Onko ok olla menemättä yökylään tai kylään jos ahdistaa?
Ahdistaa hirveästi. Yökyläily on liikaa minulle. Onko pakko mennä, onko se velvollisuus jota täytyy tehdä edes kerran vuodessa? Pitäisi joulupäivänä mennä miehen isälle kylään ja jäädä yöksi. Ajatus ahdistaa. Pari tuntia kestäisin vielä, mutta yön yli on liikaa.
Meidän kyydillä tulee muitakin, jotka ovat jo suunnitteleet etukätee jäävänsä sinne yöksi.
Onko ok olla menemättä ollenkaan? Jos ei ole mahdollisuutta olla vain vähän aikaa.
Voinko oma mielenterveyteni tähden kieltäytyä?
Onko olemassa pakollisia sosiaalisia velvollisuuksia?
Onko tämä noloa? Mitäs jos ihmiset ihmettelee?
Ajattelin, että kai kestän yhden yön, mutta nyt en pysty muuta ajattelemaankaan. Tuleva visiitti valtaa ajatukseni ja mieleni. Ahdistaa.
Mies tuskin tykkää kovin hyvää jos kieltäydyn. Usein kieltäydyn sosiaalisista menoista ahdistuksen vuoksi.
Kommentit (4)
No ei ole pakko. Kerro miehellesi jo ajoissa ettet aio tulla.
Monesti ahdistavat asiat valtaavat mieleni ja etukäteen stressaan jo useita päiviä ennen ahdistavaa tapahtumaa. Yritän monesti tsempana itseäni, mutta nykyään se on yhä vaikeampaa.
Aattona olemme miehen äidillä yötä. Se vielä menettelee. Aika paljon tässäkin tulee mulle sosiaalisia haasteita.
Ap.
Minuakin ahdistaa yökylään meno. Usein kerron hyvissä ajoin enkä jätä siitä viime hetkeen .
Minuakin ahdistaa yökyläily enkä siksi sitä harrasta. Olet aikuinen, sulla on oikeus tehdä just niinku itse haluat. Älä tuhlaa elämääsi muiden miellyttämisen.