Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalisäidit ja -taaperot -05 alkuviikko

19.06.2006 |

Aikainen pinon aloitus. Olen jälleen töissä yövuorossa... Vielä kolme tuntia niin pääsen kotiin nukkumaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri viikonlopun pinoa. Nyt rupes jännittämään Tuulian puolesta. Jokos olet lähtenyt vauvanhakureissulle? Lupaavalta ainakin kuullostaa et sykerö vois tulla ajoissa maailmaan : )

HannaElinalle (meniköhän nimimerkki oikein) hirmuisesti onnea! Raskaus on jo aikas pitkällä, pian jo puolivälissä. Toivottavasti pahoinvointisi helpottaa pian! Mulla kanssa kesti henristä pahoinvointi viikolle 18 asti. Se oli kamalaa. Pahoinvointi onkin suurin asia, joka pelottaa miettiessä uutta raskautta. Vielä en siis ole raskaana mutta syksyllä vissiin aloitetaan projekti : )

Täällä on ollut puhetta tyttöjen ja poikien leikeistä. Mä oon ainakin ihan sitä mieltä, et henrillä on sisäänrakennettuna pienen pojan jutut. Autot kiinnostaa aivan älyttömästi, samoin ulkona kaikki työkoneet ja bussit ym. Ennen ei autoilla leikkinyt mutta nyt päristelee autojen kanssa oikein kunnolla : ) Pehmolelut myös kiinnostaa. henrillä on sellanen iso nalle ja sitä halaa ahkerasti.

Matkrattaina meillä on Brion rattaat. Saatiin ne paikallisesta marketista 5 eurolla! niissä oli jarrut asennettu väärin mut saatiin ne korjattua kotona. Eipä ainakaan harmita jos vaikka etelänreissulla hajoaa kun eivät maksaneet juuri mitään.

Nyt meen syömään jotain ja sit loppurutistus täällä töissä. Nyt väsyttää aivan mahdottomasti. Tää on toinen yö mutta onneksi nyt on pari päivää vapaata. Töihin seuraavaksi vasta torstaina.

Kalamami ja kotona uinuva Henri

Ps. Miten vietätte juhannusta?

Vierailija
2/17 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas hiljaista. Minäkin laitan vain nopean tiedotteen (Santtu kiusaa ja riivaa): satuin ohi mennessäni näkemään niitä köynnösristikoita/säleiköitä Etolassa ja Plantagenillakin oli joku puinen hässäkkä. Niitä kun päivänä eräänä kaipailtiin.

Nyt lähden nukkuttamaan tota riivaaja-ukkoa.

T.lappu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhkäseen minäkin vaan ilmoitan että kasassa ollaan, edelleen!

Neuvola oli tänään, kaikki niin kohillaan kun voi olla, ei mitään uutta. No, painoa oli tullut hiukkase, mutta se johtuu turvotuksesta. :/

Päivää vietettiin tuolla mummolan rannassa. Vesi niin lämmintä, että minäkin pääsin oikein kunnolla uimaan ja kun ei ollut koirat mukana. Mimmi polskutteli laiturin reunalta ja mummon sylissä..vaikka nuhaneniä oltiinkin. Meillä varjossa oli tänään +31 astetta.

Huomenna mennään sitten minun isän mökille..joten huomiseen iltaan saakka heippa!

Tuulia, Mimsu ja sykerö rv38+2

Vierailija
4/17 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuso nukkunut jo 20minsaa,piti laittaa aijemmin sänkyyn kun kitinä alkoi olla jo ihan mahdotonta.Tavallisesti rupeaa ysiltä nukkumaan eipä tuossa isoo eroo tule.Nämä helteet ovat lyhentäneet päikkäreitä niin että loppu ilta menee kitisten.

Mulla taas viis päivää töitä takana ja nyt kaks päivää vapaata.Pitäs siivota juhannukses kun olen sit koko juhannuksen töissä.Siinäpä olikin Kalamamille vastaus miten vietämme juhannusta.Ei hirveitä suunnitelmia,mulla pe ja la aamuvuoroja ja su:na ilta.Juusosta ja miehestä en tiijä mitä keksivät päivisin kun töissä olen.Lauantaina ei onneksi ole kuin 7-13 töitä.Grillata vois ainakin jotain ja kotosalla taidetaan muutenkin oleskella.

