Kahvista tulee heti masennus ja vihainen olo!
yritän aloittaa silti päivän muka virkistämällä itseäni kupilla kahvia, kuitenkin tunnin päästä olotila on
vihainen
masentunut
paha maku suussa koko loppupäivän
miksi tätä myrkkyä ei kielletä lailla? paavihan tuon paskamyrkyn toi eurooppaan 1500 luvulla sitä ennen sitä pidettiin paholaisen juomana
Kommentit (28)
Älä sitten juo kahvia. Minä tykkään kahvista eikä mulla tule siitä yhtään huono olo. Miksi ihmeessä se pitäisi kieltää? Koska se ei sovi _sulle_?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kieltää lailla, koska sinä et tykkää?
Joltain taitaa olla todellisuus hämärtynyt. Minä en juo juomia, joista en pidä tai tulee huono olo. Toiset saavat niistä vapaasti nauttia. Yhteiskunnassa on kieltoja jo ihan liikaa.
Kahvilla on jännä asema Suomessa. Sitä käytetään niin paljon ja se on niin pyhää että siitä negatiivisesti sanovat ihmiset potkitaan maanrakoon. Heti perään toitotetaan terveysvaikutuksia.
Itse olen suuri kahvin ystävä mutta tiedostan myös se että orastavat paniikkioireeni, ahdistustuskohtaukset ja unettomuusongelmat johtuvat siitä. Tupakan polton lopetettuani aloin käyttämään säännöllisesti kahvia. Se on ainoa huumeeni enkä ole siitä toistaiseksi luopumassa mutta tiedostan riskit.
On muuten jännä, minulla on tuttavia, joilla on lääkitystä paniikkioireisiin mutta juovat kahvia. Heidän lääkärinsä eivät ole KOSKAAN edes maininneet tai ehdottaneet että lopettamista voisi harkita. Vähän sama kuin lihavalle määrättäisiin laihdutuspillereitä mutta annettaisiin jatkaa jokapäiväistä rullakebab ja kermakakun syöntiä.
Kahvi Suomessa on PYHÄ ja jos siitä pahaa puhuu niin muilutuksen ansaitsee.
Minuun kahvi vaikuttaa juuri noin. Ensin pieni noste, joka kestää hyvin vähän aikaa. Sitten laskut ja masennus, varsinkin sen jälkeen jos kahvin lopettaa muutamaksi päiväksi. Nykyään kahvin juominen tekee vain vihaiseksi. Kahvi on todella vahva piriste, ihmiset eivät vaan huomaa sitä. Harva uskaltaa edes yrittää lopettaa, koska se on vaikeeta.
jeesusonherra kirjoitti:
Kahvilla on jännä asema Suomessa. Sitä käytetään niin paljon ja se on niin pyhää että siitä negatiivisesti sanovat ihmiset potkitaan maanrakoon. Heti perään toitotetaan terveysvaikutuksia.
Itse olen suuri kahvin ystävä mutta tiedostan myös se että orastavat paniikkioireeni, ahdistustuskohtaukset ja unettomuusongelmat johtuvat siitä. Tupakan polton lopetettuani aloin käyttämään säännöllisesti kahvia. Se on ainoa huumeeni enkä ole siitä toistaiseksi luopumassa mutta tiedostan riskit.
On muuten jännä, minulla on tuttavia, joilla on lääkitystä paniikkioireisiin mutta juovat kahvia. Heidän lääkärinsä eivät ole KOSKAAN edes maininneet tai ehdottaneet että lopettamista voisi harkita. Vähän sama kuin lihavalle määrättäisiin laihdutuspillereitä mutta annettaisiin jatkaa jokapäiväistä rullakebab ja kermakakun syöntiä.
Kahvi Suomessa on PYHÄ ja jos siitä pahaa puhuu niin muilutuksen ansaitsee.
True that! Itsekin pidän kovasti kahvin mausta, mutta jo kupillinen aiheuttaa todella pahat vieroitusoireet... ahdistus, masennus ja paniikkioireet. Aloitin kahvinjuonnin vasta aikuisena, ja vaikka join vain sen kupillisen aamuisin niin ei mennyt kauaa kun olin ihan sekaisin. Onneksi muutaman viikon kuluttua aloin epäillä kahvia, lopetin ja palasin omaksi normaaliksi itsekseni. Kerrasta en vielä uskonut, mutta muutaman kokeilujakson jälkeen oli todettava kahvin todellakin olevan myrkkyä. Vika ei tietenkään ole itse kahvissa vaan sen sisältämässä kofeiinissa. Nyt nautiskelen kofeiinittomasta kahvista ilman sivu- ja vieroitusoireita :)
Minulle kahvi aiheuttaa omituisen kylmän hikoilun, paineen tunteen rintaan ja levottomuutta sekä tärinää. Vaikuttaako jotenkin verenpaineeseen... olen aina ollut enemmän teeihminen, mutta mies on painostanut juomaan aamuisin myös kahvia. Nyt pyrin tavasta eroon, sillä olen todennut voivani paremmin, kun en kahviin koske. Kahvi tosin auttaa ummetukseen, sillä sen jälkeen tulee kiire veskiin :D
Kyllähän teessäkin on kofeiinia, mutta jostakin syystä se ei aiheuta fyysistä pahaa oloa.
