Joko miehenne on tehnyt perheellenne joulun?
Onko hän organisoinut sukulaisten lahjat ja kyläilyt ja esivalmistellut menun? Onko jouluverhot silitettyinä ikkunoissa ja lasten lahjat jo paketeissa.
Kommentit (42)
Ai huono provo, kun nainen ei teekään kaikkea tai suurinta osaa?
Kyllä. Hankki kuusen, laittoi sen kuusenjalkaan ja valot siihen. Hankki lahjat sukulaisilleen. Paistoi joulukalan. Kävi ruokaostoksilla. Hankki lahjan minulle. Osti matkan itselleen ja lapsillemme ja lähtee reissuun jouluksi heidän kanssaan. Ja minä saan levätä kotona. Tämä on minun toivejouluni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Hankki kuusen, laittoi sen kuusenjalkaan ja valot siihen. Hankki lahjat sukulaisilleen. Paistoi joulukalan. Kävi ruokaostoksilla. Hankki lahjan minulle. Osti matkan itselleen ja lapsillemme ja lähtee reissuun jouluksi heidän kanssaan. Ja minä saan levätä kotona. Tämä on minun toivejouluni.
Tässä oli yllättävä käänne :D Onnea toivejoulusta, kuulostaa upealta!
Vierailija kirjoitti:
Ei, meillä se tekee, joka nauttii ja haluaa näin tehdä, eli minä. Kustannuksiin hän kyllä osallistuu jopa suuremmalta osin.
Kuinka hienoa, että joku muukin ihan oikeasti ajattelee näin! Miellä sama juttu. Kun olen tätä pohtinut, niin on taas muita asioita mitä mies tekee, mistä minäkin saan nauttia. Käymme kesällä retkillä moottoriveneellä, ja ei mieheni taas velvoita minua huolehtimaan veneestä. Sama juttu on moottoripyörän kanssa, en tee muuta kuin istun kyytiin. Välillä tuntuu että osa porukasta unohtaa ne miehen tekemiset kokonaan ja pyörii vain oman napansa ympärillä.
Ei olla kumpikaan tehty muuta, kuin ostettu toisillemme ja omille lapsuudenperheillemme lahjat. Torttuja ollaan paistettu etukäteisfiilistelyksi.
Jouluksi reissuun. <3
Ollaan tuore aviopari ja tuntuu ettei kumpikaan oikein osaa vielä laittaa joulua niin että tulis selkärangasta. Juteltiin,että ensi vuonna hommataan vaikka kuusi ja tehdään jotain jouluista ruokaa.
On siivonnut monta tuntia, hakenut kuusen omasta (ei kunnan eikä valtion) metsästä ja hankkinut vinon pinon lahjoja. Ruokaa ei laita.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on ollut tehtävänä ostaa yksi joululahja jo tässä muutaman viikon ajan. Ei ole onnistunut hoitamaan. Liike on auki vielä yhtenä päivänä ennen joulua, katsotaan miten käy. Kyseli myös minulta, mitä hänen vanhemmilleen ostetaan. Totesin, että keksipä ihan itse, minä en aio asiaan puuttua.
Muuten on hyvä mies, mutta tää lahjojen hankkiminen ei ole hänen vahvuutensa.
Olisihan siinä vähän joulun henkeä, jos auttaisit miestä pulassa. Miesparat kyllä osaavat ostaa lahjoja, mutta on se monelle stressi, kun ei se lahja kuitenkaan mieleinen useinkaan ole.
Mies on hankkinut jo lahjoja ja ostanut joulukukat ja osan ruuista. Mä olen ollut kipeänä sängyssä koko viikon, siinä mun panos. Kun toivun tästä, käyn kaatamassa kuusen, toivottavasti viimeistään maanantaina. Yleensä mies huolehtii joulusta enemmän, kun se merkkaa hänelle enemmän. Ihana mies se on. Sinkkuvuosinani panostin tosi vähän jouluun.
n53
Ei se sitä yksin joudu tekemään. Kyllä me muut autetaan. Lapset just siivoo viimeisiä leluja pois että mies pääsee imuroimaan ja pesemään lattiat kunhan tulee viimeisiltä joululahjaostoksilta. Lapset on pyyhkineet pölyt ja kiillottaneet peilit. Minä hoidan ruokapuolen.
Se mainos tuli mieleen missä tyypit tekee hirveen homman joulun järjestämiseen. Jouluntekijät tai joku sellainen. Mikä mainos oli, kun en muista.
Meill eistressata joulusta. Lapset ovat koristelleet, minä ostin omille sukulaisilleni lahjat ja lapsille olemme miettineet ja ostaneet yhdessä. Ruuat ostetaan valmiina, kauppalistan tosin tein minä ja mies saa ne hakea.
Ei ole tehnyt mitään vaikka ilmoitin etten itse aio hoitaa yhtään mitään. No, kyllä hän aattona tulee aktivoitumaan ja äkseeraamasn lapset siivoamaan. Itse ajattelin olla silloin ihan jossain muualla.
Tuollahan se makoilee sohvalla.
Ajattelin just, et pitäis erota.
En kyllä tuu toimeen taloudellisesti, jos erottais.... Niin ehkä mä taas laitan ja teen kaiken.
Anopille voi vähän eetuilla... No ehkä en kuitenkaan. Se on jo niin vanha, säälix käy, anoppia.
Ei ku Joulumieltä vaan...
Vierailija kirjoitti:
Tuollahan se makoilee sohvalla.
Ajattelin just, et pitäis erota.En kyllä tuu toimeen taloudellisesti, jos erottais.... Niin ehkä mä taas laitan ja teen kaiken.
Anopille voi vähän eetuilla... No ehkä en kuitenkaan. Se on jo niin vanha, säälix käy, anoppia.Ei ku Joulumieltä vaan...
Rahan eteen joutuu tekemään jotakin. Hyvää Joulua sinne.
On se hyvä, että itse on sinkku kun lukee tätäkin ketjua.
M37
Joulun laittoon ei ole osallistunut muuta kuin viemällä takaisin varastoon joulukuusen laatikon. Sen sijaan ottanut päävastuun arjen pyörityksestä ja kotitöistä nyt, kun meille syntyi 2 viikkoa sitten toinen lapsi. Itse hoidin kaikki jouluvalmistelut raskaana ollessani pikkuhiljaa ja se sopi minulle oikein hyvin, kun aikaa oli ja mies ei muutenkaan juuri joulusta välitä. Jouluruuista ei tarvitse stressata, koska pääsemme valmiiseen pöytään vanhempieni luokse. Kaikin puolin kiitollinen olo miehestäni.
Vierailija kirjoitti:
M37
Hankitko jouluruokia vai menetkö äidin joulupöytään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M37
Hankitko jouluruokia vai menetkö äidin joulupöytään?
Mitähän merkitystä tällä on? Eikö vanhemmilla saa käydä, vai mistä on kyse? Jouluahan on palko viettää, siksi kun sinä vietät vai?
On tehnyt! Mies tekee Joulun.
Illalla pannaan taas makkaraa suoleen.