Voi kakka! Rahat on taas vähissä, edessä on joulu!
Lahjat on onneksi ostettu, mutta jouluruoat ja -juomat pitäisi ostaa, joulun jälkeen alesta saada lapsille vaatetta, jouluherkut on ostamatta myös ja mummolareissulle tarvitaan bensaa. Rahaa on noin tonni, sillä pitää pärjätä 30.12. asti. Ärsyttää, kun olemme töissä molemmat ja aina on silti rahasta tiukkaa.
Kommentit (40)
Toiselle lapselle pitäisi ostaa farkut ja paitoja, toiselle kengät ja takki.
Minulla on 28e käytettävissä koko loppu vuodeksi. Yhtään lahjaa en ole vielä ostanut, koska luulin, että saisin rahaa vielä ennen joulua. Vaan toisin kävi. Että en hirveästi valittaisi, kun noin paljon on rahaa vielä käytettävissä.
Just. Meillä on 386 € ja kaikki ostamatta. Lisää rahaa tulee 2.1. Kyllä tuo riittää. Jos ei, niin Visa pelastaa.
Älkää ostako liikaa ruokaa, usein sitä ruokaa jää joulupöydästä ihan tolkuttoman paljon yli. Ostakaa pienempi kinkku ja vähemmän herkkuja. Jos teille on tulossa vieraita jouluksi, niin pyytäkää tuomaan jotakin "nyyttäriperiatteella". Juomista jätätte alkoholilliset pois, ei niitä mihinkään tarvitaan, vettä tulee hanasta ja purkillinen glögiä ei paljoa maksa.
Tonni rahaa ja valitat? Minullakin on tonni, mutta se riittääkin ihan eri tavalla.
Etta semmoinen humblebrag sitten. Rahaa vaan tonni kahdeksi viikoksi ja lahjatkin on jo ostettu, seka osa jouluruuista. Buhuu.
Kannattaa jatkossa tuhlata vähemmän, niin jää rahaa enemmän joulujuttuihin. Jos kahden palkka ei riitä normaaliin elämiseen, on elämänhallinta pahasti pielessä.
Jaxuhalit! Elämä on kyllä todella raskasta teille. Lämpöisin jouluterveisin työtön, jonka kuukausitulot ovat alle 1000e. P.S. Niistä pienistäkin tuloista jää minulla säästöön sen verran, että saan ostettua lähipiirille ihan hyvät lahjat ja itselleni jouluherkut
Mulla on 350€ mutta siitä pitäisi vielä ostaa lahjoja, ruokaa yms joten varmaan säästöstä pitää 500€ ottaa.
Ikävää. Meillä on rahaa mutta ei kyllä mitään mitä tarvisi ostaa. Jouluruokiin ei saatu menemään kuin 200e. Ostettiin lohta ja kalkkunaa, laatikot yms.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 28e käytettävissä koko loppu vuodeksi. Yhtään lahjaa en ole vielä ostanut, koska luulin, että saisin rahaa vielä ennen joulua. Vaan toisin kävi. Että en hirveästi valittaisi, kun noin paljon on rahaa vielä käytettävissä.
Sinulla on elämänhallinta täysin pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää. Meillä on rahaa mutta ei kyllä mitään mitä tarvisi ostaa. Jouluruokiin ei saatu menemään kuin 200e. Ostettiin lohta ja kalkkunaa, laatikot yms.
Miksi jo nyt? Pilaantuvat!
Täällä työttömät luuserit kokoontuvat. Ap on selvästi koulutettu keskituloinen, jonka verorahoista teidän muiden mutinat maksetaan. Tsemppiä Ap! Ymmärrän hyvin tilanteesi, toki sitä haluaisi elää hiukan leveämmin, kun töissäkin käy.
Itse tienaan ihan hyvin, mutta silti esim jouluna saa kiristää rahavyötä, koska jouluna kaikki maksaa: lahjat, kuusi, pukki, ruoat, herkut, juomat, alehankinnat, uuden vuoden herkut, raketit jne.
Tarkennan vielä, että olen siis tehnyt jo laatikot, mutta esim kinkku, kalat, juustot, makeiset, viinit ja limsat sun muut jouluherkut puuttuvat.