Voi kakka! Rahat on taas vähissä, edessä on joulu!
Lahjat on onneksi ostettu, mutta jouluruoat ja -juomat pitäisi ostaa, joulun jälkeen alesta saada lapsille vaatetta, jouluherkut on ostamatta myös ja mummolareissulle tarvitaan bensaa. Rahaa on noin tonni, sillä pitää pärjätä 30.12. asti. Ärsyttää, kun olemme töissä molemmat ja aina on silti rahasta tiukkaa.
Kommentit (40)
Jätä viinit ja juustot ostamatta :) ilman niitä pärjää, ne on suhteettoman kalliita ja epäterveellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jätä viinit ja juustot ostamatta :) ilman niitä pärjää, ne on suhteettoman kalliita ja epäterveellisiä.
Sehän se kiva joulu sitten olisi!
Vierailija kirjoitti:
Tarkennan vielä, että olen siis tehnyt jo laatikot, mutta esim kinkku, kalat, juustot, makeiset, viinit ja limsat sun muut jouluherkut puuttuvat.
Makeiset, viinit, limsat voit unohtaa.
Makeisia jouluna tulee aina sukulaisilta, viini ei sovi perinteisten jouluruokien kanssa, limsat - lapset pärjäävät ilman sokeriövereitäkin.
Eikö ap:llä muka ole mitään luottokorttia käytettävissään? Turha sitä on ruveta jouluna kärvistelemään kassakriisin vuoksi, joulu on vain kerran vuodessa ja ei kun pöytä koreaksi!
Ei kukaan syö määräänsä enempää, edes jouluna. Ähky ei ole mukava. Teen itse imelletyn perunalaatikon, rosollin. Vähän kinkkua. Mandariineja. Leivon jotain. Suklaata.
No juu, pitäähän tässä elää kaksi viikkoa muutenkin, noin 500€ menee siinä ajassa peruselämiseen. Sitten jouluherkut sun muut 200€, kuusi 50€, pukki 50€, kaikki pikkulahjat yms opeille ja muille, bensat, ne vaatteet... tiukille menee. Taas.
Vierailija kirjoitti:
No juu, pitäähän tässä elää kaksi viikkoa muutenkin, noin 500€ menee siinä ajassa peruselämiseen. Sitten jouluherkut sun muut 200€, kuusi 50€, pukki 50€, kaikki pikkulahjat yms opeille ja muille, bensat, ne vaatteet... tiukille menee. Taas.
Kannattaa elää vähän säästeliäämmin niin ei mene tiukille.
Mikä mättää jos vaatteiden kohalta ostoksia ei voi ajottaa muutamaa päivää myöhemmäksi? Onko kaikki pienet muistamiset kovin tärkeitä? Mitä kaikkea toi 500€ peruselämiseen sisältää?
Ehkä voisin käyttää jouluun 100000000000000000 euroa, mutta olkoon... 🙃
Ota pikavippi. T. pikavippifirman osakas
Vierailija kirjoitti:
Mikä mättää jos vaatteiden kohalta ostoksia ei voi ajottaa muutamaa päivää myöhemmäksi? Onko kaikki pienet muistamiset kovin tärkeitä? Mitä kaikkea toi 500€ peruselämiseen sisältää?
Ruoat, hygieniatarvikkeet yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoat, hygieniatarvikkeet yms.
Armeijanko sinä ruokit kun noin paljon menee ruokiin? Vai syöttekö vain pelkkää kaviaaria yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennan vielä, että olen siis tehnyt jo laatikot, mutta esim kinkku, kalat, juustot, makeiset, viinit ja limsat sun muut jouluherkut puuttuvat.
Makeiset, viinit, limsat voit unohtaa.
Makeisia jouluna tulee aina sukulaisilta, viini ei sovi perinteisten jouluruokien kanssa, limsat - lapset pärjäävät ilman sokeriövereitäkin.
Itseasiassa kevyesti viilennetty pinot noir sopii vallan mainiosti kinkun ja laatikoiden kanssa. Itse laitan pullot n. puoleksi tunniksi jaakaappiin ennen ruokailua.
Vierailija kirjoitti:
Täällä työttömät luuserit kokoontuvat. Ap on selvästi koulutettu keskituloinen, jonka verorahoista teidän muiden mutinat maksetaan. Tsemppiä Ap! Ymmärrän hyvin tilanteesi, toki sitä haluaisi elää hiukan leveämmin, kun töissäkin käy.
Itse tienaan ihan hyvin, mutta silti esim jouluna saa kiristää rahavyötä, koska jouluna kaikki maksaa: lahjat, kuusi, pukki, ruoat, herkut, juomat, alehankinnat, uuden vuoden herkut, raketit jne.
Ei sillä todellakaan mitenkään automaattisesti nettoveronmaksajaksi tulla, että on jokin työ.
Meidän nelihenkinen perhe pärjäisi samassa tilanteessa oikein hienosti...
Vierailija kirjoitti:
Älkää ostako liikaa ruokaa, usein sitä ruokaa jää joulupöydästä ihan tolkuttoman paljon yli. Ostakaa pienempi kinkku ja vähemmän herkkuja. Jos teille on tulossa vieraita jouluksi, niin pyytäkää tuomaan jotakin "nyyttäriperiatteella". Juomista jätätte alkoholilliset pois, ei niitä mihinkään tarvitaan, vettä tulee hanasta ja purkillinen glögiä ei paljoa maksa.
Öö sitä kinkkua syödään teillä vain jouluaattona vai? Outo. Meillä syödään kinkkua montaa päivää. Joulu on myös 25 - 26 joulukuuta.
Vierailija kirjoitti:
Visa-kortti?
Eiku nahkavisaa vinguttamaan.
Onhan tässä vielä tänä vuonna monta rahantulopäivää jäljellä. Ainakin minulla. Miksi ette ole hankkineet pääomatuloja palkkatulojen lisäksi. Minulle tulee rahaa toistakymmentä kertaa kuussa. Miksei teille tule?
Mitä, miksi kukaan ei ole kertonut, että joulu tulee? Miten multakin on ihan ohi menny. Miks se ei vois olla aina samaan aikaan, vaan pitää joka vuosi ajankohdan muuttua.