Jouluna ja miten aiotte Joulua viettää? Ja onko ikävää, vai ei ja miksi?
Kommentit (24)
Laitoin yhden aloituksen tänne äsken...
Olen rikkinäisen hirviöäidin lapsi. Masennus on tosi vaikea ja entinen puoliso erkaannutti lapsista.
Ajoin töistä ja itkin hysteerisesti. Nyt istun sängyllä ja katselen vain pullossa olevia valoja. Kissa nukkuu olohuoneessa.
Olen vapaaehtoisesti yksin ja onnellinen siitä.
Olen yksin ja haluankin olla. Olen masentunut, mutta yritän silti saada jotain iloa laittamalla joulua itselleni. On kuusi, koristeita, valoja, jouluruokia ja suklaata. Vanhempien luona pitäisi käydä velvollisuudesta syömässä joulun aikana, ja se kyllä rasittaa. Haluaisin vaan olla omassa rauhassa ja niinhän kyllä onneksi saankin melkein kokonaan.
Hyvää joulua muillekin yksin oleville!
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin ja haluankin olla. Olen masentunut, mutta yritän silti saada jotain iloa laittamalla joulua itselleni. On kuusi, koristeita, valoja, jouluruokia ja suklaata. Vanhempien luona pitäisi käydä velvollisuudesta syömässä joulun aikana, ja se kyllä rasittaa. Haluaisin vaan olla omassa rauhassa ja niinhän kyllä onneksi saankin melkein kokonaan.
Hyvää joulua muillekin yksin oleville!
Ei ole mikään velvollisuus käydä vanhempien luona!
Hyvää joulua!
Yksinäisyys on yleensä ihmisen oma vika. Mitäs makoilee vain kotona eikä mene ulos ihmisten ilmoille sosiaalisoimaan.
En tajua näitä alapeukuttajia. Varmaan sadisteja itse.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisyys on yleensä ihmisen oma vika. Mitäs makoilee vain kotona eikä mene ulos ihmisten ilmoille sosiaalisoimaan.
Minä en viihdy nykyisessä somen valtaamassa maailmassa, koska ne vanhat kaveritkin ovat muuttuneet täysin pelleiksi somen myötä. Normaalia ja fiksua vuorovaikutusta ei ole enää kenenkään kanssa. Niin tottakai se on oma vika.
Hyvää joulua sullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en viihdy nykyisessä somen valtaamassa maailmassa, koska ne vanhat kaveritkin ovat muuttuneet täysin pelleiksi somen myötä. Normaalia ja fiksua vuorovaikutusta ei ole enää kenenkään kanssa. Niin tottakai se on oma vika.
Hyvää joulua sullekin.
Sitten hommaa kavereita jotka eivät roiku somessa koko ajan. Omat ystäväni ovat sellaisia.
Olen yksinäinen, ja muulloin se ei haittaa elämääni juurikaan, mutta näin jouluna tuntuu surkealta. Kotiin olen pienesti joulua laittanut, ja tänään kävin ostamassa joulueväät, ruisleipää, kinkkua, sinappia, torttutaikinaa ja luumuhilloa ja paketin vihreitä kuulia.
Mulla on kaksi lasta, toinen on reissussa, ja toinen viettää avopuolisonsa kanssa joulua appiperheen kanssa, välimatkaa on.
Hyvää joulua kaikille, itsekin yksin kotona. Mielenterveysongelmat painaa, mutta nyt on ollut ihan loistavat pari päivää, nautin tästä energiasta niin paljon. Tein ruokaakin viime yönä valmiiksi jääkaappiin, on toiveikas olo nyt. Toivottavasti seuraava vuosi, ja vuosikymmen tuo jotain hyvää tullessaan, kaikille teille kanssa! ❤
Johan olet utelias.
Elämä meni niin kun meni.
Riittääkö?
Vierailija kirjoitti:
Hyvää joulua kaikille, itsekin yksin kotona. Mielenterveysongelmat painaa, mutta nyt on ollut ihan loistavat pari päivää, nautin tästä energiasta niin paljon. Tein ruokaakin viime yönä valmiiksi jääkaappiin, on toiveikas olo nyt. Toivottavasti seuraava vuosi, ja vuosikymmen tuo jotain hyvää tullessaan, kaikille teille kanssa! ❤
- Kuin myös sulle!💖
Yksin olen viettänyt jo kymmenet joulut. Kaikkeen tottuu ja toisenlaista ei enää osaa kaivatakaan.
Hyvää Joulua kaikille!
Vapaa joulu ja saa nauttia yksin olosta. Mikäs tässä ollessa. Jääkaappi täynnä ruokaa. Oma rauha. Hieno juttu.
Hyvää joulua vaan kaikille. Olette hyviä ihmisiä.
Yksin minäkin.
Ryyppään tonttuhattu päässä...
Kirjastosta hain muutaman kirjan. Herkkuja ja punaviiniä. Verkkarit ja villasukat, kanavapujottelua ja päikkäreitä. Nautinnolliset kolme päivää suunnitelmissa. Rentouttavaa joulua kaikille!
Kuinkas se yksinäisten jouluaatto etenee? Onko tullut tehtyä mitään mikä liittyy joulunviettoon vai onko kyseessä päivä siinä missä muutkin?
Aloitan itse, kun kerta ketjun aloitin itse tämä.
Olen yksin, kun olen vanhapiika, eli ei perhettä. Lemmikki on. Yksin vietän joulun, kuten aina. Kurjalta tuntuu, mutta mitäpä teet