Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikös kuntouttava työtoiminta ole tarkoitettu kuntoutustuella elävien työnpaluun helpottamiseksi?

Vierailija
20.12.2019 |

Mitä ihmettä sinne sitten ohjataan nykyään terveitä pitkäaikaistyöttömiä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä voisi luulla. Esimerkiksi, jos tulee työkokeilussa täyteen 12 kuukautta, niin edessä on 24kk kuntouttavaa. Siitä ei täällä keskustella. Palkkatukea kyllä lupaillaan, mutta se on tyhjää puhetta.

Vierailija
2/7 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nimenomaan! Siihen käytännössä pakotetaan ihan väärillä, suorastaan lainvastaisia perusteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No! Miten sen ottaa. Terveetkin voivat tarvita kuntouttavaa. Osa kuntouttavassa olevista on siellä mielellään. On siinä jotain hyvääkin, vaikka korvaus on huono.

Vierailija
4/7 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtona on usein työkokeilu (jota käytetään siksi, että halutaan selvittää työkuntoa ja osaamista). Mutta kun työtön ei siihen suostu, niin vaihtoehtona on karenssi tai kuntouttava työtoiminta eli viranomainen pyrkii joustamaan viimeiseen asti, työtön taas ei.

Vierailija
5/7 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavaan ohjataan lainvastaisesti työkykyisiä koska kunnat/kaupungit säästävät. Sen sijaan että maksettaisiin sakkoja valtiolle pitkäaikaistyöttömistä, valtio maksaakin kunnille/kaupungeille kuntoutujista.

Vierailija
6/7 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavaan ohjataan lainvastaisesti työkykyisiä koska kunnat/kaupungit säästävät. Sen sijaan että maksettaisiin sakkoja valtiolle pitkäaikaistyöttömistä, valtio maksaakin kunnille/kaupungeille kuntoutujista.

Eikö se olisi hyödyllisempää, että käy kuntouttavassa neljä tuntia viikossa, niin ei aiheuta niitä sakkomaksuja.

Vierailija
7/7 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä voisi luulla. Esimerkiksi, jos tulee työkokeilussa täyteen 12 kuukautta, niin edessä on 24kk kuntouttavaa. Siitä ei täällä keskustella. Palkkatukea kyllä lupaillaan, mutta se on tyhjää puhetta.

Onko tosiaan 12 kuukauden työkokeiluja? Mä olin kuukauden ja toista kertaa en ala siihen ilmaistyöhön. Työkkäriin olen kertonut kuinka yritykset käyttää sitä hyväksi ja mä otan ennemmin karenssin kuin lähden siihen uudestaan. Kuntouttavaa käytetään myös väärin. Piykäaikaistyötön kun laitetaan kuntouttavalle siitä voi tulla ikuisuustyötön. Työpaikkaa hakiessa sitä kuntouttavaa ei kannata mainita. Ellei sitten halua varmistaa ettei pääse siihen työhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi