Työpaikan tosi tulehtunut tilanne
Haluan pois, en kestä enää sitä jatkuvaa haukkumista, palaveria palaverin perään (tilanteiden korjaamiseksi), ilkeyksiä... En siis itse ole edes jutun uhri tai syyllinen, sitä joutuu olemaan tollasessa ympäristössä ja pikkuhiljaa näivettyy.
En voi lähteä nyt kun opiskelen ja pakko saada rahaa (vakityö).
Miten jaksaa?
Kaikki alkoi siitä kun meille palkattiin pari uutta "huippuosaajaa" n. vuosi sitten ja nyt on pakka sekaisin totaalisesti. Pomo ei näe kuin nämä huiput enää vaikka heidän toimintansa toisi välillä pelkkää hallaa yritykselle. Huiput kokevat kiusaamista kun kaikki eivät ala tanssimaan heidän pillin mukaan.
Kommentit (6)
Minulla itselläni auttaa se, että teen vain työni enkä osallistu mihinkään muuhun. Meillä on huono ilmapiiri, porukka tappelee milloin mistäkin mutta minä keskityn vain työhön. Olen ikään kuin näkymätön.
Ongelma on siinä, että huiput todellakin osaavat ja haluavat tehdä töitä.
He tuovat myös uusia ja tuoreita näkemyksiä työpaikalle.
Ja tätähän ei vanha jengi kestä millään. Se ei halua muuttua ei uudistua eikä edes tehdä töitä.
Se haluaa käpertyä entisiin malleihin, pelkää muutosta ja sitä että pitääkö tässä todella alkaakin tekemään kunnolla töitä.
Näin käy lähes aina, kun uudet tuulet alkaa puhallella työpaikalla.
Uudistajat halutaan ulos ja pois. Pois pilaamasta meidän ikiomaa työpaikkaamme.
Vaikka nämä uudistajat voisivat saada firmasta entistä paremman ja menestyvämmän ja näin takaisivat kaikille pysyvän työpaikan, myös tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä, että huiput todellakin osaavat ja haluavat tehdä töitä.
He tuovat myös uusia ja tuoreita näkemyksiä työpaikalle.Ja tätähän ei vanha jengi kestä millään. Se ei halua muuttua ei uudistua eikä edes tehdä töitä.
Se haluaa käpertyä entisiin malleihin, pelkää muutosta ja sitä että pitääkö tässä todella alkaakin tekemään kunnolla töitä.Näin käy lähes aina, kun uudet tuulet alkaa puhallella työpaikalla.
Uudistajat halutaan ulos ja pois. Pois pilaamasta meidän ikiomaa työpaikkaamme.Vaikka nämä uudistajat voisivat saada firmasta entistä paremman ja menestyvämmän ja näin takaisivat kaikille pysyvän työpaikan, myös tulevaisuudessa.
Olet oikeassa, kehityksen pitää olla jatkuvaa ja uudistukset ovat usein ihan hyvästä. Joskus kyseessä on kuitenkin se tapa, miten ne esitetään ja aletaan kehittämään, se että ei oteta kaikkia mukaan vaan selkeästi tuodaan se linja me tehtiin tää - te jumitatte vanhassa.
Peräänkuulutan yhteistyöosaamista ja sitä kaikilla takin liepeet liuhuen uuteen työpaikkaan tulevilla ei ole ja se saa aikaan kaikenlaista.
Ei edes viitsitä tutustua käytäntömalleihin tai edes ihmisiin kun kehitetään niin että napa naksuu. Välittämättä seuraukists. Esimerkki että yhteistyökumppanilta ei ollut kysytty edes lupaa erääseen asiaan ja se oli vaan muutettu koska kehitys.
Kaksi edellistä viestiä kirjoitti sama ihminen.
Koita vaan pysyä poissa tieltä ja hoitaa työsi pienimmän vaivan kautta. Keskity opiskeluihin ja tulevaisuuteen. Toki jos helposti löydät uuden paikan, niin ei muuta kuin vaihtamaan.