Kaikki on melkein valmista, pian rauhoitun jouluun
Juuri sain imuroitua ja pestyä lattiat. Ruuat on ostettu, kinkku paistettu. Joulukuusi on koristeltu. Illalla laitan lahjat kasseihin ja vaihdan vielä puhtaat lakanat sänkyyn. Siinä se! Huominen kuluu viinin, suklaan ja kirjan parissa. En ole koskaan ollut näin ajoissa jouluvalmisteluissa :) miten teillä menee?
Kommentit (8)
Melkein valmista. Aattona on kuusen koristelu, huomenna leipää ja maitoa ruokakaupasta.
Olen jo rauhallinen, enää ei hätää. Hyvää joulua kaikille.
Meillä paistetaan kinkku vasta aattopäivänä siten, että se on vielä joulupöydässä lämmintä ja mehukasta.
Nauti! Tänään kävin ruokakaupassa. Huomenna työpäivä, illalla siivous ja ruokien laitto. Kinkku ja karjalanpaisti yöksi uuniin.
Ehtii hyvin, huilaillaan sitten joulu. Perjantaina töihin. En ole uskovainen, ei joulu paljoakaan merkitse muuta kuin paikallisia vapaapäiviä, jes.
Vierailija kirjoitti:
Meillä paistetaan kinkku vasta aattopäivänä siten, että se on vielä joulupöydässä lämmintä ja mehukasta.
Olen myös tuota mieltä, että kinkku on parasta uunista otettaessa.
Olen joutunut tyytymään siihen, että kinkku paistetaan aikaisemmin ja syödään kylmänä. Kolme vastaan yksi voittaa. Syön sitä huomenna kuumana. Ei haittaa, syön karjalanpaistia aattona.
En ymmärrä tätä kylmän kinkun syöntiä aterialla.
Miksi pitäisi rauhoittua? Ettekö te muuten osaa siivota tai rauhoittua, vaan se pitää kertoa vanhana perinnejäänteenä teille? Ja juhannuksena sitten mökille ja ryypätään, koska niin kuuluu tehdä...
Onneksi otin vapaata töistä. Olisi kammottavaa mennä huomenna töihin.
Itse vaihdan lakanat vasta huomenna tai aattona. Joulusaunan jälkeen pitää päästä puhtaisiin lakanoihin.
Lisäksi imuroin, moppaan ja pesen vessat huomenna. Ihan vaan siksi, että on mahdollisimman puhdasta aattona. Suursiivot olen tehnyt jo aiemmin.
Rauhallista iltaa vietämme kuunnellen joulumusiikkia. Tortut paistuu uunissa. Illan päälle käydään vielä kävelemässä ja tietysti saunotaan kuten joka ilta.
Hienoa, kuulostaa hyvältä! Nauti! :-)