Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni ottaa polkuopintopaikan vastaan?

Vierailija
17.12.2019 |

Sain tänäön tiedon, että olen varasijalla 15 polkuopiskelijaksi avoimeen amkiin, johon sisään otettiin 10... Ei siis toivoakaan päästä. Harmittaa kovin, koska motivaatiota olisi..
Onko teillä kokemuksia polkuopinnoista ja varasijoista? Kannattaako ko koulu edes?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin sosionomin ekan vuode polkuopinnois. En päässy väylän kautta amkii..

Vierailija
2/23 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sinulla tällä erää ole mahdollisuutta, mutta kuitenkin hyvä yritys. Ensi vuonna uudestaan. Kyllä se siitä urkenee, kun jaksaa yrittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala kyseessä?

Vierailija
4/23 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla tyhmä kun en tiedä, mitä polkuopinnot ovat. En ole tuollaiseen törmännyt. Olen kuitenkin suorittanut amk-tutkinnon päiväopetuksessa, ylioppilastodistuksella hain ja pääsykokeissa olin ja suorittanut yliopisto-opintoja avoimessa yliopistossa.

Vierailija
5/23 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkuopintopaikat ovat ihan käsittämättömän haluttuja. Pääsin itse pari vuotta sitten, koska ilmoittauduin heti aamulla lomakkeen avauduttua ja paikat meni ilmoittautumisjärjestyksessä. Nykyään polkupaikat saatetaan myös arpoa ja näköjään vieläkin on porukkaa varasijoilla polkuopintoihin.

Vierailija
6/23 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla tyhmä kun en tiedä, mitä polkuopinnot ovat. En ole tuollaiseen törmännyt. Olen kuitenkin suorittanut amk-tutkinnon päiväopetuksessa, ylioppilastodistuksella hain ja pääsykokeissa olin ja suorittanut yliopisto-opintoja avoimessa yliopistossa.

Googlettaa et ainakaan osaa.

Vierailija
7/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linjana sosionomi. Ja varasija edellee 15.

Vierailija
8/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa onko juuri sun tapauksessa mahdollisuuksia päästä, mutta itse olen päässyt kouluun jostain yhdenneltätoista varasijalta.

Vierailija
9/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin todennäköistä, jos aloituspaikkoja vain 10.eli siis kaikkien pitäisi perua tulonsa ja vielä enemmänkin

Vierailija
10/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valitettavasti toivoakaan.

Vierailija
11/23 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen varasijalla 2. Ensihoitajan polkuun Turkuun. 8 valitaan. Tuskin pääsee koska niin suosittu ala. Löytyykö muita hakeneita täältä?

Vierailija
12/23 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijalla 2 polkuopintoihin turkuun... Niin lähellä.. 7 otettu sisään. Onko kokemuksia polkuopintojen varasijoista?

Vierailija
13/23 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista keittiönkautta reittiä sitä keksitäänkin. Eikö nyt olisi vaan selkeää että tietty määrä pääsee ja loput mene sinne minne kyvyt mahdollistaa.

Onko järkeä että osa käy jotain varjo-opintoja ja kuluttaa vuosia tuohon?

Jos paikkoja on todellisuudessa näitä polkuja pitkin enemmän kuin viralliset aloituspaikat niin ketä tämä palvelee? Paljon selkeämpää olisi lisätä aloituspaikkoja vastaava määrä ja sitten sulkea nämä apureitit aivan turhina. Kuluttaa vaan yhteiskunnan resursseja aivan turhaan.

Vierailija
14/23 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan peruu. Tarkoitushan on että ne jotka paikan haluavat hakevat sinne.

Vierailija
15/23 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei polkuopintoihin vuosia kulu. Siellä voi turvallisesti kokeilla haluamansa alan opiskelua menettämättä ensikertalaisuuttaan. Ja väylän kautta tutkinto-opiskelijaksi hyväksilukien polkuopinnot. Ilmeisimmin erittäin suosittu reitti, saattaa olla hankala päästä edes toiselta varasijalta sisään. Onnea ensi kertaa varten!

Vierailija
16/23 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko epätodennäköistä. Harmi. Kovin lähellä :)

Vierailija
17/23 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on toivoa, mutta prosentuaalisesti epätodennäköistä. Ellei sitten joku peru sen vuoksi, ettei ole oikeutettu etuuksiin.

Vierailija
18/23 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä tuuri on, jos pääsee. Itse olin syksyllä varasija 5,eikä se muuttunut lainkaan.

Vierailija
19/23 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin ensihoitajaksi polkuopintoihin varasija 2. Mut polkuopinnot on ihan todella raskaat, koska pitää myös oikeesti nähä se vaiva et pääsee väylän kautta sisää.

Vierailija
20/23 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaista keittiönkautta reittiä sitä keksitäänkin. Eikö nyt olisi vaan selkeää että tietty määrä pääsee ja loput mene sinne minne kyvyt mahdollistaa.

Onko järkeä että osa käy jotain varjo-opintoja ja kuluttaa vuosia tuohon?

Jos paikkoja on todellisuudessa näitä polkuja pitkin enemmän kuin viralliset aloituspaikat niin ketä tämä palvelee? Paljon selkeämpää olisi lisätä aloituspaikkoja vastaava määrä ja sitten sulkea nämä apureitit aivan turhina. Kuluttaa vaan yhteiskunnan resursseja aivan turhaan.

Ei vaan säästetään. Esim. avoimen yliopiston suosta nostamia on paljon ja yhteiskunta säästää pitkän pennin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä