Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apua laihtumiseen

Jhfjjbvh
17.12.2019 |

Olen kokeillut kaikkea. Joka kerta sorrun lopulta siihen että vedän herkkuja viikonloppuisin ja pikkuhiljaa arkenakin. Epäonnistun jatkuvasti. Painoa pitäisi saada pois 10 kg mutta tää on mission impossible😥 voiko jostain saada apua/tukea ja mistä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse apua laihtumiseen vaan syömishäiriöön.

Vierailija
2/20 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tarvitse apua laihtumiseen vaan syömishäiriöön.

En ole ajatellut noin... varteenotettava ajatus...miten edetä sen kanssa? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia voi olla hyvä keino löytää muita asioita, joista hakea sitä mielihyvää, jota nyt haet ahmimalla herkkuja.

Vierailija
4/20 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYÖ VÄHEMMÄN

Vierailija
5/20 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota toisesta ketjusta lapamato

Vierailija
6/20 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SYÖ VÄHEMMÄN

Kun olisikin niin helppoa niin tuskin tämä kansa olisi niin ylipainoista

Vierailija
7/20 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt ihan satsata terveelliseen ateriarytmiin ja virallisterveelliseen ruokavalioon. Niitä ohjeita noudattamalla voi vaikka laihduttaa esimerkiksi käyttäen raskausdiabeetikon ruokavalioa pohjana.

Paastoamisen kolikon kääntöpuolena ovat aina oudot roskaruokahimot. Siksi kannattaa satsata laadukkaaseen perusruokaan.

Vierailija
8/20 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina täällä kysellään vaikka se on tosi helppoa.

Vierailija
9/20 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapia voi olla hyvä keino löytää muita asioita, joista hakea sitä mielihyvää, jota nyt haet ahmimalla herkkuja.

Eipä terapiasta ole mitään hyötyä jos ruokavalio on koostettu huonosti. Minusta on käsittämätöntä, että aina terapiaa tarjotaan kaiken ratkaisevana juttuna, mutta ihan tavallisesta ruokavalion järkeistämisestä innostutaan vähemmän koska se vaatisi sitoutumista ja konkreettisia toimenpiteitä.

Vierailija
10/20 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa nyt ihan satsata terveelliseen ateriarytmiin ja virallisterveelliseen ruokavalioon. Niitä ohjeita noudattamalla voi vaikka laihduttaa esimerkiksi käyttäen raskausdiabeetikon ruokavalioa pohjana.

Paastoamisen kolikon kääntöpuolena ovat aina oudot roskaruokahimot. Siksi kannattaa satsata laadukkaaseen perusruokaan.

Tuon lisäksi 7-9 tuntia unta joka yö.

Vierailija
11/20 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sinun mielestäsi herkku? Kuinka paljon grammoina täyttää ahmimisen merkit?

Vierailija
12/20 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka. Ratkaiseva apu kun itse onnistuin laihduttamaan pysyvästi. 30kg lähti ekan 7-8kk aikana. Lopulta yhteensä 50kg tuli laihdutettua (130kg -> 80kg). Paljon terveempi nyt polttavana normaalipainoisena kuin 50kg ylipainoisena.

Vierailija
13/20 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka. Ratkaiseva apu kun itse onnistuin laihduttamaan pysyvästi. 30kg lähti ekan 7-8kk aikana. Lopulta yhteensä 50kg tuli laihdutettua (130kg -> 80kg). Paljon terveempi nyt polttavana normaalipainoisena kuin 50kg ylipainoisena.

Lisäyksenä vielä että tässä tavallaan korvataan yksi riippuvuus (ahmimis/herkuttelu) toisella riippuvuudella. Itse kärsin tuosta herkutteluriippuvuudesta, toi lohtua suruun ja poisti tylsyyttä. Nykyään saan nautinnon tupakkariippuvuudesta. Ei kaduta yhtään.

Vierailija
14/20 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan tilavuus: voit syödä yhtä paljon, mutta ruokaa jonka energiamäärä on pienempi. Hedelmiä, salaatteja. Puuroa.

Kun syö kunnon lämpimän aterian, ei tarvi napostella.

Uuden ruokatottumuksen alku on hankalin, mutta jos pääset alkuun, siitä pääsee sitten eteenpäin. Eli aamulla keitä ensin puuroa, smoothieta hedelmistä välipaloiksi. Keitä päivällä esim tummia makarooneja. Istu oikein pöydän ääreen rauhassa syömään. Juo lasi vettä kerran tunnissa. Käy kävelyllä.

Syö omenoita, juo vihreää teetä. Välillä voit tehdä kaalikeittoa johon cayennepippuria.

Jos syöt herkkuja, nauti. Yksi rusinakin riittää makeaksi jos keskityt siihen.

Vierailija
15/20 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron, miten itse laihduin; olin n. 15kg ylipainoinen ja itseinho oli aika piinaavaa. Peilikuva ahdisti. Halusin laihtua ja oikeastaan se lähti sitten siitä, että päätin niin tapahtuvan. En ostanut enää herkkuja. Join enemmän vettä, söin terveellisemmin ja jos tuli tarve napostella, söin vihanneksia. Aloin lenkkeilemään. Vähitellen paino tippui. Tärkeä motivaatiota nostattava asia oli myös ryhmäliikuntaharrastuksen aloittaminen. Lajina oli showtanssi. Oikeasti vitutti, että ylipaino oli tiellä ja olin olevinani kömpelö mutta ajattelin, että ihan sama ja tanssiminen oli hauskaa.

Luulen, että tärkein asia laihtumisessa on tietoisen päätöksen tekeminen siitä, että muutoksia on tapahduttava. Kyllähän jokainen tietää, että niin sitä laihtuu, kun kuluttaa enemmän kuin syö. Vaikeinta on tehdä se päätös ja pysyä siinä. Sä ap pystyt siihen kyllä. Mieti kaikkia niitä hyötyjä, mitä normaalipainosta saat, kuinka paljon rahaa ilman jatkuvaa herkuttelua säästyy ja sitä, että olet oikeasti todella voimakas ja joku suklaa ei saa sun päätä kääntymään.

Vierailija
16/20 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 1-2 krt päivässä kunnon terveellisen annoksen ruokaa. Yritän sillä tavoin laihtua kun ongelmani on mättäminen. Makeaa ei onneksi tee mieli.

Vierailija
17/20 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä suositeltiin kerran Yazio-sovellusta. On ilmainen ja toimii.

Vierailija
18/20 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä terapiasta ole mitään hyötyä jos ruokavalio on koostettu huonosti. Minusta on käsittämätöntä, että aina terapiaa tarjotaan kaiken ratkaisevana juttuna, mutta ihan tavallisesta ruokavalion järkeistämisestä innostutaan vähemmän koska se vaatisi sitoutumista ja konkreettisia toimenpiteitä.

Lähinnä ymmärsin, että ruokavalio on muuten ok, ja viikonloppuisin tapahtuva herkuttelu pilaa kokonaisuuden.

Jos ei kykene olemaan syömättä ja ostamatta herkkuja, vaan pakonomaisesti syö niitä kuitenkin, niin ensimmäisenä tuli mieleen terapia, jotta saisi selville miksi on pakko herkutella ja miten voisi saada sitä tarvetta täytettyä muilla tavoin.

En itsekään syö ollenkaan mitään herkkuja, mutta tiedän kyllä ihmisiä, joilla on niihin ihan hallitsematon himo. Mielestäni silloin ei ole ollut kyse siitä, etteikö muuten söisi terveellisesti, vaan siitä, että hlö hakee nautintoa herkuista syistä x ja y. Ajattelin, että terapia voisi auttaa ymmärtämään itseään tuossa paremmin, ja siten myös kehittämään sitä ns. itsekuria herkkujen suhteen.

Vierailija
19/20 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylensyönti liittyy usein tunne-elämän problematiikkaan. Ei siihen ”korjausliikkeet” ruokavalioon ja liikuntaan auta, koska tunne menee aina ennen järkeä. Tämän vuoksi homma vuotaa ennemmin kuin myöhemmin. Siksi terapia.

Vierailija
20/20 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä ruokapäiväkirjaa. Mulla on puhelimessa Yazio ja se on kyllä ollut merkkailun vaivan arvoinen. On koko ajan kärryillä paljonko on jo syönyt ja myös liikunnat voi merkata sinne. Ja kun lupaa olla itselleen rehellinen, sinne ei vaan halua joutua kirjaamaan sitä kokonaista suklaalevyä joka viikonloppu. Vaikka se on vaan sovellus puhelimessa, se tuntuu vähän kuin olisi joku valmentaja :D minä otin ruokapäiväkirjan käyttöön tämän vuoden huhtikuussa ja nyt olen jo 11 kiloa kevyempi. Enää en merkkaile joka päivä, mutta silloin tällöin kun tuntuu että pitää tehdä pientä korjausliikettä.