Tiedän, että työkaverini rikkoo työpaikan sääntöjä käräytänkö?
Ollaan kriisityöntekijöitä ja tämä työkaverini käy lukemassa salaa tuttavistaan jotain tietoja mitä ei saisi lukea edes. Mitä olen kaverin puheista tajunnut niin hänellä taitaa olla jonkin sortin pakkomielle entiseen kaveriinsa. Ja tätä kautta kostelee ja soittelee ympäriinsä eri viranomaistahoille tästä hänen ex kaveristaan. Olen kerännyt todisteita salaa. Esim. Äänittänyt salaa meidän juttelut sekä videoinnut kaverini tosi toimissaan. Pomolle pitäisi vain nämä todisteet. Onko tälläinen työkaverin toiminta sallittua ?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Mikä paikkakunta ? Käräytä vain ! Ei kuulosta normilta...
Lahti .
Varo, ettet saa itse syytettä salakuvaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Varo, ettet saa itse syytettä salakuvaamisesta.
Jos minä pomolle sen näytän niin tuskinpa saan. Toki voin minä sen nettiin jakaa kaikkien nähtäviksi!
Mun mielestä pitäisi käräyttää, koska toiminta on oikeasti vahingollista. Joskus voi ajatella, että asia ei itselle kuulu, mutta tässä tapauksessa en oikein näe sellaista toimintamallia oikeaksi.
Ei ole kyllä sinunkaan toiminta sallittua.
Siis onko sun toiminta sallittua? No ei ole, sun pitäisi tehdä siellä töitä. Siellä on asiakastietojärjestelmässä lokitiedot, joista näkyy, mitä kaveri on tehnyt, joten ihan turhaan olet kuvannut ja äänittänyt. Siitä saa isomman syytteen kuin kaverin tietojen lukemisesta.
Aivan sama huomenna käräytän tämän työkaverini. Tapahtu mitä tahansa.
Itse käräyttäisin jos on kerran faktaa toiminnasta eli ei oo vaan sana sanaa vasten. Teillä varmaan on lokitiedot eli sieltä löytyy? En tosin usko, että salanauhoitaminen on ollut ok :o. Siis jo ihan senkään kannalta, että voitko muka säilyttää arkaluonteisia tietoja ihmisistä tallennettuna äänitemuodossa? Työpaikalla ei mun mielestä saa muutenkaan kuvaa tai äänitellä ilman lupaa! Toki tää on mulla mutu-tuntumaa, faktaksi en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sun toiminta sallittua? No ei ole, sun pitäisi tehdä siellä töitä. Siellä on asiakastietojärjestelmässä lokitiedot, joista näkyy, mitä kaveri on tehnyt, joten ihan turhaan olet kuvannut ja äänittänyt. Siitä saa isomman syytteen kuin kaverin tietojen lukemisesta.
Minkä syytteen siitä mielestäsi saa?
Vierailija kirjoitti:
Keskustelut joihin itse osallistuu saa äänittää ja kuvata.
Toetenkin on poikkeuksia, mutta tämä on pääsääntö.
Vierailija kirjoitti:
Itse käräyttäisin jos on kerran faktaa toiminnasta eli ei oo vaan sana sanaa vasten. Teillä varmaan on lokitiedot eli sieltä löytyy? En tosin usko, että salanauhoitaminen on ollut ok :o. Siis jo ihan senkään kannalta, että voitko muka säilyttää arkaluonteisia tietoja ihmisistä tallennettuna äänitemuodossa? Työpaikalla ei mun mielestä saa muutenkaan kuvaa tai äänitellä ilman lupaa! Toki tää on mulla mutu-tuntumaa, faktaksi en tiedä.
Juu kaikki löytyy. No selviää huomenna. Mutta kyllä ne puheet sen ex kaverista on jotain niin sairasta,että ihan senkin vuoksi tämän käräytän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta muistatko, mitä niille kuville saa sen jälkeen tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaana näin mutta työntekijänä et voi äänittää salaa, se on luvatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, onko tää ok myös työpaikalla eli sun huonetoveri vois kuvailla sun duunintekoa salaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toetenkin on poikkeuksia, mutta tämä on pääsääntö.Ihan mielenkiinnosta, onko tää ok myös työpaikalla eli sun huonetoveri vois kuvailla sun duunintekoa salaa?
Eihän se minua haittaisi koska en tekisi mitään väärää! Että siitä vaan kuvaamaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnianloukkaus, yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen jne.
Näin siksi, että tuo ap:n kertoman asian todistaminen ei edellytä mitään tuollaista salakuvaamista. Riittää, että kertoo epäilynsä pomolle ja asia tarkistetaan lokitiedoista. Koska jos ilmenee, että mitään ei olekaan tehty (kaveri huijaa ap:ta ihan tarkoituksella), niin kyseessä todella on kunnianloukkaus ja ap on se, joka saa varoituksen.
Minä voin sanoa työkaverille, että teen jotain kiellettyä. Valitettavasti se sanominen ei vielä tee sitä tekoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnianloukkaus, yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen jne.
Näin siksi, että tuo ap:n kertoman asian todistaminen ei edellytä mitään tuollaista salakuvaamista. Riittää, että kertoo epäilynsä pomolle ja asia tarkistetaan lokitiedoista. Koska jos ilmenee, että mitään ei olekaan tehty (kaveri huijaa ap:ta ihan tarkoituksella), niin kyseessä todella on kunnianloukkaus ja ap on se, joka saa varoituksen.
Minä voin sanoa työkaverille, että teen jotain kiellettyä. Valitettavasti se sanominen ei vielä tee sitä tekoa.
LOL
Ei ole kunnianloukkaus eikä muukaan rikos jos ei ole tahallisuutta. Ja tosissasiko uskot noihin salajuonikuvioihin?
Eihän se kuvaaminen ja äänittäminen työpaikalla fiksua ole, mutta ei rikoskaan.
Mikä paikkakunta ? Käräytä vain ! Ei kuulosta normilta...