Ensi viikolla pitäs ehtiä käydä Juusolle ehtimässä juhlatamineita kun sit samana viikonloppuna ollaan häihin menossa.Iteltäkin puuttuu vielä hameeseen yläosa.Ja miehen housut pitäs lyhentää..huh huh johan olis puuhaa töitten lisäx!

Taidan lopetella kun ei mitään järkevää asiaa ole.Öitä kaikille!

Suohomppeli81 ja uinuva Juuso

Vierailija
5/17 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan kyllä lähes päivittäin pinoa, mutta jotenki ei ole aikaa kirjoitella, kun vain töissä pääsen koneelle.

Helmi on nauttinut helteistä ja juossut pitkin pihoja vain pikkumekko päällä. Vaippa on jätetty pois päivisin, jos ollaan kotosalla. Äitinikin, jolla Helmi on arkipäivät hoidossa, antaa tytön juosta pihalla peppu paljaana tai pikkuhousut jalassa ja käyttää potalla. Niillä on iso nurmikkopiha, missä on ihana juosta. Olivat vielä hankkineet Helmille uima-altaankin pihaan ja eilen olikin uinut siellä kolmeen kertaan. Kyllä on tytöllä luksusta :)

Meillä on kunnianhimoisena tavoitteena saada Helmi vaippakuivaksi kesän aikana. Saas nähdä miten käy.. Nyt on ollut pari viikkoa ilman vaippaa kotona ja hoidossa ja on jo ilmoittanut muutaman kerran haluavansa potalle, kun on hätä. Mummulla oli oikein itse hakenut potan terassilta ja käynyt kakalla :) Siitä se lähtee. Saas nähdä miten sitä sit ehtii ja jaksaa kun Elmeri syntyy..

Elmeri (sp ei siis tiedossa) on edelleen äärimmäisen vilkas kaveri mahassa. Touhua ja tohinaa riittää yötä (onneksi!) lukuunottamatta lähes koko ajan. Toivota sopii, että jatkaa yönukkumisia synnyttyäänkin, vaikka päivällä olisikin vilkas. Täysin toista maata siis kun Helmi, jonka kanssa meni välillä parikin päivää ilman liikkeitä :) Olen vielä tän kuun loppuun töissä ja sen jälkeen jäädäänkin molemman miehen kanssa lomalle. Tämä onkin varmaan ensimmäinen kerta kun meillä on lomaa yhtä aikaa niin, ettei jompi kumpi ole jollakin leirillä tai kurssilla. Mies on siis kesälomalla koko heinäkuun. Elokuussa menee töihin siihen asti, kunnes Elmeri syntyy.

Juhannuksena mennään kaverin luokse maalle, jossa oltiin viime viikonloppukin. Paikka on ihana, vanha maalaistalo ja paljon lääniä touhuta. Heillä on iso koira, josta Helmi on luonnollisesti ihan innoissaan.

Gallupissa kyseltiin leikeistä aiemmin. Helmiä ei kiinnosta nuket eikä autot, mutta kaikki eläimet senkin edestä. Hauvat ja ankat on ykkösiä ja lampaat. Äiti asuu kotieläinpihaa vastapäätä, joten Helmi pääsee lähes päivittäin käymään eläinten luona ja nauttii suunnattomasti. Hepan (ponin) selässäkin on oltu jo pari kertaa ja sieltä ei pois tultaisi kun huudon kanssa. Eläinten nimiäkin Helmi osaa jo monta: heppa, hauva, ankka, kissa (s-kirjain tulee jo sihisten), tiitu (lintu), siili, puppa (pupu), ka (kala). Ääntely on myös vakuuttavaa: koiran murinaa ja lampaiden määintää :D

Muita sanoja ei kovin paljon vielä olekaan, on jotenkin suuntautunut tämä sanojen opettelu :P Äittä, isi, ei (ja tiukka pään pyöritys), kukka, kakka, kuka? (kysyy ja näyttää jotakin esinettä tai kuvaa, jolloin pitää kertoa sen nimi) ainakin löytyy.

Meillä ollaan keskitytty enemmän liikkumiseen, kiipeily ja karkuun juokseminen on tällä hetkellä in. Jatkuvastihan Helmi siis höpöttää, mutta sitä omaa kieltään :) Ihanin ääni mamille on kyllä kun pikkuneiti innostuu laulamaan, sitä voisin kuunnella tuntitolkulla :)

Kävin itse neuvolassa viime viikolla ja olin kovin onnellinen, kun paino oli pudonnut lähes kilon. Edellisessä punnituksessa sitä oli 2kg enemmän kun Helmin kanssa 2 vkoa myöhemmässä vaiheessa ja silloin mulle tuli yhteensä 20 kg! Nyt olen päättänyt, ettei niin paljon tule eli tämä painonlasku oli ihan positiivinen uutinen. Tosin sf-mitta menee nyt käyrän yläpuolella, mutta normaalin rajoissa kuitenkin. En muutenkaan ole samanlainen päärynämuumi, mitä olin Helmiä odottaessa vaan voisin jopa sanoa, että paino on lähes kaikki mahassa. Helpottaa oloa huomattavasti sekä henkisesti (näyttää ihan ihmiseltä) ja fyysisesti. Lapsesta on kuitenkin veikattu isomaa kun Helmi, mutta sehän jää nähtäväksi.

Meidän asunnonetsintä on edelleen jotenkin paikallaan. Yksi olisi asuntona ihan kiva, mutta piha on jotenkin karu varsinkin sen jälkeen, kun käytiin katsomassa asuntoa Ränkän taloyhtiöstä, jossa on aivan ihana piha lapsien kannalta. Mutta asia on harkinnassa. Toivottavasti asunto löytyy pian ja päästään muuttamaan ennen kun Elmeri syntyy. Nykyisessä kaksiossa kahden lapsen ja kolmen kissan kanssa tulee kyllä todella ahdasta ja asunnon etsiminenkin on melkoisen vaikeaa vastasyntyneen kanssa.

Tulipas tästä taas romaani. Pitäisi kai kirjoitella useammin, niin ei pääsisi näin paljon asiaa kertymään :P Nyt tarvii varmaankin keskittyä taas työasioihin ja siirtyä tuonne labran puolelle. Onnittelut vielä Kevätmamalle ja jännityksellä seuraan 77tuulian etenemistä :)

Atyah + Helmi + Elmeri rv 31+2

Vierailija
6/17 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen ihan heti kärken ettei ehdi unehtua..

Juhannuksena olen töissä perjantain (onneksi vaan 13.30.) ja sunnuntain, joten omalta osaltani suunnitelmat tiedän. Mies tuskin lähtee lasten kanssa mihinkään, joten kotosalla. Pieni mahdollisuus on, että ollaan ystäväperheen luona grillaten. En tiedä vielä.

Rattaistakin ollut puhetta, meillä on Oran IO matkarattaat, niistä saa selkänojan makuuasentoon. Ihan hyvät on olleet, kulki etupyörät lukittuna jopa sohjossa! Ne siis on kääntyvät. Ja uutena maksoin niistä 90¿, ei ole hinnallakaan pilattu! Voin suositella!

Helteet senkun jatkuu, se näkyy meillä huonona syömisenä ja unirytmin sekoittumisessa. Tai kyllä Veera yöt nukkuu ihan ok, mutta päikkyjä yhdet tai kahdet, ja miten sattuu.. Ruokaa menee muutama lusikka, ja sit alkaa pään pyöritys ja pelleily. Oman lusikan antaminen toimi ehkä kaksi sekunttia, sit neiti keksi, että sllähän voi mättää myös lattialle ja pöydälle sitä ruokaa, ja heitellä tarvittaessa kauemmaskin... Kai tuo silti tarpeeksi ruokaa saa, ei ainakaan näytä nälkiintyneeltä!

Jahas, täytynee siirtyä hetkiseksi ulos, ihan omaan pihaan vaan, että pääsee tuo pikkuneiti touhuamaan hiekkikselle.

Vierailija
7/17 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen toivottoman huono kirjotteleen ja aikaakin tuntuu olevan niin vähän, mukamas...

Meidän juhannukseen ei kuulu kummempia, kun meidän naiset nukkuu niin sangen huonosti muualla kuin omassa sängyssä. Onneksi asumme maalla ja muutama kaveriperhe on luvannut tulla lapsineen meille leikkiin ja grillaileen.

Ihanaa aina lukea uusia vauva uutisia, tosin itse olen aikalailla helpottunut, kun tänä kesänä ei ole pikku vauvaa.Meillä on tytöt syntynyt molemmat maaliskuussa -04 ja -05 =) .

