Mikä meni vikaan perheemme joulutervehdyksessä?):
Teimme (soitimme,lauloimme,miksasimme) isolla vaivalla puolison ja lasten kanssa oman version eräästä joululaulusta (jossain jos vielä on joulu) ja lähetimme lähipiirille joulukortin sijaan ns. soivan joulutervehdyksen.Vain pari vastasi ja hekin jotenkin omaan tyyliinsä nähden vaisusti.Muut eivät vastanneet edes kiitos samoin,vaikka ovat nähneet viestin ja kuunnelleetkin.Äitinikin kuulosti vaivaantuneelta puhelimessa,kun mainitsi asiasta.
Mistä tämä johtuu,mitä teimme väärin/nolosti?Ja voin sanoa,että biisi kuulostaa oikeasti hyvältä ja puhtaalta,olemme musatyyppejä ja aiempaakin kokemusta näistä hommista.Mies musa-alalla.😊
Kommentit (25)
Mitä kautta lähetitte soivan korttinne?
Minä sain kaveriltani sellaisen. En edes kuunnellut sitä, siksi en ole muistanut kiittää. Kiitos muistutuksesta, laitan jotain viestiä.
En minäkään ole koskaan ketään joulukortista kiittänyt erikseen.
Nyt on vielä monilla joulukiireitä, että eivät ehdi tai jaksa keskittyä kuuntelemaan laulua. Ovat kuulleet teitä ennenkin ja tietävät, että olette hyviä. Laulu ei ehkä ollut niin innostava, että olisi houkuttanut kuuntelemaan heti loppuun asti. Hieno idea kuitenkin teiltä ja luultavasti joku kuuntelee vielä laulun myöhemmin uudelleen kun on aikaa ja rauhaa.
Kuulostaa yhtä vaivaannuttavalta vastaanottajalleen kuin meille etäiseksi jääneen sukulaisperheen jouluinen ylläri. Lähettivät koko suvulle postin välityksellä perhepotrettinsa. Me ei siis olla tuon perheen kanssa koskaan missään tekemisissä, muu suku näkee niitä lähes päivittäin.
Paha sanoa, kun ei ole sitä tervehdystä kuullut.
Äitini mukaili sitä meemiä nokkahuilulla soitetusta Ave mariasta. Toimi!
Lähetettiin spostin tai whatsuppin kautta riippuen vastaanottajasta.
Joulukorteista kun ny ei oo vaan tapana odotella aplodeja.
Kiitos teille vastanneille!Kiva kuulla jtn ajatuksia,kun oon vaan nolona ahdistellut ja arvuutellut syytä.
En mäkään kiitä erikseen korteista,mut jos joku toivottaa viestillä,niin vastaan kyllä kiitoksen ja toivotan takaisin.
Olemmee lähettäneet vain lähipiirille,eli ei etäisille tutuille.
Ehkä tosiaan ovat vain unohtaneet vastata tai ajatelleet ettei tartte vastata erikseen.
Nyt kyllä mieleni pahoitin - lähetin 22 joulukorttia hyvissä ajoin, kukaan ei ole niistä kiittänyt! Tarkistin puhelimen -ei yhteydenottoja. Posti ei ole tuonut minulle ainuttakaan korttia, joten minulla ei ole kiitosvelvoite suorittamatta.
Aloittaja kirjoitti:
Kiitos teille vastanneille!Kiva kuulla jtn ajatuksia,kun oon vaan nolona ahdistellut ja arvuutellut syytä.
En mäkään kiitä erikseen korteista,mut jos joku toivottaa viestillä,niin vastaan kyllä kiitoksen ja toivotan takaisin.
Olemmee lähettäneet vain lähipiirille,eli ei etäisille tutuille.
Ehkä tosiaan ovat vain unohtaneet vastata tai ajatelleet ettei tartte vastata erikseen.
Tai eivät ole kuunnelleet.
En nyt sanoisi että pahoitin mieleni tai loukkaannuin,vaan enemmänkin nolostuin ja tämä kohdistuu siis itseemme,ei näihin vastaanottajiin.😊
Mutta vaikuttaa tosiaan siltä,ettei näistä ole tapana kiittää.En tiennyt sitä.Eli kyseessä varmaan oma "väärinkäsitykseni".🙂
Miksi ihmeessä ihmiset stressaa jostain joulukortista? Lopettakaa se hössötys ja jos joku kysyy korttia, sanokaa, että oli kiire.
Aloittaja kirjoitti:
En nyt sanoisi että pahoitin mieleni tai loukkaannuin,vaan enemmänkin nolostuin ja tämä kohdistuu siis itseemme,ei näihin vastaanottajiin.😊
Mutta vaikuttaa tosiaan siltä,ettei näistä ole tapana kiittää.En tiennyt sitä.Eli kyseessä varmaan oma "väärinkäsitykseni".🙂
Siis oikeastiko kiität joulukorteista? Saan työn puolesta näitä soivia, heliseviä, kimaltavia ja kiliseviä viestejä sen verran, että joutuisin koko huomisen päivän soittamaan ja kiittämään viesteistä, joita itse luulin joulutervehdyksiksi, mutta jotka ovatkin jotain elämää suurempaa.
En todellakaan kiitä joulutervehdyksistä, jos olen itse lähettänyt joulukortin lähettäjälle. Ajattelen, että toisen joulutervehdys ja minun joulukorttini menevät tavallaan päittäin. Äitisi oli varmaan vaisu siksi, että hän ei vielä ollut ehtinyt katsoa tervehdystänne, mutta ei kehdannut suoraan sanoa sitä.
Joulukorteista ei kiitetä. Teidän oli varmasti tosi hieno. Älä mieti enää asiaa. En minäkään odota korteistani kiitosta saati kehuja. Toivittavasti ei kukaan odota. En kiitä saamistani.
Kyllä mun mielestä on moukkamaista olla kiittämättä noinkin erikoisesta joulumuistamisesta. Eihän tuo mikään pahviläpyskä ollut, vaan vaivaa on nähty ja haluttu antaa piristävä joulumuisto läheisille. Sit nää siat ei ehdi/jaksa kuunnella ja jos jaksaakin niin ei väräytä missään. Sori, mutta onhan tuo sikamaista. Jos olisin ap, pahastuisin kyllä enkä lähipiiriin moisia porsaita jatkossa tahtoisi.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan kiitä joulutervehdyksistä, jos olen itse lähettänyt joulukortin lähettäjälle. Ajattelen, että toisen joulutervehdys ja minun joulukorttini menevät tavallaan päittäin. Äitisi oli varmaan vaisu siksi, että hän ei vielä ollut ehtinyt katsoa tervehdystänne, mutta ei kehdannut suoraan sanoa sitä.
Se oli laulu, ei mikään tusinakortti. Surettaa aloittajan puolesta. Kuulostaa niin kivalta ihmiseltä.
Laitapa tänne niin arvostellaan.