Outo tilanne kun olen sanonut koko ajan että olemme joulun kotona mutta mies vain on sitä mieltä että menemme hänen vanhemilleen
En oikein ymmärrä miten tässä pitäisi toimia. Mummolassa on kaikki laitettu joulua varten vaikka olen heillekin sanonut ettei tulla tänä vuonna mutta sielläkään ei uskota minua. Ilmeisesti pakataan meiltä kinkku, jouluruoat ja lahjat mukaan kun huomenna aamulla ajetaan sinne?
Kommentit (27)
Ihmisillä on kyllä outoja ongelmia.
Sinä olet sanonut että haluat olla kotona.
Oletan että mies on sanonut haluavansa vanhemmilleen.
Nyt on kaksi ihmistä sanonut mitä haluaa, ja käynyt ilmi että halutaan eri asioita. Tähänkö se keskustelu jäi? Ja nyt sitten ihmettelet että mies haluaa edelleen vanhemmilleen. Eihän se ole sen suurempi ihme, kuin että itse haluat edelleen olla kotona.
Pitäisi keskustella ja sopia mitä tehdään. Jompikumpi joutuu joustamaan, etkä voi automaattisesti olettaa että toisen täytyy olla se joka joustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ette ole käyneet mitään kunnollista keskustelua aiheesta vai? Vai miten on mahdollista, että molemmilla on eri mielipide siitä missä aattona ollaan?
OLEN SANONUT KAIKILLE OSAPUOLILLE (mies, lapset, mummolan väki) näin jo monta kuukautta mutta mua ei uskota!!!
Sitähän minä tässä ihmettelen itsekin.
No sitä juuri kysyin, että oletteko käyneet mitään vuoropuhelua aiheesta vai oletko vain yksipuolisesti sanonut mitä tehdään. Me ainakin suunnitellaan aikataulut ja muut yhdessä eikä kukaan vain ilmoita jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan helppoa. Mies ja lapset lähtevät, sinä et. Miehelle sanot, että olet kuukausia kertonut tästä tulevan kotijoulun ja jos se ei sinulle sovi, niin senkun menette mummolaan. Minä en lähde.
Aikuisen ihmisen ei tarvitse toteuttaa muiden toiveita.
Etkö näe ongelmaa siinä, että aviopari joutuu viettämään joulua eri osoitteissa vain siksi, että appivanhemmat on itsekkäitä ja syyllistäviä?
Luuletko, että ap.stä on kiva olla jouluna yksin tai vaihtoehtoisesti lähteä vieraaseen paikkaan, vaikka oma joulu on laitettu?
Ei tässä kyllä ole tullut ilmi mitään syyllistämistä. Ap sanoi ettei omat lapsetkaan usko. Syyllistäkö nekin?
Oletan ettei Ap enää vastaa mutta olisi silti kiinnostavaa tietää mitä ne kaikki muut ovat vastanneet Ap:lle kun hän on sanonut että jouluna ollaan kotona. Koska nyt hän sanoo ettei häntä uskota, ja se on mielestäni eri asia kuin että hänen mielipiteensä sivuutettaisiin. Miten käy ilmi ettei uskota? Miten hän itse siihen reagoi? Jos hänen sanansa omille lapsillekin on epäuskottava, niin miten se keskustelu on käyty?
Olet sanonut yhtä ja puolisosi sanoo toista. Ette päässeet sopuun, joten olette sitten eri paikoissa joulun. Onhan sulla siihen oikeus siinä missä puolisollasikin. Teille tuntuu kummallekin olevan tärkeintä oman tahtonne toteutuminen, eikä perheenä yhdessä oleminen. Tehkää niin. Lapsia voi harmittaa, mutta ei kai se teitä itsekeskeisiä haittaa.
Etkö näe ongelmaa siinä, että aviopari joutuu viettämään joulua eri osoitteissa vain siksi, että appivanhemmat on itsekkäitä ja syyllistäviä?
Luuletko, että ap.stä on kiva olla jouluna yksin tai vaihtoehtoisesti lähteä vieraaseen paikkaan, vaikka oma joulu on laitettu?