Alan katua muuttoa. Tässä asunnossa ei ole muuta vikaa kuin keittiö YLÄKERRASSA, en uskonut ostohetkellä sen olevan ongelma
Mutta nyt olen ihan kypsä raahaamaan painavia ostoksia yläkertaan,
Kommentit (63)
Siirtäkää keittiö alakertaan. Maksaa tietysti, mutta onhan tuollainen vähän outo ratkaisu ollut talon rakentajalla.
En tajua mikä aivopieru on tuo että keittiö rakennetaan yläkertaan! Äidillä ja isäpuolella on ja nykyään kun isäpuolella on huono selkä ja äidillä reuma niin ongelmana kuka kantaa ruoka-kassit ylös, joutuvat varmaan muuttamaan ihan tämän seikan vuoksi.
Sama ongelma, eikä tässä talossa ole hissiä 🤔
Meillä on myös! Rivitalo: ylhäällä yksi makuuhuone,olohuone,keittiö, alhaalla 2 makuuhuonetta ja sauna. Ostimme tämän hinnan ja sijainnin perusteella vaikka kulmia kyllä kohotutti se ettei keittiö ole alhaalla kuten yleensä on. Joutuuhan toki portaissa ramppaamaan muutenkin,mutta jos esim. tulisin raskaaksi voisi olla vaikeaa kiivetä ylös ison mahan kanssa syli täynnä ostoksia kun mieskään ei aina ole kotona.
Jos asunto on omistusasunto olisi invahissi portaisiin mahdollinen?
Raahaa ensin vain ne, jotka pitää laittaa jääkaappiin ja loput myöhemmin.
Meillä on keittiö ja olohuone yläkerrassa, ja omasta mielestä ihan loistava pohjaratkaisu! Ylhäällä on valoisampaa sekä ikkunasta kivemmat näköalat. Makuuhuoneet alhaalla, ja siellä onkin hyvä olla vähän hämärämpää, eikä niitä maisemiakaan nukkuessa kaipaa.
Voi tosiaan sitten ikäihmisenä olla ongelma, jos alkaa fysiikan kanssa tulla ongelmia, mutta keski-iässä vielä toimii hienosti. Eräs naapurin ikäihmisistä asensi portaisiin tuolihissin, jolla pääsee liikkumaan kerrosten välillä, kun ei halunnut vuosikymmenien kodistaan mihinkään muuttaa.
Mulla on alakerrassa ja omalla ulko-ovella varustettuna. Autolla pääsee oven viereen. Itse tehty.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on keittiö ja olohuone yläkerrassa, ja omasta mielestä ihan loistava pohjaratkaisu! Ylhäällä on valoisampaa sekä ikkunasta kivemmat näköalat. Makuuhuoneet alhaalla, ja siellä onkin hyvä olla vähän hämärämpää, eikä niitä maisemiakaan nukkuessa kaipaa.
Voi tosiaan sitten ikäihmisenä olla ongelma, jos alkaa fysiikan kanssa tulla ongelmia, mutta keski-iässä vielä toimii hienosti. Eräs naapurin ikäihmisistä asensi portaisiin tuolihissin, jolla pääsee liikkumaan kerrosten välillä, kun ei halunnut vuosikymmenien kodistaan mihinkään muuttaa.
Meillä on ratkaistu asia niin, että keittiö ja olohuone on etelään ja näköaloihin päin, ja makuuhuoneet pohjoiseen.
No hei, ota kuntoilun kannalta! Mekin autottomia kannamme ostokset kaupasta tai bussipysäkiltä. Kotimme on hissittömän talon 3. kerroksessa. Välillä kirpaisee, mut sit miettii, että kunto ainakin pysyy hyvänä :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on alakerrassa ja omalla ulko-ovella varustettuna. Autolla pääsee oven viereen. Itse tehty.
Ai, mulle tää ois unelma....paljon kokkaavalle ja isoja raaka-aine-eriä kerrallaan hankkivalle.
Hmm. No aika moni asuu luhtitalon yläkerrassa ja se kauppakassien raahaaminen ei ole mikään ongelma. :D tai esim itse asun pienkerrostalon 2.kerroksessa. Ei ole hissiä ja lastenvaunutkin raahaan aina portaita "rommuuttamalla." En viitsi viedä vaunuvarastoon kun sieltä on rattaita varastettu.
Minnimaaria kirjoitti:
Meillä on myös! Rivitalo: ylhäällä yksi makuuhuone,olohuone,keittiö, alhaalla 2 makuuhuonetta ja sauna. Ostimme tämän hinnan ja sijainnin perusteella vaikka kulmia kyllä kohotutti se ettei keittiö ole alhaalla kuten yleensä on. Joutuuhan toki portaissa ramppaamaan muutenkin,mutta jos esim. tulisin raskaaksi voisi olla vaikeaa kiivetä ylös ison mahan kanssa syli täynnä ostoksia kun mieskään ei aina ole kotona.
Sitten viedään tavara kerrallaan.
Huutista miten laiskoja jotkut ovat !:DD
Se keittiöhän nyt on ja pysyy siellä yläkerrassa jos ette remonttiin ala. MUTTA jos alkaisitkin ajattelemaan että mitäs sitten, ei kai niitä raskaita ostoksia joka päivä tarvitse kantaa. Ja kantamisessakin menee vaan muutama minuutti. Loppupelissä pieni ongelma, ehkä hieman outo ratkaisu rakentajalta, mutta ei kannata tehdä siitä liian isoa. Onnea uudesta kodista ja eipähän ole ihan tavanomainen koti :)
Voi kuinka ikävää. Osta trangia ja kokkaa pihalla. Joskus sitä joutuu tekemään jotakin, mutta kaikille se ei sovi.
Te valittajat ette siis voisi asua kerrostalossa tai luhtitalossakaan, niissä kun lähes aina pitää nousta ainakin yhdet rappuset asuntoon, jopa vaikka olisi ensimmäinen kerros? Vai muuttuuko ne rappuset ongelmaksi vain kun ovat oman asunnon sisällä? Miten jaksatte ylipäätään asua kaksikerroksisessa asunnossa kun rappusia joutuu joka tapauksessa kulkemaan... Tämä on kyllä laiskuuden huippu, että ei jaksa muutamaa porrasta nousta.
Kyllä keittiö ja olohuone kuuluu alakertaan ja makuuhuoneet yläkertaan, piste.
Minnimaaria kirjoitti:
Asuimme lapsena ollessani tällaisessa rivarissa Espoossa. Minusta se oli jo silloin lapsena omituinen ratkaisu.
Voihan rähmä! 👍