Onnea HELMILLE hienosta pottailusta... siis meilläkin on toivoa. Pikku Kiira käy sangen mallikkaasti aina hetkittän potalla. Menee ihan itse, jos potta on vieressä... housut jalassa tai ilman, asialla ei vielä näytä olevan väliä ;) onneksi on reipas isosisko kannustamassa ja neuvomassa... Kiira housut pois!! :D

Sanoja tulee tosi hintsusti, kaikki kaksi: kengät ja sängy, äitistä isistä ym. ei tietoakaan.

Meillä on ruvettu nukkuu maratoni päikkäreitä, kun laitettiin lastenhuoneen hyllylle pöytätuulettimet molempien sänkyjen yläpuolelle. Taivaallista eilen ne nukkuivat molemmat 3,5 tuntia. Äiti sai ihan rauhassa köllötellä auringossa. Tosin välillä käin kurkkimassa onko neidit enää hengissä, kun yleensä nukkuu korkeintaan 2 tuntia.

Jopas leikkikin pitkään kiltisti yhdessä.

Kesä terveisin muumimamma, kippurahäntä ja krisu-iita

Vierailija
8/17 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä on niin kuuma sisällä ettei kenenkää nukkumisesta tule mitään.Mimmi nukahti jossain klo 22 jälken eilen illalla ja heräsi tänään klo 5.30. Sisällä meillä on jotain reilut 31 astetta..jee jee. Minä nukuin sohvalla tuulettimen alla alkuyön ja justiinsa vetäsin 1½h päikkärit. Nyt on ihan karsee olo..räkä valuu, janottaa, makeaa vedän kaksin käsin ja sykerö tuntuu heittävän volteja mahassa ;) Seuraavalle helleaallolle pitää ostaa niitä pöytätuulettimia, tai ainakin Mimmille, että saa nukuttua.

Nyt kun tuolta heäilevät loput porukasta, niin lähtään mökille. Tullaan kyllä illalla pois. Minä en sinne enää yöksi uskalla mennä ;) Tahdon uimaan ja saunomaan...

Miten oli mukava lukea Aytyahin ja Kian kuulumisia, sekä Ädä, mukava että olet nyt kirjoittanut useammin =) =) =) Hei, rohkeasti vaan lörpöttelemään kaikki taustailijat!!!

Niin se juhannuskin tosiaan..Minähän olen siis silloin synnytämässä tätä juhannusvauvaa ;) No, jos en kuitenkaan ole, niin tässä kotosalla vaan. Saunotaan jossain mökillä, meillä kun on kolme vaihtoehtoa ja grillataan. Neuvola vaan tuppaa olemaan heti maanantaina, niin painon tarkkailussa se menee..Melko normaali viikonloppu siis. =)

Nyt menen hetkeksi köllimään miehen viekkuun..palaamisiin!!

Tuulia+co

Vierailija
9/17 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin sairastamassa flunssaa. pää tuntuu hajoavan ja helle ei auta asiaa. Tauti iski minuun jo viime viikolla, heh, juuri parahiksi, kun ol iedessä romanttinen viikonloppu Pariisissa miehen kanssa kahdestaan. Siellä sitten kuitenkin jaksoin onneksi olla pystyssä.Kova ikävä taaperoa vaivasi kyllä välillä - minulle tuo pitkä vkl näytti siis olevan ihan maksimiaika, jonka voin olla hänestä erossa :-)

Atyahin tavoin meilläkin neiti viettää päiviään mummilassa minun työssä olon aikana. Meillä samanlaista puuhaa siellä eli tytöllä kahluuallas ja saa juosta vaipaottomana pitkin nurmea. Pottailut onnistuvat mummilla, kotona potalle ja äidille vaan nauretaan ja potta käännetään aina ylösalaisin.

Juhannussuunnitelmissa on mökkeilyä Lohjalla. Saadaan mies työmatkalta kotiin vasta to-pe yönä, joten aattona päästään liikkeelle.

nyt takaisin tuonne hellemakkariin. Toivotan jo nyt oikein ihanat jussit kaikille...

Jolla, E ja masuvaavi rv 23 (uskomatonta, puoliväli täälläkin jo ylitetty reilusti...ja minäkin jännityksellä odotan, milloin Tuulia pääsee tositoimiin!!!!)

