Asun Tunisiassa. Oletko kateellinen?
Täällä saa nauttia ihanasta lämmöstä ja auringosta sekä rannoista.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Ja ihania mattoja ja värikkäitä seinä- ja lattialaattoja! Oikea sisustajan paratiisi!
Onko ne vaaleita vai tummia? Sinivalkoisia, vai okran värisiä? Millaisia kuvioita lastoissa on, oi, onko ornamentti kuvioita? Onko punasävyisiä vai aavikon yön sineä?
Onko sinistä lintua, siniharmaslla siivenkärki sulilla? Kaksi mustaa pilkkua, vasemmassa kyljessä? Oi, oletko nähnyt sitä? Kuullut sen kirkasta helmeilevää sointia? Kaskaidrn sirkutusta aamuyöstä?
Oletko nähnyt tuon se inisen linnun? Oletko toivonut samalla, sen suurimman toiveen? Toteutuvan toiveen tähdenlennon ja sinisen linnun liito radan kohdatessa, tunisian yössä?
No mitäs luulet? Asuisinko mieluumin maailman no 1. maassa vai kehitysmaassa? Mhhm
Okrahuilun sävelet yön kuutamossa, sinertävän taivaan alla. Sopraano okra. Tyyni meri, kuunsilta ja tähtitaivas. Palmupuu, jonka oksastossa apinaemo poikasensa kanssa. Poikanen painaa päänsä emon syliin.
Samassa kuuluu kahinaa ja korkeaa vihlovaa ääntä. Ääni rikkoo hiljaisuuden kammokduttavslla tavalla, siipien Loiske, lepstus.
Yötaivaalla näkyy suuren, kauniin linnun siluetti. Tiedän, se on lintu sininen. Kuuta vasten. Toivon, toivon toivon, maailman rauhaa ja oikeudenmukaisuutta.
Saan asua sivistysmaassa jossa on turvallista, puhdasta ja ihmiset suht täyspäisiä uskonasioissa ja tasa-arvossa. Asun maassa jossa on 4 vuodenaikaa.
En keksi mistä olisin kateellinen. Tunisiassa en halua koskaan edes käydä.
Vähän olen. Haluaisin itsekkin asua lämpimässä maassa. Tällä hetkellä tyydyn ahkeraan reissaamiseen :)
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan. Inhoan lämpöä.
Ei siellä mikään ihmeellinen keli ole https://lomasää.com/
Ilmaston puolesta olisin muuten kateellinen mutta en kyllä haluaisi asua tuossa apinatarhassa, enkä edes käydä.
Vierailija kirjoitti:
Wau. Olisi kiva kuulla, mitä olet nähnyt siellä, millaisia luonnon ihmeitä maassa on? Kuvittelisin jotain erämaata, dyynejä, palatseja, vapaita eläimiä, suloisia apinoita, ihana kasvisto ja kukat,... Satumaa... Kirjavia helmi upotettuja kirjailtuja kankaita?
No vítut ku paskaa kaikkialla, väkivaltaisia hiekkaneekereítä ympäriinsä ja naisten oikeudet 404.
Tuttuni tapasi siellä rantalomalla miehen, asuivat yhdessäkin. Mutta millainen tunisialainen mies kiertelee rannalla pohjoismaisiin naisiin tutustumassa, kun oman kansan naiset saavat käydä ulkona kaapuun verhoutuneena, jos sittenkään? Ei sekään suhde kestänyt, eikä ole yllätys.
En ole kateellinen, onnittelrn.
Olen asunut 9 vuotta Thaimaassa. Nyt 12:35 + 36 pilvetön taivas mereltä tuulee.
Olen kateellinen ihmisille, jotka ovat tajunneet lähteä Suomesta nuorena.
Itse olin 38 kun lähdin.
Toisaalta on kokemus alueesta maapallolla joka ei sovellu ihmiselämälle, muuten ei osaisi arvostaa parempaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole kateellinen, onnittelrn.
Olen asunut 9 vuotta Thaimaassa. Nyt 12:35 + 36 pilvetön taivas mereltä tuulee.Olen kateellinen ihmisille, jotka ovat tajunneet lähteä Suomesta nuorena.
Itse olin 38 kun lähdin.Toisaalta on kokemus alueesta maapallolla joka ei sovellu ihmiselämälle, muuten ei osaisi arvostaa parempaa.
No yök. Nykyään kesät on suomessakin tuollaista helvettiä. Meinasi pää seota kun ei kolmeen kuukauteen mahtunut kuin ehkä 4 päivää jolloin oli varjossakin alle +27. Kun vihdoin alkoi ihmisen kelit eli alle +14 niin helpotti. Mielenterveyshän tuollaisessa kuumuudessa menee ja elämä pilalle.
Nyt Ap heitti vettä kiukaalle, kateelliset haukkuvat kilpaa Tunisiaa:D
En todellakaan ole. Noihin maihin minä en mene edes turistina. Ihan vaan siellä valtaa himoavien ja siellä lymyävien ääri ryhmien vuoksi. Sharia porukat ei houkuta.
Ja mä asun Nigerian suurimmalla kaatopaikalla.
Tuleeko sinne Tunisiaan paljonkin kateellisia Euroopasta? Kumiveneellähän pääsisi Välimeren yli että heilahtaa.
Päästääkö miehesi sinua liikkumaan talonne muurien ulkopuolella?
En ole. Enemmän harmittaa kun yksi tärkeä vuodenaika täällä suomessa uhkaa kadota. Täytyy varmaan muuttaa pian pohjoisemmaksi jos sielä olisi vielä lunta
Onko norsuja siellä, voi kerro...