Luultavasti omat paniikkioireet johtuu kahvista, ja tärinä, kun ne ilmestyy ja pahenee tosiaan vain mitä enemmän kahvia juo. Toisaalta saatan olla allerginenkin. Silti juon päivittäin.
Mutta joillekin kahvi ei aiheuta mitään negatiivista, miksi se pitäisi kieltää kun ei kukaan pakota juomaan?
Mitäs litkitte sitä hirveää suodatinsumppia.
Ostakaa kunnon papuja, mylly ja espressopannu.
Minä en tykkää enkä puolusta kahvia.
Tykkään syödä lampaan lihaa, en hesburgerin veke "hampurilaista".
Tänään on ruokana yellow tuna paketti desi basmati riisillä ja kuppi liptonia, yellow lipton. Hiiohei! Nyt tonnikalaa "tekemään"
Mä tulin masentuneeksi ja vihaiseksi tästä sun aloituksesta.
Kuvitelkaa lidlin yellow tuna fish purkki ja kahvia päälle..... pitkä oksennus.
1kuppi kahvia valikoiduin päivin väsymykseen 2-3litralla hanavettä ajaa kyllä vesittämisen asian paremmin kuin kokonainen termari kieltäytyen brazil kuppi kahvista.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs litkitte sitä hirveää suodatinsumppia.
Ostakaa kunnon papuja, mylly ja espressopannu.
minulla on tössä espresso gaytin ja lavazzaa. Oksennus on liian lähellä.
Kahvin juojien toitottaminen keittämisestä on kyllä kuraa.
Useampi valittaa että kahvista tulee sitä ja tätä huonoa oloa. Ratkaisu on niin yksinkertainen ettei juo sitä.
Mullakin tulee sahdista oksennus enkä siksi juo sitä. Tosin en laske yhtä suullista juomiseksi kun se tulee sekunneissa ulos. Huomasin sen jo ensimmäisestä kerrasta. Toisen kerran juhlissa hartolan suunnalla juhlien isäntä kehui sahtiaan mailman parhaasi ja painosti maistamaan vaikka olin sanonut että siitä tulee yrkkä. Mies aivan loukkaantui kun jouduin juoksemaan puskan juurelle oksentamaan.
Kahvillahan on terveyttä edistäviäkin vaikutuksia eikä sen kaava poikkea teen kaavasta kuin yhden sakaran verran. Erittäin hyvä juoma.
Minua hämmästyttää teenjuojien fanaattisuus, siinä on myös ihan miltei samoja aineita kuin kahvissa. Miksi tuo kahvin ja kahvinjuojiin alentava asenne? Kertokaa se, ihan tosi, kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Kahvillahan on terveyttä edistäviäkin vaikutuksia eikä sen kaava poikkea teen kaavasta kuin yhden sakaran verran. Erittäin hyvä juoma.
Nyt kyllä puhut, kirjoitat ja näet pupua.
En ymmärrä tätä maapallon pahuuden lähdettä joka sekoittaa kaiken eikä kunnioita aitoa ja alkuperäistä.
Tätä ilmenee liikaa. Tee on tee eikä teen kanssa ole mitään tekemistä kahvin kanssa. Toki tätä on olemassa mutta parempi on kun on minun kaltaisia olemassa näkemässä järkeä.
En risteyttäisi f1 chiliä aitoon ja alkuperäiseen siniseen bee mentalisuuden chacran hedelmällisempään chiliin jota yrität kertoa. Kromosomini ei saa järkeä sanomastasi. Tee ja kahvi on täysin eri asia. En sekottaisi öljyä veteen.
Vierailija kirjoitti:
Minua hämmästyttää teenjuojien fanaattisuus, siinä on myös ihan miltei samoja aineita kuin kahvissa. Miksi tuo kahvin ja kahvinjuojiin alentava asenne? Kertokaa se, ihan tosi, kysyn.
