Miksi aikuinen lapseni ei pidä yhteyttä
Kommentit (19)
Ammattivalittajako taas vauhdissa? Adoptioon annettu lapsi ei ole sinun lapsesi.
Annoitko kaikkea muuta kun rakkautta?
Lapsi ei pidä jommastakummasta vanhemmasta tai ehkä ei kummastakaan.
Onko se joku velvollisuus pitää yhteyttä? Ei hän ole pyytänyt syntyä. Itse pidän yhteyttä vanhempiin pari kertaa kuussa, se riittää.
Miksi täytyisi pitää? Ei vanhemmat ole elämän tärkeimpien ihmisten joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Ammattivalittajako taas vauhdissa? Adoptioon annettu lapsi ei ole sinun lapsesi.
Ei tämä ole ammattivalittajan aloitus.
En jaksa joka päivä soitella, joka tapauksessa sunnuntaina jo näemme
Katso peiliin. Sinussa on jotain sellaista mistä hän ei pidä.
Njaa ei se vanhemmille soittelu ole välttämättä ensimmäisenä mielessä kun oma itsenäinen elämä vie
Kiukuttaa. Haukuin taas vahingossa aikuisen lapseni ja ajoin hänet pois. Nyt ei vastaa enää puhelimeen.
Lapsen aikuistuessa on normaalia, että yhteydenpito saattaa harventua. Erityisesti jos vanhemmilla on halu ottaa kantaa hänen elämänvalintoihin ja asioihin joihin hän ei mielipidettä pyydä. Voi olla myös, että mitään varsinaista syytä ei ole kuin, että hän elää omaa aikuisen elämää, rakentaa omaa kotia ja perhettä tai viettää aikaa ystävien kanssa yms.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täytyisi pitää? Ei vanhemmat ole elämän tärkeimpien ihmisten joukossa.
Sano tämä mun tyttärille. Ne soittaa päivittäin ja ellen vastaa ne soittaa toisilleen, missä äiti ja onko kukaan jutellut sille tänään. Seuraavaksi soitetaan miehelle ja ellei sekään vastaisi tyttäret soittaisi varmaan 112.
Aikuinen lapsi ei pidä yhteyttä vanhempiinsa = huonot vanhemmat
Vanhemmat eivät pidä yhteyttä aikuiseen lapseensa = huonot vanhemmat
Vanhemmat aina syyllisiä...
Kysy ystävällisesti häneltä. Ehkä hän voi soittaa vaikka kerran viikossa tms? Jos vanhempi on ollut aiemmin kontrolloiva tai negatiivinen, arvosteleva - silloin yleensä pidetään etäisyyttä. Mutta voi olla joku muu syy tai paljon tekemistä talouden pyörittämisessä. Varmasti on kiitollinen siitä hyvästä mitä on tehty aiemmin hänen hyväkseen, vaikkei kiitellä koko ajan. Joillakin suomalaisilla ei vain ole asiaa tai puhuttavaa, koska jos soitan omalle vanhemmalle, hän puhuu vähemmän ja joudun olemaan itse äänessä.
Mitäs jos kysyisit asianomaiselta etkä tältä palstalta?
Ei minunkaan pidä.