Ps. kua, se E:n unohtunut takki jää nyt siis ilmeisesti noutamatta teiltä ennen lomianne, jos en sitten huomenna jaksa lähteä autoll ahakemaan. palaan asiaan :-) nyt sitä näillä säillä ei edes tarvita ;-)

Vierailija
10/17 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen viettänyt aikaani viime aikoina kirjallisuuden parissa, enkä ole malttanut tulla edes koneelle kuin iltaisin. Ja silloinkin lähinnä lukemaan kuulumisia. Aloitin viime viikolla myös uuden kivan harrastuksen, eli huutonetistä vaatteiden ostamisen. Sielläkin on siis vierehtänyt tovi viime aikoina.

Kaisalla päiväunet ovat parantuneet viime aikoina. Nytkin unta on jo riittänyt reilut 1,5 h. Ja näillä yksillä unilla pärjätään iltaan asti. Eikä nukkumaan kuitenkaan tarvi käydä ennen kasia, niin kuin aikaisemmin yksien unien jälkeen. Hyvä juttu, kun kesällä tekee mieli olla pidempään iltaisin ulkona. Ei tarvi lähteä vielä seiskalta iltapuuhiin.

Mies on enää kaksi päivää töissä ja sit jää lomalle. JUHANNUS vietetään siis mökillä mun vanhempien ja siskon perheen kanssa, niin kuin sitä seuraavat 4 viikkoakin. Aatto menee uuden mökin siivouksessa ja laittamisessa ja vasta juhannuspäivänä ajateltiin vähän rentoutua, kun lapset menee anopeilleen yökylään. Silloin seuraamme liittyy myös lapsettomia pariskuntia muutama.

Me saatiin siis vuokrattua naapurimökki, joten nyt tilaa riittää kunnolla koko poppoolle. Tänä kesänä ei olis vielä suoranaista ongelmaa tullut nukkumisjärjestelyjen kanssa, mutta ens kesänä me ei oltais enää sinne omaan mökkiin mahduttu. Me sovittiin, että meidän perhe saa majailla tän kesän siinä naapurissa ja ens kesänä on sitten siskon perheen vuoro.

Kesä menee niin uskomattoman nopeasti. Piti sinne Fallkullaankin mennä Atyahin kanssa, mutta ei taideta ehtiä. Torstaina olis aikaa, mutta silloin on luvattu vesisadetta.

Mä voin muuten Jolla laittaa sen takin postissa sulle, kun joka tapauksessa käyn siellä tällä viikolla. Osoitetiedotkin mulla on sun meilistä poimittavissa.

Nyt menen pakkailemaan tavaroita. Pitää ottaa mukaan suurin piirtein puolet omaisuudestaan, kun lähdetään noin pitkäksi aikaa. Kerran ajateltiin käydä välillä täällä, kun pitää tulla hakemaan vauvatavarat siskolle. Ja niitä on käsittämättömän paljon.. sitteri, pinnasänky, vaunut, 5 laatikollista vaatteita, ammeen jalat, hoitopöytä.. jne.

Aurinkoisia päiviä kaikille!

kua ja Kaisa

Vierailija
11/17 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalla oltiin tänään vähän aikaa kunnes Emilia alko vaan kiukutteleen jolloin sit tultiin sisälle päikkäreille. Ne meni silleen et äitiltä meinas lähtee järki päästä:S Huusi nukku huusi nukku tyyliin. Senkin jälkeen karju ku syötävä. No ny sit mittasin kuumeen ja sitä oli sit 39.1 ja just oli toissa viikolla mbr rokotteesta 4o asteen kuumeessa:S

Meillä tosin ollaan sairastettu joulukuun alusta asti vähän väliä. En tie sit onko osat kuumeilut olleet hampaista johtuvia. 1 korvatulehdus oli pääsiäisenä muuten ollaan säästytty.

Meil ei kans ol mitään juhannus suunnitelmia taidetaan sairastella kotona.

Mut lopetan tän valituksen...

T.Satu ja pipi Emilia

Vierailija
12/17 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan vielä täällä istuksin, kuudelta herättiin koko sakki " päiväunilta" ja kahvia on tullut juotua melkoisesti, eli tässä kostautuu ja unta saa kyllä nyt ootella.

Aatulla korvatulehdus taas kerran. Eli ensin oli viime viikolla se kamala kurkunpäätulehdus, siitä tuli nuha+yskä ja kuten arvata saattoikin, niin nyt korvatulehdus. Tänään alkoi antibioottikuuri. Tänä aamuna poika heräsi puol viiden aikaan, joten siitäkin jo arvasi, että korvat on kipeät, kun aina tulee nämä nukkumis/syömisvaikeudet meillä, kun korvatulehdus iskee. Yhdeksältä jo piti laittaa unille ja nyt iltapäivällä nukahti itsekseen toisille unille, oli niin väsy. No eipä siinä, sai itsekin nukuttua.

Voi tätä hellettä, ei pitäisi tod valittaa ja kyllä tykkäänkin lämpimästä, mutta voi noita öitä, miten on tukalaa! Voin vain kuvitella, miltä tuntuisi olla nyt (viimesillään) raskaana näillä helteillä, tsemppiä teille!

Huomenna ajateltiin käydä Potnapekka-ajelulla (semmoinen juna-bussi, joka kiertelee täällä Oulussa). Ajateltiin, että voisi olla Aatustakin ihan hauskaa. Torstaina lähdemme sitten " maalle" , eli mummoloihin viettämään juhannusta. Juhannukseen kuuluu varmaankin grillausta ja saunomista, tuskin sen kummempia. Uskaltaisikohan jo uimassakin käydä...? Reissussa olemme varmaankin viikon verran.

Olikohan muusta kyselyä, kuin juhannuksesta, ei ainakaan nyt muistu mieleen... Täytyy varmaan yrittää lähteä houkuttelemaan unta. Toivottavasti poitsu aamulla nukkuu kuitenkin pidempään, kuin tänä aamuna ;o)

Neiti+Aatu

Vierailija
13/17 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneenkäyttäjässä ei siis mitään vikaa..

Jep. Tunti oltu jo hereillä pienokaisen kanssa. Mies lähtikin aamuvuoroon, ja liekö poika herännyt isänsä liikkeisiin. Toisaalta, samaan aikaan tässä ollaan noustu jo useampaan otteeseen. Ja jospa minäkin tajuaisin iltaisin mennä aikaisemmin nukkumaan, mutta kun ei malta. Kuan tavoin olen lukenut aina kun vaan on ollut mahdollista, ja illat tuppaavat venyä.

Meille ei kummempia. Ulkoiltu on. Nyt vaikuttaa siltä, että tulee ihan hirmuinen hellepäivä. Aamulla oli kiva herätä meidän makkarista, kun molemmat muksut yllättäen jakoivat kanssamme ah niin raikkaan ja viileän sänkymme.

Mentävä on. Jussina ei kummempaa. Kotosalla ollaan ja käväsemme porukalla kansallispuistoretkellä. Grillataan, saunotaan ja syödään jätskiä.

Kivaa päivää! Jolla@: Pariisi!!! Iik. Olisipa hienoa reissata siellä joskus.

Vierailija
14/17 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä on, tosiaan täällä talon sisälläkin. Taas meni yö välillä omassa sängyssä, välillä sohvalla ;), mutta tuli kuitenkin nukuttua yllättävän pitkiä unijaksoja. Ja ihanaa, Mimmi heräsi vasta klo 7 jälkeen,vaikka klo 5 jo ilmoitti olevansa hereillä->onneksi nukahti uudestaan. =)

SAIRASTELU jatkuu täälläkin. Sekä minulla että Mimmillä näyttäisi muuttuvan nyt yskäksi. ja minulla ainakin keuhoja " painaa" sekä ääni on seksikkään käheä. Lääkäriin siis pitäsi päästä, mutta vasta huomenna. Tänään minulla ei ole autoa käytössä, kun sen verran kälyn auto että pääsen kampaajalle!! =) Pitää nyt mennä, kun vielä pääsee..Asiat siis tärkeäsjärjestykseen ;)

MÖKKEILY oli kyllä eilen ihanaa. Itikoita ei ollut paljon, mutta sellasia jumalattoman suuria paarmoja. Paarmat on vissiin käynyt kuksimassa amppareitten kanssa, kun muodoltaan olivat ihan paarman muotoisia, pyrstö kuitenkin samanlainen kuin ampiaisella mustakeltaraidallinen, pää iso ja silmät sellaset myrkyn vihreät lautaset->aivan järkyttävän näköinen otus..huh.Onneksi ei purrut muuta kuin koiria. Pieniä kutteja kyllä saatiin kaikki, vaikka kuinka yritti Mimmiäkin suojella =/

Mökkiä laitoin sellaseen kuosiin, että voidaan sitten myös vauvan kanssa olla siellä loppukesästä..kunhan nyt siis syntyisi. Mökillä olin kyllä havaitsevani limatulpan irtoamista, mutta tais ollakin toiveajattelua..*murinaa..

Turvotusta lukuun ottamatta, ei tässä olossa mitään valittamista.Samalla tavalla sitä kai piehtaroisi kuumassa makkarissa, oli massua tai ei..Vointi siis ihan jees!

Nyt on aivan liian hiljaista, pakko mennä katsomaan missä likka on..Ahaa, purkaa eteisen vaatelipastoa, se puretaan parikin kertaa päivässä.Sitten yritään pukea kaikkia vaatteita päälle, hassu!!

Nauttikaamme viimeisestä hellepäivästä!! Minä aattelin imuroida(niinkuin joka ikinen aamu) ja pessä lattiat ihan vaan mattojen välistä.Sitten ulos hakemaan lehti.

Tuulia+co

Vierailija
15/17 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tämä sentään ole ihan kesän viimeinen hellepäivä? Meillä alkaa loma heinäkuun alussa ja toivottavasti silloin riittää myös hellettä :)

Hassua, miten kaikki valittelevat heti kun on lämmintä ja ennen kaikkea kauhistelevat raskaina olevien tuskaista oloa. Itse olen nauttinut täysin rinnoin lämpimästä, vaikka raskaana olenkin. Minua ei helle siis vaivaa (paitsi palaneina olkapäinä, mutta siitä saa syyttää itseään, kun en käyttänyt tarpeeksi vahvaa aurinkorasvaa).

Onko joku hankkinut lapselle oman passin? Selvitin juuri hakukäytäntöä ja harmittaa, kun uudet passit tulee elokuussa ja Helmi tarvitsee passin heinäkuussa. Olisi ollut kätevämpi, kun olisi saanut suoraan uudenmallisen passin mikrosiruineen. Toisaalta pikapassi ja väliaikainen passi ovat kalliimpia, kun tavallinen eli ei kannata niitäkään hankkia tähän väliin. Tavoitteena olisi päästä Etelä-Viroon vähän kiertelemään koko perheen voimalla heinäkuussa. Saas nähdä tuleeko siitä mitään, kun tuota miestä on niin vaikea saada liikkeelle. Kokemuksia automatkoista otetaan vastaan :)

Helmi oli eilen ollut vaarin kanssa kahdestaan päivällä. Olivat käyneet Fallkullassa ja Helmi oli tykännyt kovasti. Mun vanhemmat olivat hankkineet pyttyynsä pienennysrenkaan ja siinä Helmi käy tarpeillaan aina sisällä ollessaan. Pottaa käytetään vain pihalla. Hih, kaikkea ne hankkivat sille, vaikka se ei siellä asukaan :)

Mies käytti Helmin eilen passikuvassa kuvaajalla passia varten. Oli kuulemma ollut melkoinen show. Kaikki keinot ja apuvälineet oli kuulemma käytetty, jotta neidistä saatiin edes jonkunlainen asiallinen kuva. Helmi oli kuulemma vain ilveillyt koko ajan ja eihän sellaisia pelleilykuvia voi passiin laittaa :P No, ainakin pikkuneidillä oli ollut hauskaa :D

Kuan kanssa ei sit taideta ehtiä sinne Falkullaan, kun Helmikään ei ole to hoidossa, kun mies on vapaalla sen päivän ja sithän te jo lähdettekin mökille. Kumpa olisikin mökkin mihin mennä.. *haaveilee*. Onneksi päästään kuitenkin kaverin luokse maalle juhannuksena.

Ei tässä mitään asiaa tunnut olevan, joten lopetan höpinän ja alan töihin :)

Atyah + Helmi + Elmeri rv 31+6

Vierailija
16/17 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pikaviisiitillä. Tultiin mökiltä kääntymään kotona, kun pitää vähän " vahtia & opastaa" pihatöihin tulleita miehiä. Käytiin sitten illalla vähän myös huonekaluostoksilla, kun pitäis alkaa sisustaa tätä kämpää, kun nyt vihdoin ollaan saatu niitä sisustussuunnittelijan " kauppalistoja" . Eli pesänrakennusviettiä herätellään tämän mahakkaan kotona.

MATKARATTAAT: meilälä on Carena Easyt ja olen kyllä ollut niihin tosi tyytyväinen. Maksettiin viime kesänä 79¿ ja nähtävästi oli ihan ok tarjous, kun ei ole ainakaan vielä bongattu parempaa.

