Kosmetiikka vlogaajat/blogaajat & tuotteiden määrä
Mua on alkanut ihmetyttää, kun monet tuntuvat tykkäävän näistä kosmetiikka/meikki -aiheisista blogeista ja vlogaajista. Jos ei tuo ole pääaiheena, niin ainakin usein hyvin keskeisessä roolissa blogissa tai kanavalla.
Eikö ketään muuta ihmetytä se älytön meikkien, hajuvesien ja muiden purnukoiden määrä yhdellä ihmisellä? Noilla voi helposti olla kymmeniä luomiväripaltteja, kymmeniä ellei satoja huulipunia sekä hirveä läjä kaiken maailman voiteita ja suihkeita ja erikoistuotteita. Toisilla on kosmetiikalle jopa oma huone ja lisää hankitaan tasaiseen tahtiin, kun tulee näitä ostosten esittely -videoita.
Mihin yksi ihminen tarvitsee tuollaista määrää?? Yleensä kosmetiikka menee vielä vanhaksi esim. vuoden kuluessa, joten käyttävätkö nuo vanhentuneita tuotteita vai heittävätkö ne lähes käyttämättöminä roskiin? Jännä miten joissain asioissa painotetaan ekologisuutta ja kestäviä arvoja, mutta sitten toisille alueille se ei tunnu ulottuvan.
Kommentit (5)
Jossain vaiheessa näkyi niitä kosmetiikan declutter-videoita ja niissä ainakin heitettiin tarpeettomat roskiin. Itse silloin mietin, ettei järjen häivää tuollaisessa.
Ja kai touhusta on kritiikkiäkin annettu, kun toiset vlogaajat sanoivat ettei lisää jatkossa tule ilman, että joku vanha tuote loppuu.
Mä olen varma, että jotkut noista käyttävät tuotetta vain sen testivideon yhteydessä ja sitten nakkaavat nurkkaan pölyttymään.
Ei nämä kosmetiikkavlogit enää ole kovin suosittuja. Esim. Makeuppirita ja monet muut joko lopettaneet tai hiljentäneet oleellisesti tahtia.
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä kosmetiikkavlogit enää ole kovin suosittuja. Esim. Makeuppirita ja monet muut joko lopettaneet tai hiljentäneet oleellisesti tahtia.
En seuraa suomalaisia, mutta ainakin maailmalla tuo genre on edelleen hyvin suosittu.
On niitä ostosten esittelyvideoita muistakin aiheista kuin kosmetiikasta ja usein täyttä kerskakulutusta. Mun teini katsoi joskus videota, jossa tyyliin 19v opiskelijatyttö oli shoppaillut lomamatkallaan mm. Louis Vuittonilla ja Chanelilla. Tyttö myös asui sangen hienossa kämpässä, ajoi kalliilla autolla ja selitti, että käy opiskelun ohella töissä ja rahoittaa touhun sillä. Hohhoijaa, ei ihme että nuoret joutuvat pikavippikierteeseen, kun alkavat pitää tuollaista rikkaan perheen lapsen meininkiä "normaalina" elintasona.