Teen juomisesta tuleva teobromiini käpyrauhaseen on puhtaampi ja jalompi sekä tasapainoisempi kuin kahvin, sekä tee tuottaa järjestelmällisempiä ajatuksia jotka taas vaikuttavat yleiseen asenteeseen ja itsekuriin enemmän pohjautuen realismiin.
Olen teen juoja enkä kyllä tunnista itseäni aivopierussasi mistä selitit.
Teen juojia ja kiinaa sorretaan täysin päättömästi, "kiitos kuningattareen".
Ahdistuksesta kärsivänä olen jättänyt kofeiinin. Kahvi on Suomessa pyhä, mutta ei sitä silti väkisin kurkkuun kaadeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä puhut, kirjoitat ja näet pupua.
En ymmärrä tätä maapallon pahuuden lähdettä joka sekoittaa kaiken eikä kunnioita aitoa ja alkuperäistä.
Tätä ilmenee liikaa. Tee on tee eikä teen kanssa ole mitään tekemistä kahvin kanssa. Toki tätä on olemassa mutta parempi on kun on minun kaltaisia olemassa näkemässä järkeä.
En risteyttäisi f1 chiliä aitoon ja alkuperäiseen siniseen bee mentalisuuden chacran hedelmällisempään chiliin jota yrität kertoa. Kromosomini ei saa järkeä sanomastasi. Tee ja kahvi on täysin eri asia. En sekottaisi öljyä veteen.
Kahvi onkin terveyspommi! Se ehkäisee dementiaa, nostaa kipukynnystä ja on tärkeä antioksidantin lähde
Kahvin juomisesta ei kannata potea huonoa omatuntoa. Emeritusprofessori listaa kahvin terveysvaikutukset ja kertoo, kuinka monta kuppia kahvia tulisi juoda päivässä. Lue vastaukset myös muihin kahvista yleisimmin kysyttyihin kysymyksiin!
Kahvi on kovassa nosteessa. Vuonna 2015 julkaistut, uusimmat amerikkalaiset ravintosuositukset ottivat kahvin ensimmäistä kertaa mukaan suositelluksi aineeksi ja viime vuonna kansainvälinen syöpäjärjestö päivitti kahvin syöpävaarallisesta aineesta syöpäneutraaliksi aineeksi. Arvio olisi voinut olla vielä parempi emeritusprofessori Jaakko Tuomilehdon mielestä.
”Arvostelen päätöstä, sillä on selkeää näyttöä, että kahvi vähentää maksasyöpää. Ihan tuore italialainen tutkimus osoitti kahvin suojavaikutuksen myös eturauhassyöpään”, Jaakko Tuomilehto kritisoi.
Kuinka terveellistä kahvi sitten on? Lue, mitä Tuomilehto kertoo suomalaisten suosikkijuomasta:
Mitkä ovat kahvin terveysvaikutukset?
Kahvi on oikea terveyspommi. Kahvi on muun muassa suomalaisten tärkein antioksidantin lähde, se sisältää kivennäisaineita, kuten kaliumia ja magnesiumia ja kahvin sisältämä kofeiini pienentää riskiä sairastua muun muassa Parkinsonin tautiin ja Alzheimerin tautiin. Kahvinjuonnin pienentävä vaikutus kakkostyypin diabetekseen sairastumiseen on myös kiistaton.
MAINOS
Lue lisää
Sydän- ja verisuonitautienkin on todettu olevan vähäisempiä kahvinjuojilla, samoin kahvi parantaa maksasolujen toimintaa eli maksasyöpää, rasvamaksaa ja maksakirroosia on kahvinjuojilla vähemmän kuin juomattomilla. Eläimillä testatuissa kokeissa kahvin on todettu myös vähentävän ihosyöpää joko juotuna tai iholle kaadettuna.
Kofeiini piristävä vaikutus on tuttu kaikille, mutta tutkimusten mukaan kahvia juoneille autokuskeille sattuu ajokokeissa vähemmän ajovirheitä. Lisäksi kahvi auttaa parantamaan urheilusuoritusta ja nostaa kipukynnystä.
Kahvi vaikuttaa aineenvaihduntaan suotuisasti, sillä kahvissa on kuitua, joka on suoliston terveyden kannalta tärkeää. Kahvista on apua myös painonhallinnassa. Tavallisessa kahvissa ei ole kaloreita, ja kahvi vähentää jonkin verran ruokahalua. Se myös estää hieman liiallisen sokerin imeytymistä elimistöön.
Mikä kahvi on terveellisin vaihtoehto?
Vaaleapaahtoinen suodatinkahvi on kaikista terveellisintä. Vaaleapaahtoista kahvia on käsitelty tummapaahtoista vähemmän, jolloin antioksidantit säilyvät.
Pitäisi kieltää lailla, koska sinä et tykkää?