LEIKEISTÄ: meillä pop ovat kirjat, pehmolelut ja Brion junarata. Nuket herättää hetkellistä mielenkiintoa, jos niitä jossain näkee, mutta muuten en kyllä ole huomannut, että sillä ois eroa kummalle suunnattu lelu on kyseessä. Onneksi kirjat on ns. neutraaleja suureksi osaksi. En nimittäin pidä ns. tyttö vs. poika vastakkain asettelusta, kun itse pidin lapsena hurjasti kaukoohjattavasta veneestä ja autoista, mutta barbit oli ihan yäk koko lapsuuden. Samoin vauvanuket ja vaaleanpunainen väri.

MASU: kasvaa ja helteiden seurauksena olen turvonnut vielä lisää. Painoa on tullut. Tosin muutaman kilon vähemmän kuin samoilla RV:llä esikoisesta. Silloin kaiken kaikkiaan tuli sellaiset 25kg, ja nyt toivottavasti säästy 2:lla alkavista luvuista. En kyllä tiedä miten siihen itse enää voisin vaikuttaa, kun mielestäni ruokavalio on kohdallaan ja sitä neuvolassakin jo kyselin, ja heistä syön ok/voisin syödä enemmänkin, mutta painoa&turvotusta vaan tulee. Kai tää on mun tapani olla raskaana kirjaimellisesti.

Nyt pitää jatkaa lounaan kokkailua.. Aurinkoa ja iloista mieltä kaikille!

-Eliisa & oliver 19.3. & kipinä rv 33++

Vierailija
17/17 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...remontin keskeltä - tai ei ihan keskeltä, koska pysyttelemme Ursulan kanssa välillä visusti poissa. On siinä hommaa, huhhuh...Olemme päivittäin käyneet kyllä " työmaalla" ja kauhistelleet pölyn ja työn määrää ja sitten on ihana palata siistiin kotiin! Mutta siellä on paljon reippaita tekijöitä, joten eiköhän me päästä viikon päästä muuttamaa - kääks! Tosiaan, viikon päästä...

Ursulalle on nyt ensimmäisen kerran sairaana; on ripulia, oksua ja kuumetta ja lisäksi neljä hammasta pullottaa ja oireilee. Kitinöitä on siis riittänyt. Sympatiseeraan todella niitä, joilla on ollut enemmänkin vatsatautia allergian yms. vuoksi. Ruokaa Ursula ei ole syönyt kunnolla moneen päivään, ainoastaan perunaporkkanavellejä ja viljavellejä. Suuri mysteeri on ollut näillä helteillä, että miten saada lapsukainen juomaan tarpeeksi??! Hain apteekista 10ml ruutan ja yritin sillä antaa sitä Osmosalia, mutta noup...Pitäisi kuulemma juoda nestettä desi per painokilo, eli noin 11dl päivässä...Tänään sain työllä ja tuskalla reilun seitsemän ja sitten on huoli, ettei vaan kuivu. Jäätelöä ja mehua Ursula ei ole aikaisemmin saanut ja nyt yritin jo aamusta mehujäätä, mansikkajädeä, vadelmamehua, mutta eivät maistuneet.

Eilen kun palasimme kotiin, niin Ursula oksensi autoon ja koska olimme kahden matkassa, en voinut tehdä mitään kuin vasta kotona. Turvaistuin oli yltäpäältä siinä itsessään ja koko tyttö myös, reppana. Sitten suihkun kautta nukkumaan ja istuimen päällinen koneeseen.

Niin ja tuli mieleen, kun Kua mainitsi, etteivät apteekissa suositelleet aurinkorasvoja pienille, niin myös minulle sanottiin, ettei alle kaksivuotiaille suosítella käytettäväksi mitään - mutta kuten sanottua, mielummin rasvaa kuin se, että iho palaisi auringossa.

Toivottavasti teillä Rosa81 ovat jo flunssat helpottaneet, kamala yö sen tulehduksen kanssa, voin vain kuvitella miten siinä menee paniikkiin.

Kiitos kaikille onnitteluista! : ) Masu kasvaa hyvää vauhtia ja aivan kuin väsymyskin alkaisi EHKÄ helpottamaan...

Leppoisaa juhannusta!

Kevätmama&Ursula ja masuvauva rv 15+