Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri ärsyttää

Vierailija
17.12.2019 |

Kyseessä siis ekaluokkalaiset tytöt. Omani ei ole mikään enkeli tietenkään, mutta huomattavasti kurinalaisempi ja vastuullisempi kuin tämä kaverinsa. Kaveri käyttäytyy periaatteessa ihan kivasti, mutta aina kun tulee kylään, alkaa kärttämään herkkuja ja yrittää usuttaa lastani rikkomaan sääntöjä. Esim. tänään kielsin menemästä meidän vanhempien makkariin, ja eikös hetken päästä kaveri ole suputtamassa lapseni korvaan että menisivät pomppimaan sängyllemme! Onneksi lapseni osaa sanoa "ei", ja niin sanoi nytkin.

Meillä on tuossa joulukuusen ympärillä muutama paketti, niitäkin tämä kaveri olisi halunnut avata. Eiväthän ne lahjat edes olleet hänelle!! Usein kärttää ruokaa ja herkkuja, saattaa todeta kesken leikkiä että "nyt vois olla herkkutauko". Viimeksi myös valitti kun tarjosin jotain ei-niin-mieleistä ja ehdotteli tilalle parempaa...

Vanhempansa ovat kummallisia, luikkivat pakoon jos heitä näkee. Yhteystiedot on vaihdettu, mutta nekin oudolla tavalla, eivätkä vanhemmat koskaan vastaa puheluihini tai soita itsekään (vaan ilmestyvät oven taakse jos tulee jotain).

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös ärsyttää jotkut lapseni kaverit. Ei uskota, kun kielletään juoksemasta kesken ruokailun vaan saatetaan ruoka suussa lähteä viilettämään kuin päättömät kanat. Toisinaan kärttävät myös herkkuja ja kieltäytyvät varsinaisesta ruoasta. Kiusataan lemmikkejä ja keksitään typeriä riehumisleikkejä.

Aluksi aina kiellän nätisti ja perustelen kiellot.. jos ei uskota toisellakaan kertaa kieltoja, niin joko minä tai mieheni ärähtää, niin että lapset tajuavat lopettaa riehumisen, mutta alkavat sitten mököttää.

Sitten on myös nämä vanhemmat, jotka vaan

”heittää” lapsensa meille säilöön, mutta koskaan, minun lasta ei kutsuta heille käymään. Olen sitten näiden tapausten kanssa tehnyt, niin, että meille ei yksinkertaisesti kutsua tule jos minun lapseni ei ole tervetullut vastaavasti välillä heille.

Vierailija
22/22 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla rajattomilla lapsilla on yleensä paljon kavereita, koska ovat hauskaa seuraa. Joten tuskin siitä muille tulee harmia kuin sun omalle lapselle, jos kiellät kaveeraamasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme