Kuume ja ripuli - mikä avuksi
1v.3kk-ikäisellä tytöllämme on ollut vatsa löysällä (ei ripulia varsinaisesti, mutta sellaista " puoliripulia; vähän tavallista löysempää kakkaa, tulee useammin kuin ennen ja haisee pahalle...) kohta viikon verran. Parina päivänä on pukannut kuumettakin, äsken mittasin ja näytti 39,6 astetta.
Ostin Osmosalia eilen mutta ei ole ollut apua, ei tosin oikein juokaan kun ruoka- ja juomahalu on vähissä.
Koskahan kannattaisi viedä lääkäriin ja onko tähän mitään muuta kotihoitokeinoja kun vain huolehtia riittävästä nesteensaamisesta? Tähän asti muksu on ollut aivan terve joten sikäli tällainen sairastelu on tullut yllätyksenä.
Kommentit (2)
juttelee ja muuta niin kauan kun kuumetta on alle 39:n, mutta nyt on kyllä ihan sänkypotilas (nukkuu ja makaa vain) kuten viime maanantaina jolloin mittasin 39,3. Tiedä sitten mikä on kunnon selvää laskua...
Kuulin myöskin että tällaista on ollut muuallakin liikkeellä. Tiedä sitten onko joku virus tai pöpö mikä tarvitsisi antibioottikuurin kun ei viikossa mene ohi :(
Meidän pienemmällä, 1 v 9 kk, samalta kuulostavaa vaivaa. Nyt 3 päivä kun kuumetta tosi reippaasti ja ruoka ei maistu ollenkaan, juomakin niukasti. Olen pakkojuottanut ruiskulla vettä, välillä suostuu itse hörppäämään ja hieman myös mehua. Pari sipsiä söi (että saisi suolaa elimistöön...), onneksi! Itse epäilen vauvarokkoa, jossa yksi oire voi olla myös ripuli ja kai myös niulun punoitus (arkuus?) joka ehkä selittää myös ton huonon juomisen osittain.
Sain terveysneuvonnasta ohjeeksi, että lääkäriin vasta jos kunto selvästi heikkenee (meil esim. jaksaa välillä innostua kunnes kuume taas nousee) ja jos kuumelääke ei laske lämpöä.
toivotan jaksamista vanhemmille ja lapsukaiselle. ohihan nämä joskus menevät...
simam