Kuntosaliharjoittelun aloitus, kokemuksia!
Ketään muuta täällä, joka olisi hiljattain aloittanut kuntosaliharjoittelun?
Onko jo tuloksia näkynyt, tuntunut?
Itsellä nyt kuukausi takana. Tavoitteena lihaskunnon parantaminen ja kiinteytyminen, ekstrana jos tulee painonpudotus niin hyvä niin.
Tässä kuukauden aikana on saanut nostaa painoja laitteissa, mutta muuten en ole juurikaan huomannut eroa. Muuta kuin että uni tulee paremmin, kun olen fyysisesti niin väsynyt.
Vähän turhauttaa, kun kuitenkin käyn salilla 3 krt/ vko ja tunnin kerrallaan. Mut kai sitä vaan on oltava kärsivällinen..
Millaisia kokemuksia teillä?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Millaisia tuloksia odotat näkeväsi? Minä olen treenannut säännöllisesti 9 vuotta joista viimeiset 4 crossfitiä. Nyt vasta alan oikeasti huomata selkeämpää lihaserottuvuutta, joka ei liity pelkästään matalampaan rasvaprosenttiin. Sporttinen kroppa vaatii tosi paljon työtä.
Mitäköhän sä oot siellä salilla tehnyt, jos on noin kauan mennyt? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia tuloksia odotat näkeväsi? Minä olen treenannut säännöllisesti 9 vuotta joista viimeiset 4 crossfitiä. Nyt vasta alan oikeasti huomata selkeämpää lihaserottuvuutta, joka ei liity pelkästään matalampaan rasvaprosenttiin. Sporttinen kroppa vaatii tosi paljon työtä.
Mitäköhän sä oot siellä salilla tehnyt, jos on noin kauan mennyt? :D
En ole vastaaja, mutta mulla on samansuuntaisia kokemuksia. Riippuu kuitenkin varmaan siitä, että mitä pitää sporttisena: se mikä jollekin toiselle on sporttinen kroppa, ei välttämättä mulle ole sitä. Tosin mulle niinkään ei ole tärkeää se, kuinka mikäkin lihas erottuu, vaan mitä kropalla voi tehdä. Progressio vaativissa jutuissa tapahtuu kuitenkin sekin suhteellisen hitaasti, mikä on tottakai tietysti toisinaan turhauttavaa.
Minä aloin tekemään about kuukausi sitten punnerruksia kotona ja lihaksia on tullut selkeesti käsiin, sekä voimat kasvanut tosi paljon. Teen 50-90 KEVENNETTYÄ punnerrusta yhteensä päivässä (ripoteltu pitkin päivää) teen eri variaatioilla (kapea ote, leveä ote, jalat matalan korokkeen päällä yms)
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin tekemään about kuukausi sitten punnerruksia kotona ja lihaksia on tullut selkeesti käsiin, sekä voimat kasvanut tosi paljon. Teen 50-90 KEVENNETTYÄ punnerrusta yhteensä päivässä (ripoteltu pitkin päivää) teen eri variaatioilla (kapea ote, leveä ote, jalat matalan korokkeen päällä yms)
Lihaksia tullut? Olet lääketieteellinen ihme, kun on kerta tullut uusia lihaksia
Vierailija kirjoitti:
jos vaimo, äiti tai sinä itse sanot lihaksiesi kasvaneen se ei välttämättä pidä paikkaansa. varsinkaan noin lyhyen harjoittelun jälkeen.
Katkerat punttipatet kommentoimassa, kun lihaksilla ei saanutkaan naista :D
Vierailija kirjoitti:
4-5kk menee niin alkaa peilistä näkemään tuloksia 👍
joo just näin kunhan muistaa antaa vielä kasvuainettakin riittävästi
Salilla käynti ei ole kärsimättömien hommaa, asiat tapahtuu hitaasti, etenkin jos laihduttaa samalla. Tämä ei tarkoita etteikö silti kannattaisi käydä. Hyvä asia on pyrkiä aina käyttämään suurempia painoja niin kuin olet tehnytkin, toki niissä rajoissa että liikkeet pystyy silti tekemään puhtaasti ja paikkoja hajottamatta.
Itse huomasin pari kuukautta aloittamisen jälkeen että tasapaino oli parantunut, pyörällä ajaminen ilman käsiä oli paljon helpompaa. En siis kannusta ilman käsiä ajamiseen mutta noin esimerkkinä :D
Nyt 5 kk treenaamisen aloittamisesta. Synnytyksestä 8 kk, joten olen tehnyt paljon kehonpainoharjoitteita, askelkyykkyjä, punnerruksia ym. Kerran viikossa olen tehnyt laitteilla isommilla painoilla (2 kk ajan).
Tulokset: ryhti ja vartalonkannatus on parantunut selkeästi, vatsa ei enää pömpötä. Pakarat ovat kiinteytyneet ja koko persus noussut ylemmäs. Yleiskunto on kohonnut.
Ei näy radikaalia muutosta, mutta sellainen yleinen ryhdikkyys on parempi ja kroppa vähän kiinteämpi.