Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siirtohaku ulkomaiseen yliopistoon?

Vierailija
18.12.2019 |

Moi, ennen kuin otan yhteyttä itse yliopistoon, ajattelin kysyä tietääkö kukaan täältä, onko Suomessa ylipäätään mahdollista hakea siirtoa ulkomaille. Minulla on nyt kandi kesken, ja olen itsekseni pohtinut Ruotsissa opiskelua. Kandia on nyt 2.5 vuotta jäljellä, ja jos se vain suinkin onnistuisi, saattaisin haluta siirtää tutkintoni ruotsalaiseen yliopistoon tai jatkaa Helsingin yliopiston kirjoilla, mutta suorittaa loppututkinnon Ruotsissa. (Siten tämä siis eroaisi perinteisestä 6-12 kk mittaisesta vaihto-opiskelusta.) Toki siirron järjestely on varmasti myös tutkintokohtaista, mutta täysin vastaavanlainen tutkinto löytyy myös Ruotsista, eikä kyseessä ole esim. lääkis tai oikis, jotka takuulla vaativat jatkuvan läsnäolon. Onko kellään tietoa? Netistä löytyi aika hintsusti.

Ps: idean järkevyyteen en tarvitse kommentteja, tämä on ihan ajatuksen tasolla vasta :P

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy opintotoimistosta/kansliasta.

Vierailija
2/3 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandi kesken? Ethän sinä ole edes päässyt kunnolla alkuun vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni siirto ulkomaille ei ole noin vain mahdollinen. Jotenkin sinun pitää saada itsesi hyväksytettyä ruotsalaiseen yliopistoon ensin, jonka jälkeen voit keskustella mahdollisista aiempien opintojen hyväksiluvusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi