Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eronnut nainen, miksi yhä edelleen käytät edellisen miehesi sukunimeä?

Vierailija
19.12.2019 |

Eiks olis aika ottaa tyttönimi käyttöön.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tyttönimi? Sehän on vanhemmilta täysin kysymättä peritty. Avioituessa sen sijaan valitsin tietoisesti puolison nimen koska sointi oli kauniimpi ja haluttiin sama nimi lasten kans. En oo pois vaihtamassa vaikka tavallinen nimi onki tämäkin.

Vierailija
22/27 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko käyttää yhä sen takia koska hän on lääkäri ja potilaatkin tunnistaa hänet paremmin kun meidän suvun  sukunimi on sellanen Korhonen-tyylinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nimihän on sen naisen vaikka eroaisi miehestä. Ei kai vaan joku mies ole vaatinut naista ottamaan miehen sukunimen ja nyt eron jälkeen itkee sitä, kun nainen ei vaihda nimeä? Ei tietenkään tarvitse vaihtaa. Nimi ei ole sukkiin verrattavissa oleva asia.

Jos miehellä on harvinainen, suojattu sukunimi niin naisen on pakko erotilanteessa luopua miehen sukunimestä.

Vierailija
24/27 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun nimeni on minun nimeni, oli se sitten tullut alunperin mieheni tai isäni mukaan. Minä en harrasta mitään lainanimiä.

Tässä tekstissäsi on hienoinen ristiriita; sinun nimesi on sinun, vaikka se on saatu mieheltäsi 😅👍 Olet suorastaan ryöstänyt nimen mieheltäsi 😊

Vierailija
25/27 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jekke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun nimeni on minun nimeni, oli se sitten tullut alunperin mieheni tai isäni mukaan. Minä en harrasta mitään lainanimiä.

Tässä tekstissäsi on hienoinen ristiriita; sinun nimesi on sinun, vaikka se on saatu mieheltäsi 😅👍 Olet suorastaan ryöstänyt nimen mieheltäsi 😊

Ei lahjojakaan palauteta, eikä se tee siitä ryöstämistä. Ristiriita on ainoastaan sinun päässäsi.

Vierailija
26/27 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jekke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nimihän on sen naisen vaikka eroaisi miehestä. Ei kai vaan joku mies ole vaatinut naista ottamaan miehen sukunimen ja nyt eron jälkeen itkee sitä, kun nainen ei vaihda nimeä? Ei tietenkään tarvitse vaihtaa. Nimi ei ole sukkiin verrattavissa oleva asia.

Jos miehellä on harvinainen, suojattu sukunimi niin naisen on pakko erotilanteessa luopua miehen sukunimestä.

Höpö, höpö, ei Suomessa enää ole erikseen suojattuja sukunimiä.

Minulla oli työkaveri joka meni toisen kerran naimisiin mutta piti ensimmäisen miehen sukunimen silti. Sitä hämmästelin.

Vierailija
27/27 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää suurempi kysymys.