Miten olette ratkaisseet huonotapaisen lapsen joululahjojen saamisen?
10-vuotiaan kanssa jatkuvaa tappelua. Tämän päivän saldo on neljä konfliktia. Muut sisarukset ovat kunnolla. Peruin vieraiden tulonkin koska lapsi on niin mahdoton vieraidenkin läsnäollessa, että tiedän vain menettäväni hermot paineen takia. Lapsi vaan hähättelee ja virnuilee kun komennan.
Kommentit (34)
Olemme opettaneet lapselle hyvät tavat.
Ihan perinteisillä risupaketeilla.
Risuja paketoitaessa kannattaa huomioida se, että paketoimisen tekee mahdollisimman myöhään tai varustaa risut jollain kostealla kääreellä joka pitää ne notkeina ja käyttökunnossa.
Minkä takia lapsesi käyttäytyy noin? Haluaako se huomiota? Jos hänelle antaa yltäkylläisesti positiivista huomiota, jaksaako enää sen jälkeen hähätellä ja virnuilla?
Niin ja minä vain mietin ja kyselen, ei ole kokemusta 10 vuotiaista.
Vierailija kirjoitti:
Olemme opettaneet lapselle hyvät tavat.
Voi miten upeaa, olet hyvä ja tärkeä ihminen! Meilläkin käyttäytyy muut mutta ei tämä yksi.
Vieraat on jo peruttu. Hermot ei kestä enää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia lapsesi käyttäytyy noin? Haluaako se huomiota? Jos hänelle antaa yltäkylläisesti positiivista huomiota, jaksaako enää sen jälkeen hähätellä ja virnuilla?
Niin ja minä vain mietin ja kyselen, ei ole kokemusta 10 vuotiaista.
Kyllä on saanut, ilmeisesti ihan liikakin.
Ap
Millainen esimerkki olet lapsellesi. Huudat, riehut, haukut ja virnuilet?
Ap, oletko näitä tunteiden sanoittajia vai minkä vuoksi lapsella ei ole motivaatiota totella kun käsketään?
Vierailija kirjoitti:
Anna remmiä.
Oikeesti, jos kuritus olisi vielä sallittua, niin tuohan olisi juuri se oikea tilanne ja hetki kurittamiselle, eli rangaistus huonosta käytöksestä nyt. Ja huomenna sitten uusi päivä ja joululahjat sitten normaalisti silloin.
Vierailija kirjoitti:
Huutamiseksi menee valitettavasti välillä. Katsos kun äitikin on ihminen vaikka yrittääkin olla muuten rakentava ja johdonmukainen. Kiitos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
asista
Siis "asiasta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutamiseksi menee valitettavasti välillä. Katsos kun äitikin on ihminen vaikka yrittääkin olla muuten rakentava ja johdonmukainen. Kiitos.
Ap
Huudatko muille lapsille myös, vai vain yhdelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna remmiä.
Oikeesti, jos kuritus olisi vielä sallittua, niin tuohan olisi juuri se oikea tilanne ja hetki kurittamiselle, eli rangaistus huonosta käytöksestä nyt. Ja huomenna sitten uusi päivä ja joululahjat sitten normaalisti silloin.
Itse asiassa kuritus on täysin sallittua Suomessakin. Ruumiillinen kuritus ei ole, mutta senkin suhteen voi miettiä sitä, että kiinnijäämisriski asista on jotain promilleluokkaa eli olematon.
Oletko yllyttämässä ihmisiä rikokseen?
Vierailija kirjoitti:
Anna ne lahjat mitä olet ostanut, äläkä peru vieraita, ja tee oikeasti syy ja seuraus suhde, se sanktio heti eikä huomenna tai myöhemmin, vaikka omaan huoneeseen rauhoittumaan, riippuen iästä miten kauan ja tarvitseeko tähän aikuisen syliä, 10v pärjää varmasti ihan itse vaikka 15min siellä omassa boksissa.
= 15 min lisää peliaikaa omassa boksissa
❤Jaksamista sinne, ajan mittaan helpottaa❤
Jos et nyt saa pentua kuriin, niin onnea vaan sitten murrosiässä...
Yleensä se vika on juurikin teissä "hermo menee" äideissä. Lapsi ärsyttää tahallaan, kun tietää, että sulla menee hermot.
Anna ne lahjat mitä olet ostanut, äläkä peru vieraita, ja tee oikeasti syy ja seuraus suhde, se sanktio heti eikä huomenna tai myöhemmin, vaikka omaan huoneeseen rauhoittumaan, riippuen iästä miten kauan ja tarvitseeko tähän aikuisen syliä, 10v pärjää varmasti ihan itse vaikka 15min siellä omassa boksissa.