Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa proseccoa ja giniä (drinkkien tekoon)

Vierailija
17.12.2019 |

Vai onko sama mitä ostaa? Mulla ei ole kokemusta kummastakaan juomasta, niin en yhtään tiedä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan sama ole. On sitruksisia ginejä, vahvan katajaisia ginejä, kurkun makuista giniä, erilaisia hedelmäisiä ginejä yms.  Ja kaikki ei käy kaikkeen. Kannattanee katsella drinkkioppaita, mikä nyt olisi sopivan oloinen drinkki ja mitä siihen suositellaan juomaksi.

Sama sitten kuoharissa, makeaa, kuivaa yms. Eli turhan monta muuttujaa suoraan vastaukseen.

Vierailija
2/10 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia drinkkejä olet tekemässä? Proseccosta ota ehdottomasti jokin kuiva tai erittäin kuiva pullo. Kympillä saat ihan hyvän.

Ginejä on todella eri makuisia, joten tekemäsi drinkki on hyvä tietää. Gin tonicissä makuerot huomaa selkeästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu aika paljon siitä, mitä muuta laitat sekaan. Jos pistät Aperolia, Camparia, tms., niin se kyllä peittää sekä ginin että proseccon maun melko lailla, joten voit käyttää ihan mitä haluat. Gineissä on toki makueroja, mutta itse käyttäisin sekoituksiin jotain melko perus-giniä jossa ei ole kovin vahvaa makuprofiilia.

Vierailija
4/10 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellaisia erilaisia hedelmämixereitä, joita pitäisi sekoittaa giniin ja tehdä näin drinkkejä. Auttaisko tämä suosittelemaan jotain giniä? 

Proseccosta löysin googlella sellaisen kuin Zonin Prosecco Brut, jota suositeltiin drinkkien pohjaksi. Luulen että ostan sitä. 

Vierailija
5/10 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras gini, jota olen maistanut, on Kyrö Distilleryn Napue.

Vierailija
6/10 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zonin on kyllä aivan kissankusta. Samoin Oxford Landing.

Ei nyt tarvitse bollingeria tai pol rogeria käyttää drinkkeihin, mutta joku vähän laadukkaampi olisi kiva noin niinkuin juojien makukokemuksen kannalta.

Vierailija
7/10 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmämixerit kuulostavat aika peittäviltä. Alkon perusgineistä asiallista tavaraa on esim.  Finsbury London Dry. Sitruksinen, pehmeähkö. Hyvän tonic-veden kanssa siitä tulee vallan juotava G&T, joten kaipa se tuollaiseenkin käy.

Vierailija
8/10 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zonin on kyllä aivan kissankusta. Samoin Oxford Landing.

Ei nyt tarvitse bollingeria tai pol rogeria käyttää drinkkeihin, mutta joku vähän laadukkaampi olisi kiva noin niinkuin juojien makukokemuksen kannalta.

No voitko sitten kertoa mikä on parempaa? Mä en itse juo alkoholia kuin ehkä kerran vuodessa niin ei todellakaan ole tuttuja nämä erilaiset alkoholit. 

Vierailija
9/10 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ginien voittomarssi on tuonut juotavaksi toinen toistaan omituisempia ja kammottavampia kötöstyksiä.

Luonnollisestikin ne kaikki ovat voittaneet jonkun palkinnon jossain sarjassa Pökönperän kansainvälisillä gini-festareilla.

Voi voi.

Vierailija
10/10 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napue ginistä tulee ihan hyvät kännit. Ei tee mieli vetää ketään turpaan kun sitä juo. Vaimokin kiittelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä